خدمات مرکز مشاوره واحد تهران شرق به ساکنان مناطق محروم/ ویدئوهای تاریخی و تحقیقی با محوریت «شئون پوشش» تولید می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: دانشگاه باتوجه رسالت‌های اجتماعی خود در منطقه محروم قیامدشت، مرکز مشاوره‌ای را در یکی از فرهنگسراهای شهرداری راه‌اندازی کرده است.

سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نحوه انتخاب موضوع کرسی‌های آزاد و میزگردهای دانشجویی در سطح دانشگاه اظهار کرد: امروز مسائل بسیاری از حجاب گرفته تا آزادی بیان در بین دانشجویان محل بحث و سوال ایجاد کرده که باید محور برگزاری کرسی‌ها در به این سو جهت‌دهی شده و حول دغدغه‌های روز مطرح شوند. هرچند که نبود دانشجویان در فضای فیزیکی دانشگاه این موضوع را تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: اثربخشی کرسی‌های آزاد اندیشی به انتخاب هوشمندانه موضوع و عنوان آنها برمی‌گردد، در غیر این صورت کرسی‌ها نیز مانند همایش‌های کلاسیک بی نتیجه خواهند ماند. تعدادی از موضوعات و زمینه‌های مورد بحث شناسایی و احصا شده که با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق پیرامون تولید محتوای فضای مجازی بیان کرد: کلیپ‌های با محوریت پوشش و شئون آراستگی با معرفی پوشش در ادیان، پوشش در ایران، پوشش در اروپای جدید و قرون وسطی در حال ساخت و آماده‌سازی است تا در نهایت به تحلیل و آسیب‌شناسی جریان «چهارشنبه‌های سفید» برسیم.

موسوی با اشاره ضرورت به مشارکت دانشجویان در ساخت و انتشار ویدئوهای مذکور در انواع بسترهای فضای مجازی عنوان کرد: سناریو و طرح ساخت و تدوین این ویدئوها به‌صورت سریالی و با استناد به رهیافت‌های تاریخی(عهدین) صورت می‌گیرد و با رویکردی کاملاً پژوهشی و منطقی به‌دنبال ارائه تحلیل و تصویری واقعی از موضوع پوشش و حجاب در جامعه هستیم. ادعاهای پوچی مبنی بر اینکه «اسلام علیه زنان است و غرب مهد آزادی است» در این ویدئوها بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: ویدئوها به‌صورت کوتاه و اثرگذار در بازه 2 الی 3 دقیقه‌ای و با ادبیاتی جوان‌پسندانه برنامه‌ریزی شده است. سند اجرای این پروژه زیر نظر معاونت فرهنگی و دانشجویی استان تهران و با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) طراحی شده است. باتوجه به فضای بزرگ و سقف بلند مسجد واحد تهران شرق جلسات بصیرت‌افزایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز برگزار می‌شود، البته پخش زنده این جلسات از صفحه اینستاگرامی نیز پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق تصریح کرد: مرکز مشاوره امین دانشگاه نیز با استفاده از بسترهای مجازی و تماس تلفنی فعالیت‌ها و خدمات تخصصی خود را به صورت غیرحضوری در دسترس دانشجویان قرار داده است. البته حسب تشخیص متخصصان و استادان مرکز، امکان مشاوره حضوری برای دانشجویان همچنان نیز امکان پذیر می‌شود. دانشگاه باتوجه رسالت‌های اجتماعی خود در منطقه محروم قیامدشت، مرکز مشاوره‌ای را در یکی از فرهنگسراهای شهرداری راه‌اندازی کرده است.

موسوی خاطرنشان کرد: براساس پایش نیازهای منطقه مشاوره‌های خانواده و حقوقی طبق جداول زمان‌بندی و حضور متخصصان و مشاوران در این مرکز ارائه می‌شود. انتخاب رشته تحصیلی و هدایت آموزشی نیز از دیگر خدماتی است که برای جوانان قیامدشت در بازه‌های زمانی مختلف ارائه شده و مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080022

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =