برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نقش مهمی در جلوگیری از تحریف واقعیات دارد/ فعالیتِ اساتید مشاور فرهنگی در کانون‌های دانشجویی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی نقش بی‌بدیلی در رابطه با جلوگیری از تحریف و انحراف واقعیت‌ها دارد و می‌تواند منجر به روشن شدن حقایق و رفع ابهام در نسل جوان شود.

محسن فلاح‌راد معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در رابطه با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی اظهار کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی از شیوه‌های جذاب و غیرمستقیم دفاع از حقیقت، اهداف و آرمان‌های انقلاب است. اعتقاد داریم که آرمان‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی باید با زبان جدید و به روز، برای نسل جوان تشریح شود.

 وی تصریح کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی نقش بی‌بدیلی در رابطه با جلوگیری از تحریف و انحراف واقعیت‌ها دارد و می‌تواند منجر به روشن شدن حقایق و رفع ابهام در نسل جوان شود. بنابراین تا پایان سال چندین کرسی جدید با کمک تشکل‌های دانشجویی و کانون‌ها به ویژه بسیج دانشجویی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اضافه کرد: بخشنامه جدید کانون‌های دانشجویی و تفویض اختیارات بیشتر به واحدها و تسهیل شرایط موجب اتصال بیشتر اساتید، دانشجویان و انتقال اندیشه‌ها و آرای دانشگاه و اساتید دغدغه‌مند به دانشجویان می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا شروع به اتصال اساتید انقلابی فعال با کانون‌ها تحت عنوان اساتید مشاور فرهنگی کردیم و در طول کمتر از یک ماه از صدور بخشنامه گام‌های اولیه در ۴ کانون زبان، تربیت بدنی، ادبیات و هنر و نقاشی برداشته شده است؛ امیدوارم که محدودیت مالی واحد روز به روز کمتر شده تا بتوانیم حداکثر استفاده از بودجه فرهنگی را داشته باشیم.

فلاح‌راد ادامه داد: تا رسیدن به وضعیت مطلوب، سعی می‌کنیم با انجام کارهای کم هزینه و ماندگار، فعالیت‌های فرهنگی را توسعه دهیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اظهار کرد: با توجه به بخشنامه تخفیفات سعی می‌کنیم که دانشجویان محق از این تخفیفات بهره‌مند شوند. همچنین از آن به عنوان اهرمی برای تشویق فعالان فرهنگی و دانشجویی و جذب آنها استفاده ‌کنیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه دارای امکانات مناسبی همانند سالن‌های ورزشی متعدد، خوابگاه خواهران، درمانگاه، سلف سرویس و مرکز مشاوره است که با برنامه‌ریزی‌های بیشتر و دقیق سعی می‌کنیم از آنها در جهت اهداف فرهنگی و دانشجویی استفاده کنیم و آنها را با دادن یارانه و تخفیفات بیشتر در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

فلاح‌راد درباره دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری گفت: در این راستا بیش از ۲۰ جلسه با اساتید و گروه‌های آموزشی، کارکنان و دانشجویان جهت تبیین بخشنامه حجاب و عفاف در طول یک سال گذشته برگزار شد.

وی ادامه داد: این بخشنامه دارای بخش معرفتی، ایجابی و قانونی است که هر دو گام مهم است. در بخش معرفتی با ایجاد کانون حجاب و عفاف فعالیت‌های فرهنگی، معرفتی و تشویقی دانشجویی را در سرلوحه کاری خود قرار دادیم. در بخش ایجابی و عمل به قوانین، نیز  نیاز به هماهنگی بیشتر میان حوزه‌های مختلف واحد هستیم.

فلاح‌راد تصریح کرد: کمبود نیروهای متخصص یکی از معضلاتی است که اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری را کند کرده است، در کل کار فرهنگی کاری زمانبر و دارای هزینه است و باید در زمینه جواب دادن کارهای فرهنگی صبور و پر حوصله بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =