تولید موثرترین محصول در تولید هسته های باران زا

واحد فناور شهید مهاجر مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند موفق به تولید سری جدید مواد ویژه بارورسازی ابرها شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مجید علی آبادی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند با اعلام این خبر گفت مواد تولید شده در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در حضور مسئولین محترم وزارت نیرو و مرکز ملی مطالعات و تحقیقات باروری ابرها مورد آزمایش قرار گرفت.

وی افزود: در این آزمایش نمونه های تولید شده در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و چند نمونه دیگر داخلی و خارجی مورد آزمایش و مقایسه قرار گرفتند که در این میان جدیدترین محصول واحد فناور شهید مهاجر با نام تجاری SMF93215 موثر ترین محصول در تولید هسته های باران زا شناخته شد. نتایج آزمایشات فوق تخصصی که در محفظه ابر مصنوعی انجام شد نشان داد هر گرم مواد تولیدی این گروه تحقیقاتی قادر است پس از سوختن بیش از 40 هزار میلیارد هسته موثر باران زا تولید کند.

این مقام مسؤول گفت: در سال 1397 نیز باران زایی مواد تولیدی این گروه تحقیقاتی توسط رصد خانه مرکزی آب و هوای روسیه به تایید رسیده بود. دکتر مجید علی آبادی که مدیر این واحد فناور نیز می باشد از آمادگی این واحد برای تولید ماهانه بیش از 1000 پیروتنیک مخصوص بارورسازی ابرها خبر داد و افزود این پیروتکنیک ها با وزن بیش از 300 گرم بر روی انواع هواپیما و پهپادها قابلیت نصب داشته و در عملیات باروری ابرها در سراسر کشور قابل استفاده است.

 وی ابراز امیدواری کرد اجرایی شدن تفاهم نامه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و مرکز ملی مطالعات و تحقیقات باروری ابرها که اخیرا به امضا رسیده است بتواند زمینه ساز جهش تولید این مواد در سال جاری باشد. وی حمایت از شرکت های دانش بنیان و دانش محور را یکی از راههای موثر در ارتقای دانشگاه و همچنین کاهش وابستگی به شهریه و افزایش درآمدهای غیر شهریه ای برشمرد.

معاون پژوهش و فناوری واحد بیرجند ضمن تشکر از حمایتهای ویژه ریاست محترم استان جناب آقای دکتر سیدحسن هاشمی، مدیریت ایشان را زمینه ساز ایجاد روحیه همدلی و ایجاد انگیزه برای پژوهشگران استان دانست و از حمایتهای همه جانبه ریاست مرکز رشد نیز تقدیر و تشکر کرد.

حسین بهشتی نژاد رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند نیز با تبریک موفقیت اخیر واحد فناور شهید مهاجر ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک واحد بیرجند بعنوان قطب تحقیقات تعدیل آب و هوا و مقابله با خشکسالی در سطح کشور و منطقه غرب آسیا  مطرح و ایفای نقش کند. وی همچنین ایجاد ارتباط موثر با صنعت و ترغیب دانشجویان و شرکت های مستقر در مرکز رشد به حل مشکلات ملی را از سیاستهای کلان این مرکز برشمرد و از آمادگی مرکز رشد واحد بیرجند برای جذب ایده های کاربردی خبر داد.  

انتهای پیام /

کد خبر: 1080879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      2 0
      خیلی خوشحالم اینهاافتخارات بزرگیها ارزویم حمایت مسئولین ازاین طرحهای بزرگ وافتخارافرین هست
    • حسین IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      0 0
      خبر غرورآفرینی بود. درود بر دانشمندان و پژوهشگران جوان ایرانی