بودجه ۱۴۰۰ فارغ از تحولات سیاسی بسته می‌شود/ درباره منابع بودجه اغراق نمی‌کنیم

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: لایحه بودجه سال آینده فارغ از تحولات سیاسی بسته می‌شود و روی منابع اغراق نمی‌کنیم و واقع بینانه خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و بودجه سازمان برنامه و بودجه در حاشیه امضای تفاهم نامه بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در رابطه با وضعیت تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: بودجه به صورت شبانه روزی در سازمان دنبال می‌شود. مابقی تبصره‌های بودجه به جز دو تبصره که در ستاد بودجه نهایی خواهد شد تمام شده و منابع و مصارف و ارقام انجام شده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه افزود: هفته گذشته و یک ماه زودتر بنا به خواست قانونی مجلس و آیین نامه داخلی مجلس بودجه شرکت‌های دولتی تقدیم هیات رییسه شده است تا فرصت داشته باشند از طریق کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات وقت بیشتری روی بودجه شرکت‌های دولتی بگذارند.

وی تصریح کرد: به روال سال‌های اخیر در موعد مقرر قانونی که نیمه آذرماه‌ها است لایحه بودجه ۱۴۰۰ تقدیم مجلس خواهد شد و اکنون مراحل پایانی طی می‌شود. با دفاتر مختلف و همکاران مشغول جمع بندی هستیم و فکر می‌کنیم بتوانیم ۱۳ یا چهاردهم آذرماه آن را به مجلس ارسال کنیم.

پورمحمدی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه در شش ماهه نخست سال جاری عملکرد درآمدهای نفتی بودجه حدود ۱۰ درصد رقم مصوب بوده است آیا برای سال آینده در این ارقام بازنگری خواهید کرد یا تکرار خواهد شد؟ بیان داشت: بودجه سال آینده واقع‌بینانه و متکی به ارقام کاملاً محکم خواهد بود و هیچ لزومی ندارد که در بودجه اغراق کنیم. فارغ از تحولات پیرامونی و اینکه در کشورهای دیگر چه اتفاقی رخ می‌دهد و آثارش در بودجه ما چیست، عمل خواهیم کرد. با سوء ظن و احتیاط به بودجه نگاه می‌کنیم و با استحکام تدوین می‌کنیم که کشور از ناحیه بودجه دچار تلاطم نشود.

وی ادامه داد: کما اینکه بودجه سال جاری همینطور است به به نحوی که اکنون در برج ۸ هستیم و تا الان ساعتی در تعهدات نسبت به کارمندان، بازنشستگان، معلمان و پرداخت یارانه نقدی و بازپرداخت اصل و سود اوراق مالی تاخیر نداشتیم و منظم انجام می‌شود. رای ما مهم است بودجه ثباتی داشته باشد که بقیه بازارها با اتکا به آن از آرامش برخوردار شوند.

پورمحمدی در پاسخ به این سوال فارس که منابع عمومی بودجه چه میزان رشد خواهد کرد، گفت: هنوز نهایی نشده و در عین حال قصد ما این نیست که بودجه را منبسط کنیم. بخشی از اصلاحات ساختاری که زمینه آن فراهم شود در بودجه خواهیم دید. بخش‌های مختلف سازمان روی کاهش هزینه‌ها کارکرده بنابراین هزینه‌ها را کاهش خواهیم داد و شفافیت بودجه بیشتر می‌شود.

کد خبر: 1080482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =