ورود دستگاه قضایی گلستان به موضوع گرانی مسکن

جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان با موضوع بررسی علل افزایش قیمت مسکن و با هدف بررسی راهکارهای کنترل قیمت مسکن امروز در دادگستری کل استان تشکیل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رئیس‌کل دادگستری گلستان در این جلسه گفت: هر چند بخشی از افزایش قیمت مسکن مربوط به نوسانات قیمت مصالح و هزینه‌های ساخت‌وساز است اما نباید سوء مدیریت را در افزایش بی حساب و کتاب قیمت مسکن نادیده گرفت.

هادی هاشمیان افزود: باید پلیس اماکن، اداره صنعت معدن و تجارت استان نظارت‌ها بیشتر و گرانفروشان را به تعزیرات معرفی کنند. در گفت‌وگویی که با مدیرکل تعزیرات استان داشتیم این اداره هم آماده برخورد با متخلفان حوزه سوداگری مسکن است.

وی، فعالیت غیرمجاز بنگاه‌های معاملات املاک را از دیگر علل افزایش قیمت مسکن عنوان کرد و گفت: این بنگاه‌ها با تفکیک غیرقانونی زمین‌ها و خرید و فروش‌های صوری، علاوه بر سوداگری در حوزه مسکن و دامن زدن به قیمت‌ها، زمینه کلاهبرداری در این حوزه را نیز فراهم می‌کنند.

هاشمیان با تاکید بر پلمب بنگاه‌ها بدون مجوز، گفت: کار کردن بنگاه‌های مشاوران املاک با عنوان "در دست اقدام" هم پذیرفته نیست و افراد تا زمانی که مجوز نگرفته‌اند، حق کار ندارند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه خطاب به اداره راه و شهرسازی استان از مسئولان این اداره خواست: در واگذاری زمین به تعاونی‌ها و افراد، فقط به کسانی که خانه ندارند زمین واگذار کنند.

حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: اینکه برخی مدیران، زمین‌ها مناطق خوب شهرها را به کارکنان و یا نزدیکان خود در پوشش تعاونی واگذار کنند، پذیرفته نیست و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی همچنین خواستار دقت بیشتر در صدور احکام در پرونده‌های اثبات مالکیت شد و گفت: باید پیش از صدور رای اثبات مالکیت، سند تفکیک زمین از شهرداری‌ها استعلام گرفته شود.

حسین طلوعیان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هم در این جلسه، افزایش قیمت زمین و هزینه‌های اخذ مجوز، افزایش قیمت مصالح ساختمانی و افزایش هزینه‌های کارگری را از علل گرانی مسکن عنوان کرد.

عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان نیز در این جلسه گفت: افزایش تراکم در گرگان و کاهش هزینه مجوزهای ساخت‌وساز از جمله طرح‌های شهرداری گرگان برای کاهش قیمت مسکن است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1081241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =