بینش فرهنگی و مبانی اعتقادی دانشجویان باید تقویت شود

سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای مبارکه و شهرمجلسی گفت: برای تقویت بینش صحیح فرهنگی و تبیین مبانی اعتقادی دانشجویان، به خصوص دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری، پرسنل فرهنگی واحد توسط کارشناسان دینی و مذهبی شهرستان آموزش می‌بینند.

محمدرضا ارشادی سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای مبارکه و شهرمجلسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در رابطه با رزمایش کمک مومنانه در این واحد دانشگاهی، اظهار کرد:  خوشبختانه پرسنل دانشگاه حتی قبل از اعلام رسمی متولیان دانشگاه بصورت خودجوش در این امر خداپسندانه شرکت کرده و با جلب مشارکت خیرین دانشگاهی و غیر دانشگاهی) و شناسایی نیازمندان واقعی سعی از انجام صحیح این امر کردند.

وی با اشاره به اینکه از طریق اعضای هیات علمی گروه معارف سعی در تبلیغ صحیح و موثری برای جشنواره «از حماسه تا حماسه» شده است، تصریح کرد: همچنین اطلاع‌رسانی گسترده عمومی و خصوصی در بین دانشجویان و همکاران دانشگاهی، برای جلب مشارکت دانشجویان جهت حضور گسترده در این امر مهم شده است.

ارشادی گفت: این واحد دانشگاهی در حال حاضر (با  توجه به محدودیتهای کرونایی فعلی و شرایط مالی قبلی) ۳ کانون فعال دارد و در خصوص افزایش تعداد کانون‌ها و ایجاد نشریات دانشجویی در تلاش است.

وی به فعالیت‌های ابتکاری جهت برقراری ارتباط و تعامل با حوزه علمیه خواهران و برادران شهرستان در زمینه فعالیت و مشاوره فرهنگی برای دانشجویان برادران و خواهران اشاره کرد و افزود: برای تقویت بینش صحیح فرهنگی و تبیین مبانی اعتقادی خصوصا دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری پرسنل فرهنگی آموزش‌هایی را توسط کارشناسان دینی و مذهبی شهرستان گذرانده اند.

سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای مبارکه و شهرمجلسی گفت: برای تسهیل ازدواج بین دانشجویان راه اندازی کانون ازدواج (یا عنوانی مناسب) توسط دانشجویان با مدیریت و راهنمائی اساتید ممتاز و صاحب‌نظر می‌تواند راهکاری مناسب برای این مهم باشد. فعال کردن مرکز مشاوره امین دانشگاه نیز به صورت خاص در این مورد راهکار دیگر می‌تواند محسوب شود.

وی اضافه کرد: در خصوص تخفیف شهریه پیشنهادی در مورد ازدواج، استقبال خوب بوده و دانشجویان از آن استفاده کرده‌اند ولی اینکه این موضوع تاثیر مثبتی بر رویکرد ازدواج دانشجویی داشته یا خیر هنوز نمی توان اظهار نظر کرد. بایستی با نظر سنجی‌های مناسب و صحیح در مقاطع زمانی، تاثیر فعالیت‌های مختلف را روی برنامه‌های حمایتی و تشویقی دانشگاه ارزیابی کرد که این مهم در دستور کار قرار دارد.

سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای مبارکه و شهرمجلسی اضافه کرد: معمولا سقف تخفیف شهریه در این واحد دانشگاهی تکمیل می‌شود و گاهی با هدف بهره‌مندی بیشتر دانشجویان از تخفیف شهریه در حد اختیارات قانونی واحد در بخشنامه، تخفیف برخی از دانشجویان را تعدیل می‌کنیم. با توجه به محدودیت‌های مالی واحد و لزوم تشویق دانشجویان برای حضور در عرصه های مختلف فرهنگی دانشجویی، سعی شده از امتیاز تخفیف شهریه استفاده بهینه شود. ولی محدودیت موجود اجازه بهره‌برداری زیاد نمی دهد و گاهی در تشویق دانشجویان مستعد با مشکل مواجه هستیم.

انتهای پیام

کد خبر: 1081434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =