گفتمان انقلاب اسلامی مهم‌ترین راهکار غلبه بر ناامیدی دانشجویان است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: در شرایطی که دشمنان این مرز و بوم در صدد تغییر سبک زندگی جوانان و ترویج ناامیدی در ایران هستند مهمترین راهکار غلبه‌، گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه است که توسط جوانان انقلابی در تشکل‌های اسلامی صورت می‌پذیرد.

مهدی قهرمان نوه‌سی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در رابطه با هویت امروزی دانشجویان، اظهار کرد: هویت صنفی و شان اجتماعی دانشجو در تلقی خانواده‌های ایرانی، رسانه‌ها و فضای مجازی، با هویت مورد انتظار از این صنف در منطق عقلانی و آن چیزی که موسوم به تربیت نیروی کارآمد برای کشور است  فاصله زیادی دارد.

وی تصریح کرد: وقتی نقش دانشجو از یک عضو موثر به یک عضو منفعل و مصرف کننده تبدیل و تعریف شود، نباید انتظار حساسیت جدی این صنف و نقش آفرینی نسبت به وقایع کشور را داشت.

نوه‌سی ادامه داد: به بیان عمیق‌تر و دقیق‌تر وقتی مرجعیت دانشگاه و اساتید در مناسبات سیاسی و اقتصادی از طرف دولت‌ها  نادیده گرفته شود به تبع آن دانشجو به عنوان یک عضو  از این سیستم نادیده گرفته خواهد شد و نقشش را تحت عنوان دیگری در جامعه به عنوان فالور سلبریتی‌ها بدون بینش علمی ایفا خواهد کرد. البته با تقویت رابطه مقدس استاد و دانشجویی و اعتمادسازی فیما بین و ردیابی و آسیب شناسی جنبش‌های دانشجویی بعد از انقلاب همچنین با مطرح ساختن تشکل‌های دانشجویی در رسانه‌ها در قالب فعالیت‌های اجتماعی موثرشان می‌توان به بازیابی نقش فعال دانشجویان در جامعه توفیق پیدا کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اظهار کرد: برای پیشگام بودن دانشجویان در عرصه اقتصاد کشور بیشتر از آموزش باید به مسائل تربیتی و فرهنگی که نقش نرم‌افزاری و انگیزشی دارند توجه ویژه کرد و برای این امر، اجرای دوره‌های توانمند سازی دانشجویان در حوزه کارآفرینی در رشته مورد تحصیل شان و آشنا کردن با چهره‌های موفق در این حوزه، باید در فهرست برنامههای فرهنگی قرار گیرد.

وی افزود: بجاست که قوانین و بخشنامه‌های موجود در بخش ارتقای اساتید، بازبینی شده تا یکی از ملاک‌های ارتقا اساتید کشف و تربیت دانشجویان نخبه و کارآفرین مورد توجه قرار بگیرد که امری دست یافتنی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه تأکید کرد: در شرایطی که دشمنان این مرز و بوم در صدد تغییر سبک زندگی جوانان و ترویج ناامیدی در ایران هستند؛ مهمترین راهکار غلبه‌، گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه است که توسط جوانان انقلابی در تشکل‌های اسلامی صورت می‌پذیرد. در واقع این تشکل‌ها محلی برای ارائه اسلام ناب، یعنی اسلامی که نه اسیر و پایبند تحجّر و نه اسیر و پابند التقاط است؛ تبدیل شده که می تواند با تبیین و معرفت افزایی توسط اساتید دلسوز و متخصص، آمادگی برای اقناع فکری مخاطب و رفع شبهات در دانشجویان ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =