رشته روانشناسی بالینی به زیرگروه پزشکی انتقال یافت/ شهریه واحدهای عملی در شرایط کرونایی دریافت نمی‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شهریه واحدهای عملی را که دانشجویان به دلیل کرونا نتواسته‌اند بگذارانند نمی‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امشب در برنامه زنده تلویزیونی تهران ۲۰ شبکه پنج سیما، گفت: روزهای سخت کرونایی را این روزها می‌گذارنیم. امروز استاد اژه‌ای را از دست دادیم. هرکس در مدارس سمپاد درس خوانده، ایشان را می‌شناسند و احساس پدری نسبت به او دارند. ایشان از اساتید خوب روانشناسی بودند.

وی درباره افزایش شهریه دانشجویان رشته روانشناسی بالینی گفت: در دوره جدید دانشگاه آزاد اسلامی از رویکرد کمی به کیفی آمدیم و تحولاتی را در حوزه روانشناسی و تاسیس کلینیک‌های تخصصی روانشناسی بالینی داشتیم. دانشگاه آزاد حوزه‌های علوم پزشکی، علوم انسانی و هنر، و علوم، مهندسی و کشاورزی دارد. رواشناسی بالینی چون با سلامت مردم کار دارد این رشته را به زیرگروه پزشکی بردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: تعداد ساعات درسی رواشناسی را افزایش دادیم و شهریه دانشجویان افزایش پیدا کرده است. گذراندن دوره‌های کارورزی را برای دانشجویان در دوران کرونا در نظر داریم و هر موقع شرایط بهتر شود، این واحد درسی را می‌گذرانند. ما در ترم جاری فقط شهریه ثابت را دریافت کرده‌ایم و شهریه متغیر را هنوز نگرفته‌ایم.

دکتر طهرانچی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی شهریه واحدهای عملی را که دانشجویان به دلیل کرونا نتواسته‌اند بگذارانند نمی‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: البته ممکن است در برخی شهرها که وضعیت سفید دارند دروس عملی تشکیل شده باشد که در این صورت شهریه آن هم اخذ شده است.

وی بیان کرد: ۲۵۰ هزار کلاس مجازی طی هفته توسط سامانه «وادانا» در ترم گذشته برگزار شد. در خصوص برگزاری کلاس‌های مجازی در سامانه «دان» و «وادانا» تمامی گزارش‌ها را به‌صورت روزانه رصد می‌کنیم. در حال حاضر ۳۰۰ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی به‌تازگی ثبت‌نام کرده‌اند و در حال ساماندهی کارهای آموزشی دانشجویان قدیم و جدید هستیم و اختلالات احتمالی سامانه‌های آموزشی رفع می‌شود.

طهرانچی ادامه داد: برخی دانشجویان دکتری می‌گویند به خاطر برگزار نشدن آزمون زبان دفاع پایان‌نامه را لغو کنید که این امکان وجود ندارد. این افراد همان‌هایی هستند که می‌گفتند آزمون EPT لغو شود. اما باید شرایط فعلی کشور را درک کنیم. به فکر دانشجویان و مسائل این حوزه هستیم.

وی عنوان کرد: اگر جمع شهریه یک دانشجو بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است به ما اطلاع دهد که بررسی کنیم. چنین افزایشی نداشتیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۳ تا ۴ واحد عملی به غیر از تربیت بدنی داریم و اگر کلاسی برگزار نشود در این حوزه، کلاس ذخیره می‌شود و بعدا دانشجو می‌تواند بگذراند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دانشجویان مشکلاتی در سامانه دان و وادانا در آموزش مجازی دارند، گفت: گفت: کاملا سیستم‌ها را رصد می‌کنیم و آموزش مجازی در جریان است. در حال حاضر ۳۰۰ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی تازه ثبت‌نام کرده‌اند و میان دانشجویان قدیم و جدید کارها را انجام می‌دهیم. اختلال سامانه‌های آموزش مجازی حل می‌شود.

طهرانچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هزینه‌های دانشجویان پزشکی توسط وزارت بهداشت پرداخت می‌شود یا خیر، گفت: وزارت بهداشت پرداخت نمی‌کند. دانشجویان پزشکی که شهریه می‌دهند، با آن شهریه، هزینه دانشجویان پزشکی و بالینی را تامین می‌کنیم. کمک دولتی اصلا نداریم. ۴۰ درصد از پرستاران در دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شده‌اند و باعث افتخار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوال برخی دانشجویان ارشد روانشناسی که می‌گویند واحدهای درسی آن‌ها طبق گذشته است و واحدهای دانشگاهی طبق قوانین گذشته رشته روانشناسی کار انجام می‌دهند، گفت: خیر، چنین چیزی صحت ندارد. تمام اطلاعات رشته روانشناسی بالینی که با تازگی در گروه پزشکی آمده، در سامانه آموزشیار بارگذاری شده است. در واقع به صورت یکپارچه و استاندارد تغییرات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه آموزشیار اعمال می‌شود.

طهرانچی در پاسخ به این سوال که سال گذشته در یک برنامه تلویزیونی اشاره‌ای به عدم شفافیت واحد آکسفورد در دوره مدیریتی دانشگاه کردید، آیا این روند ادامه دارد یا خیر، گفت: واحدهای آکسفورد و امارات در گذشته شفاف نبود و ما در حال رصد و بازرسی این واحدها هستیم و با شفافیت این حوزه‌ها را بررسی می‌کنیم.

وی افزود: در واقع سامانه آموزشیار بستر شفافی برای دانشگاه آزاد اسلامی است و اطلاعات ۵۰۰ واحد را به صورت یکپارچه در آن بارگذاری کردیم و در حال تکمیل اطلاعات است. همچنین ترازنامه مالی دانشگاه هم تا پایان سال ۹۹ اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که برخی اساتید از حقوق خود گلایه دارند، گفت: ۱۵ درصد حقوق اساتید اضافه شده است و در نظر داریم باز هم افزایش داشته باشیم اما شرایط اقتصادی کشور سخت است. دولت وقتی افزایش حقوق ارگان‌ها را لحاظ می‌کند، بدهی دانشگاه آزاد اسلامی را نیز پرداخت کند. حقوق معوقه نداریم البته تعداد کمی از واحدها چند روز حقوق کارکنان عقب افتاده بود که حل شد.

دکتر طهرانچی در پاسخ به سوالی که آیا واحدهای زیان‌ده در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد یا خیر، گفت: بله‌ از گذشته این مسئله بوده است و هم‌اکنون به دنبال این مسئله و کیفی کردن آموزش هستیم. برخی واحدها به ازای هر ۵۰ دانشجو یک کارمند داشتند که ما روند را اصلاح کردیم.

وی افزود: امیدواریم در دانشگاه‌ بتوانیم امید به نسل جوان را افزایش دهیم تا آینده‌ای خوب و روشن را برای دانشجویان رقم‌ بزنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امتحانات پایان ترم دانشجویان ورودی جدید از ۱۸ بهمن آغاز خواهد شد و دانشجویان جدیدالورود در ۱۶ جلسه کلاس حضور خواهند داشت. همچنین حدود ۶۵ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که به‌زودی تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی اعلام خواهد شد.

دکتر طهرنچی در پایان گفت: امیدواریم در دانشگاه‌ بتوانیم امید به نسل جوان را افزایش دهیم تا آینده‌ای خوب و روشن را برای دانشجویان رقم‌ بزنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1080988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بهنام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      7 1
      سلام مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی یعنی الان زیر گروه پزشکی محسوب می شه یا نه . من ورودی 1397 کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی هستم.