دانشگاه آزاد اسلامی قم به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود/ لزوم تولیدات فاخر فرهنگی درحوزه  فضای مجازی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با بیان اینکه باید دانشگاه آزاد اسلامی قم به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود بر لزوم تولیدات فاخر فرهنگی برای استفاده در فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از قم،حجت الاسلام حسن خیری در آئین تکریم و معارفه تعدادی از معاونین و مدیران  درون سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهار کرد: فضای مجازی بسیار مهم است لذا باید فعالان حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قم در مسیر تولیدات فاخر گام بردارند تا بتوانند آنهات را با نشان دانشگاه آزاد اسلامی قم در عرصه جامعه بویژه در فضای مجازی منتشر کنند.

حجت الاسلام خیری با اشاره به اینکه اساسی ترین کار در دانشگاه ،شناخت ظرفیت هاست افزود: ظرفیت های خوبی در استان قم وجود دارد اما علی رغم ظرفیت های خوبی که در دانشگاه وجود دارد،خلاء ها و مشکلاتی نیز وجود دارد که باید برطرف شود.

وی گفت: به رغم حسن مدیریت انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی قم اما این واحد دانشگاهی به توسعه علمی،فرهنگی پژوهشی و عمرانی مطلوب نرسیده است و توسعه درحد انتظار دانشگاه آزاد اسلامی قم محقق نشده است.

حجت الاسلام خیری گفت: دردانشگاه آزاد اسلامی قم برای حوزه های متعدد در استفاده از ظرفیت های بیرونی و درونی دانشگاه ،درآمد زایی ،ارتباط با صنعت،سرای نوآوری،مرکز رشد و .... ظرفیت هایی ایجاد شده اما کاری انجام نشده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: وظیفه اصلی هیات اندیشه ورز که زیر نظر معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی قم فعالیت می کند با هدف نزدیک کردن علوم اسلامی و انسانی راه اندازی شده است که لازم است  بیش از پیش در این حوزه همت شود.

وی افزود: دوستانی که متولی پست های سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی قم می شوند باید با کار خود سنخیت داشته باشند لذا خوشنامی،توان، روحیه کار جمعی،همراهی با مدیریت و تجربه در انتخاب مدیران درون سازمانی مد نظر قرار گرفته شده است.

حجت الاسلام خیری گفت: باید در حوزه مدیریت، باید طوری برنامه ریزی و مدیریت که فعالیت های دانشگاه به نحو احسن انجام شود لذامعتقدم مدیریت سود و هزینه مدیریت درستی نیست.

وی بر شناسایی ظرفیت ها در دانشگاه آزاد اسلامی قم تاکید کرد و تصریح کرد: برای  انجام کارهای بزرگی که در پیش رو داریم باید از تمامی ظرفیت های دانشگاهی و برون دانشگاهی در سطح استان استفاده کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم تاکید کرد: درحوزه پژوهش  و فناوری باید وارد حوزه نوآوری شویم،باید درآمد زایی انجام شود تا پول وارد دانشگاه بشود.

حجت الااسلام خیری گفت: باید در دانشگاه آزاد اسلامی قم،پایش آزاد،آزمایشگاه ها و کارگاهها و مرکز رشد پویا داشته باشیم تا بتوانیم تمام ظرفیت ها را بشناسیم  و از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قم درحوزه فرهنگی جزء بهترین ها بوده است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی قم در حوزه امداد رسانی درخشید لذا درحوزه امداد رسانی دانشگاه آزاد اسلامی قم برند است و کارهای بسیار ارزشمندی در این حوزه انجام شده است.

انتهای پیام /

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: در سیاست های فرهنگی تنوع باید ایجاد شود و باید حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قم به عنوان قطب فرهنگی کشور معرفی شود.

وی گفت : همکاری با تشکلها و کانون های فرهنگی و بسیج دانشجویی از ضروریات است که می می تواند در ایجاد روحیه همدلی کمک کند لذا باید حوزه معاونت فرهنگی باید حوزه راهبردی باشد.

حجت الاسلام خیری افزود: اساس کار ما،فعالیت حوزه های متعدد دانشگاه بر اساس برنامه است،برنامه هایی که باید در دانشگاه عملیاتی شود لذا باید برنامه داشته باشیم و طبق برنامه تدوین شده فعالیت کنیم.

وی افزود: سیاست ما باید سیاست ایجاد مشوق ها باشد تا بتوانیم فضا را برای کار جمعی ایجاد کنیم لذا توزیع کار و بهره گیری از امکانات برای ما بسیار مهم است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با تاکید بر اینکه باید فضای کاری و جهادی در دانشگاه آزاد اسلامی قم ایجاد کنیم گفت: در حوزه علوم انسانی برای پیشرفت اندیشه های علوم اسلامی و انسانی برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: باید در دانشگاه آزاد اسلامی قم دانشکده هنر داشته باشیم زیرا بسیاری از علوم سنتی ما باید احیاء شود و دانشگاه آزاد اسلامی قم باید قطب همه علوم فنی مهندسی علوم انسانی و هنر در سطح کشور باشد .

به گزارش ایسکانیوز،در این مراسم  حجت الاسلام دکتر حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم در احکام جداگانه ای ،سید عباس سید میرزایی را به عنوان رئیس دبیرخانه هیات امنای استان قم،کفائی فر را به عنوان معاون فرهنگی دانشجویی،حسین مقدم را به عنوان رئیس دانشکده علوم انسانی،جواد سعادتمندان را به عنوان رئیس دانشکده فنی و مهندسی و حجت الاسلام میرداداشی را به عنوان سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم معرفی کرد .

کد خبر: 1080731

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =