تولید 45 محتوای فرهنگی توسط دانشجویان علوم پزشکی تهران

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: امکان دارد همه دانشجویان امکان فعالیت و تولید محتوا برای فضای مجازی نداشته باشند لذا لازم است فضایی را برای فعالیت و استفاده این نوع دانشجویان نیز از سوی دانشگاه فراهم شود. تا کنون تعداد 45 اثر از سوی دانشگاهیان علوم پزشکی تهران در فضای مجازی منتشر شده است.

میرمسعود فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره جزئیات برگزاری جشنواره مجازی «از حماسه تا حماسه» در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران اظهار کرد: این جشنواره ابتکاری از معاونت فرهنگی و دانشجویی سازمان مرکزی بود که در ایام کرونایی می‌تواند جای خالی بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و مناسبتی را پُر کند. موضوعاتی که برای تولید محتوای این جشنواره نیز در نظر گرفته شده دارای جامعیت است.

وی افزود: موضوعات و حماسه‌هایی مانند اربعین حسینی، 13 آبان و روز دانشجو جزء مراسمات و مناسباتی است که دانشجویان به آن توجهی ویژه دارند و امسال فضای دانشگاه از این موضوعات بی‌بهره ماندند. پرداخت این جشنواره به چنین موضوعاتی جای خالی برنامه‌های هرساله را پر می‌کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بیان کرد: کارگروهی برای راهبری این جشنواره باحضور کارشناسان فرهنگی، دانشجویان فعال فرهنگی و فضای مجازی در دانشگاه تشکیل شده است. اهتمام ریاست دانشگاه علوم پزشکی، روسای دانشکده‌ها و همکاران برای تحقق این جشنواره به عالی‌ترین شکل ممکن جدی است.

فاطمی با اشاره به همکاری کانون‌های فرهنگی و دانشجویی در برگزاری هرچه بهتر جشنواره «از حماسه تا حماسه» عنوان کرد: از ظرفیت‌های کلاس‌های آنلاین و معاونت آموزشی دانشگاه نیز برای معرفی و اطلاع‌رسانی این جشنواره بهره‌گیری شده است. تبیین این جشنواره و تزریق نشاط از طریق فضای مجازی در دستور کار شورای فرهنگی دانشگاه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران در کنار برنامه‌های ابلاغی سازمان مرکزی دانشگاه وبینارهایی با محوریت 13 آبان برگزار کرده و برنامه‌های مختلف دیگری برای بزرگداشت روز دانشجو در نظر گرفته است. ضروری است فعالیت‌های جانبی دانشگاه برای تبیین و تقویت برنامه‌های اصلی نیز صورت بگیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران تشریح کرد: نمایشگاه‌های فضای مجازی، وبینارهای فرهنگی، مسابقات کتابخوانی و ... جزء عوامل تقویت و تحریک قوه خلاقانه دانشجویان برای حضور پرشور در جشنواره‌های سراسری هستند که دانشگاه با جدیت آنها را در مناسبت‌های مختلف دنبال می‌کند.

فاطمی گفت: امکان دارد همه دانشجویان امکان فعالیت و تولید محتوا برای فضای مجازی نداشته باشند لذا لازم است فضایی را برای فعالیت و استفاده این نوع دانشجویان نیز از سوی دانشگاه فراهم شود. تا کنون تعداد 45 اثر از سوی دانشگاهیان علوم پزشکی تهران در فضای مجازی منتشر شده است که البته این آمار آنچنان راضی کننده نیست و تلاش می‌کنیم دانشجویان را با روش‌هایی ترغیب و تشویق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم با موافقت رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران میزان جوایز اختصاصی این جشنواره را در سطح دانشگاه افزایش بدهیم تا دانشجویان نسبت به شرکت و ارسال آثار در فضای مجازی تشویق شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =