فعالیت‌های آکادمی و مدارس تخصصی ورزشی توسعه می‌یابد

نایب‌رئیس شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی همدان، نظارت بر درآمدزایی مطلوب از امکانات ورزشی استان و برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های آکادمی و مدارس تخصصی ورزشی جزو مهم‌ترین اهداف این شورای تخصصی دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ابوالفضل یداللهی‌اصلان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در نخستین جلسه شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی این استان، ورزش را نوعی خودسازی مبتنی‌ بر فعالیت‌های جسمی دانست و اظهار کرد: تقویت جسم برای پذیرش سجایای اخلاقی و ارتقای ابعاد روحی افراد مهم‌ترین دلیل پرداختن به ورزش است و دانشگاه آزاد اسلامی نگاهی ویژه به امر ورزش دارد.

وی با اشاره به اهداف و چشم‌انداز فراروی شورای تخصصی ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: تقویت و فراگیری ورزش و دستیابی به سیاست‌ها و اهداف تبیین‌شده در شورای عالی ورزش دانشگاه از مهم‌ترین اهداف تشکیل این شوراست.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه سیاست و خط‌مشی‌گذاری در امور ورزش استان و واحدهای تابع براساس سیاست‌های ابلاغی از سوی مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود: یکی از اهداف شورای تخصصی ورزش استان، برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی درون‌استانی بر اساس آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و تقویم ورزشی صادره از سوی مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی است.

نایب‌رئیس شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برنامه‌ریزی و اعزام تیم‌های ورزشی دانشجویی استان به مسابقات کشوری را از دیگر اولویت‌های کاری این شورا برشمرد و خاطرنشان کرد: نظارت بر درآمدزایی مطلوب از امکانات ورزشی استان و برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های آکادمی و مدارس تخصصی ورزشی از دیگر اهداف این شورای تخصصی است.

یداللهی‌اصلان با تأکید بر وجهه نظارتی شورای تخصصی ورزش بیان کرد: نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل‌های صادرشده از سوی سازمان مرکزی و نحوه هزینه‌کرد سرانه بودجه استان، نظارت بر تجهیز و نگهداری مکان‌ها، تأسیسات و تجهیزات ورزشی و عملکرد آنها از دیگر فعالیت‌های این شوراست.

وی با اشاره به ارکان شورای تخصصی ورزش یادآور شد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان به‌عنوان رئیس این شورا و معاون فرهنگی دانشجویی استان سمت نایب‌رئیس، مسئول تربیت‌بدنی استان به‌عنوان دبیر، مدیرکل ورزش و جوانان استان، رئیس دانشکده یا مدیرگروه تربیت‌بدنی یکی از واحدها، یکی از دانشجویان قهرمان دانشگاه و مسئول تربیت‌بدنی بزرگ‌ترین مرکز سمای استان از اعضای شورای تخصصی ورزش استان هستند.

به گزارش ایسکانیوز، نخستین جلسه شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با هدف توسعه و تعمیم ورزش و نیل به سیاست‌های کلان و اهداف اساسی شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در سالن اجتماعات ساختمان اداری سردار قاسم سلیمانی واحد همدان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =