تاسیس «خیریه امام رضا» برای کمک به دانشجویان نیازمند/ ۳ کانون‌ دانشجویی در واحد شاهین شهر فعالیت دارند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر گفت: تخفیف شهریه طبق بخشنامه به دانشجویان نیازمند ارائه می شود؛ حتی برای دانشجویان نیازمندی که بر اساس بخشنامه امکان کمک بیشتری به آنها وجود ندارد. در همین راستا خیریه و قرض الحسنه امام رضا علیه السلام را ایجاد کردیم تا بتوانیم از طریق کمک‌های خیرین به این دانشجویان کمک کنیم.

مجتبی جعفری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی این واحد دانشگاهی تقویت فضای مجازی است، اظهار کرد: در همین راستا گروه‌های مختلفی را با همکاری دانشجویان اعم از کارشناسی و کارشناسی ارشد ایجاد کردیم تا از این طریق فعالیت‌های فرهنگی را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: همچنین در جهت توسعه ارتباط فرهنگی این واحد تفاهم‌نامه‌های متعددی را با مراکز فرهنگی شهر و استان، از قبیل سازمان رفاهی، تفریحی شهرداری، بهزیستی استان اصفهان، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان و ... امضا کرده‌ایم و هم‌اکنون در حال همکاری با این مراکز هستیم.

جعفری اضافه کرد: توسعه فضای فرهنگی دانشگاه مثل ساخت مسجد و مجموعه فرهنگی و یادمان شهدا در دست پیگیری است که در صورت همکاری خیرین این کار انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر در رابطه با  جشنواره حماسه تا حماسه، افزود: در کنار راه‌اندازی گروه‌های مختلف دانشجویی برای مشارکت دانشجویان مشوق‌هایی را در نظر گرفتیم. همچنین از اساتید و کارکنان دانشگاه دعوت شده که در این جشنواره شرکت کنند.

وی تصریح کرد: در زمینه کمک‌های مومنانه، مرحله چهارم این پویش را اطلاع رسانی کردیم و در صدد جمع‌آوری کمک‌های همکاران و دانشجویان در این زمینه هستیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر گفت: در این واحد دانشگاهی ۳ کانون‌ دانشجویی(کانون قرآن و عترت، کانون هلال احمر و کانون جرعه نور) و بسیج دانشجویی و نشریه مشکات فعال است که به زودی این نشریه به صورت مجازی منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: غیر از بخشنامه‌های ابلاغی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر، فعالیت‌های جنبی از جمله شب شعر آیینی را به مناسبت اربعین حسینی برگزار کرد. 

جعفری از برگزاری سلسله نشست‌های مختلف در این واحد خبر داد و گفت: نشست جهش تولید، فرصت‌ها و تهدیدها و نشست گشایش اقتصادی، فرصت‌ها و تهدیدها در این واحد برگزار شده است. یکی دیگر از کارهایی که معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر انجام داده، ارائه طرحی تحت عنوان پیوست فرهنگی دانشگاه است که آن را به مشاور فرهنگی دکتر طهرانچی ارائه کردیم و منتظر ارزیابی آن هستیم.

وی تصریح کرد: از فعالیت‌های دیگر این دانشگاه می‌توان به رایزنی این واحد  با مراکز شهری اشاره کرد تا آنها بتوانند از سیستم lms دانشگاه جهت کارگاه‌ها و نشست‌های خود استفاده کنند.

جعفری از  برگزاری کنگره بین‌المللی معنویت و منجی‌گرایی در این واحد دانشگاهی خبر داد و افزود: هم‌اکنون در حال پیگیری و بررسی این کنگره با مراکز و دانشگاه‌های مختلف استان هستیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: در زمینه ازدواج دانشجویی و تسهیل ازدواج علاوه بر مشاوره‌هایی که دفتر فرهنگ اسلامی در طول سال‌های متمادی به دانشجویان می‌دهد اخیراً سامانه توانمند سازی ازدواج آدم و حوا ایجاد شده تا از این سامانه در تسهیل ازدواج دانشجویان در دانشگاه‌ها استفاده شود.

جعفری در زمینه توسعه تشکل‌های فعال دانشجویی گفت: با توجه به اینکه امکان حضور دانشجویان در دانشگاه وجود ندارد در گروه‌های مجازی فراخوان فعالیت دانشجویان در کانون‌های جدید از قبیل فضای مجازی و محیط زیست و نظیر آن را ارائه کرده‌ایم که به زودی شاهد فعال شدن این کانون‌هاخواهیم بود.

وی در زمینه تخفیف شهریه دانشجویی گفت: تخفیف شهریه طبق بخشنامه به دانشجویان نیازمند ارائه می شود؛ حتی برای دانشجویان نیازمندی که بر اساس بخشنامه امکان کمک بیشتری به آنها وجود ندارد. در همین راستا خیریه و قرض الحسنه امام رضا علیه السلام را ایجاد کردیم تا بتوانیم از طریق کمک‌های خیرین به این دانشجویان کمک کنیم.

جعفری ادامه داد: دسته دوم مربوط  به دانشجویان فعال فرهنگی است که این دانشجویان نیز در صورتی که شورای فرهنگی فعالیت آنها را تایید کند با دستور ریاست دانشگاه از تخفیف شهریه بهره‌مند  می‌شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر تصریح کرد: در حوزه آراستگی و شئون رفتاری علاوه بر اعمال ابلاغیه‌های سازمان یکی از اساتید دانشگاه کتابی مختصر در زمینه پاسخگویی به شبهات حجاب و عفاف تحت عنوان قصه مروارید و صدف نوشته و آن را در اختیار مخاطبان قرار داده‌ایم. این کتاب در کافه بازار به طور رایگان در اختیار همگان قرار گرفته است. البته مسئله عفاف و حجاب مستلزم تقویت دینداری و تعهد دانشجویان است که در صورتی که در سایر حوزه‌ها از جمله در گروه معارف بنیه عقیدتی و فکری دانشجویان اصلاح شود مساله عفاف و حجاب نیز در ذیل آن اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رحمتی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      2 0
      ۰۹۹....۳۷۴۹دخترم دانشجو تهرانه هزینشو ندارم کسی هست علمی کاربردیه دانشگاش
    • رحمتی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      0 1
      ۰۹۹...۳۷۴۹لطفا زنگ بزنید هزینه تحصیل دخترم ندارم