جهاد دانشگاهی پای کار ترویج کتاب

نخستین دوره مسابقات «کتاب سه‌دقیقه‌ای» در سطح ملی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، این مسابقات که برای نخستین‌بار از تابستان امسال برگزار شد و برگزیدگان آن طی مراسمی در «هفته کتاب» انتخاب و معرفی شدند، از آذرماه امسال در سطح ملی در هشت استان و ۱۰ واحد جهاددانشگاهی در سراسر کشور توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی اجرا خواهد شد.

هدف از اجرای این مسابقات ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، به اشتراک گذاشتن تجربه‌های کتابخوانی دانشجویان و معرفی کتاب‌های مفید به جامعه است.

مرحله مقدماتی این مسابقات در هشت استان و ۱۰ واحد جهاددانشگاهی در سراسر کشور اجرا خواهد شد که در تهران معاونت فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و علم و صنعت عهده‌دار این طرح فرهنگی هستند.

براساس این گزارش، معاونت فرهنگی واحدهای استانی جهاددانشگاهی در خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، زنجان، اصفهان (دانشگاه صنعتی اصفهان)، قزوین، قم و کردستان نیز از دیگر مجریان مرحله مقدماتی این مسابقات خواهند بود.

بر اساس اعلام دبیرخانه، این مسابقات در دو بخش اجرا می‌شود؛ در بخش اصلی هریک از واحدهای مجری موضوعی خاص را محور برنامه خود قرار می‌دهند و شرکت‌کنندگان صرفاً می‌توانند به ارائه کتاب‌هایی در همان موضوع بپردازند. اما در بخش آزاد شرکت‌کنندگان می‌توانند هر کتابی را که مورد علاقه‌شان است معرفی و ارائه کنند.

برگزیدگان مرحله مقدماتی مسابقات در مرحله نیمه‌نهایی و فینال که توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود، با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند علاوه بر مراجعه به دفاتر جهاددانشگاهی در واحدهای یادشده و پایگاه اینترنتی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به آدرس www.isba.ir، با شماره تلفن‌های ۶۶۹۵۲۷۲۷ ، ۶۶۹۷۱۱۸۴ و ۶۶۴۹۱۳۳۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =