بسیج روح حمیت آگاهانه را با چاشنی ایثار در کالبد جامعه دمید

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی به مناسبت هفته بسیج تاکید کرد: بسیج همان نیروی مخلصی است که با الگو قرار دادن اهداف انقلاب اسلامی، روح حمیت آگاهانه را با چاشنی ایثار در کالبد جامعه دمید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، بیژن رنجبر قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی، فرارسیدن هفته بسیج را تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است: هفته بسیج یکی از رویدادهای مهمی است که در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوست و آثار مبارک آن نه‌تنها در ایران بلکه در کل جوامع اسلامی طنین‌انداز گشت.بسیج همان نیروی مخلصی است که با الگو قرار دادن اهداف انقلاب اسلامی، روح حمیت آگاهانه را با چاشنی ایثار در کالبد جامعه دمید.

در این پیام تصریح شده است: همان‌طور که حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فرمودند: «نیروی مقاومت بسیج، آن قلعه اصلی، جایگاه، مرکز، قرارگاه اصلی و چتر عظیمی است که همه ملّت را در برمی‌گیرد؛ الهام‌بخشِ نظم است، الهام‌بخش حضور است، الهام‌بخش حرکت است؛ چه در جامعه، چه در قشرهای مختلف، چه در دانشگاه، چه در مدرسه، چه در حوزه علمیّه؛ در هر نقطه‌ای؛ حضور نیروی مقاومت بسیج به این معناست.»

در این پیام عنوان شده است: از برکات انقلاب شکوهمند و فراگیر اسلامی ایران، بنیان‌گذاری نهاد بسیج است که با هدف پاسداری از ارزش‌های نظام اسلامی به منصه ظهور رسید و سیر آن همواره با استفاده از ظرفیت‌های نهفته در مسیر استقلال و خودکفایی کشور است.

در ادامه این پیام آمده است: تدبیری بی‌بدیل که توسط رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران عینیت یافت و فرهنگ ایثار و جان‌فشانی در عرصه جامعه نشو و نما یافت و این‌گونه بود که بنیانی مرصوص با نام بسیج در عرصه‌های مختلفی چون حفظ امنیت داخلی، عرصه سازندگی، روشنگری‌های فرهنگی و اجتماعی، خانه‌سازی و مدرسه‌سازی در روستاها، راه‌سازی، سدسازی، امدادرسانی و بهداشت به ایفای نقش پرداخت.

در این پیام تاکید شده است: به فرموده حضرت امام خمینی (ره) شجره طیبه‌ای که با تجاوز رژیم بعث به مرزهای مختلف ایران، ماهیت واقعی ایستادگی را به نمایش گذاشت و ارزش و جایگاه فرمان تاریخی امام و تشکیل بسیج مستضعفان را بیش از پیش نمایان ساخت.

در این پیام بیان شده است: در چنین برهه‌ای از زمان، نیروهای خودجوش مردمی با عنوان بسیج در کنار هم‌رزمانشان در ارتش و سپاه، دلاور مردانه در مصاف با زیاده‌خواهی‌های صدام و هم‌پیمانانش، صف‌آرایی و نیروهای بعث را وادار به تسلیم و عقب‌نشینی کردند و جهانیان را به تحسین واداشتند.

در این پیام خاطرنشان شده است: ازآنجاکه معاندان قسم خورده، شکوفایی و عالم‌آرایی انقلاب اسلامی ایران را هرگز تاب نمی‌آورند، همواره در حال چیدن دسیسه و نیرنگ‌های گوناگون هستند و دست از مبارزه مذبوحانه برنداشته‌اند، بر همین مبنا چندی است با طراحی جنگ نرم به‌زعم باطل خود، درصدد ضربه زدن به این درخت تنومند هستند لذا، آنچه ما را از این دسیسه‌ها می‌رهاند، همان اخلاص در خدمت، آگاهی و تفکر بسیجی مبتنی بر ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی است که استقلال کشور و آزادی ملت را در بردارد.

در انتهای این پیام آمده است: به امید روزی که با گسترش روحیه بسیجی، چشم طمع استکبار جهان خوار از کشورهای اسلامی و تمامی ممالک تحت ستم جهان دور گردد.هفته بسیج را گرامی داشته و فرارسیدن این هفته مقدس را به خانواده دانشگاه آزاد اسلامی علی‌الخصوص جامعه بسیجیان با اخلاص تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =