ردای صدر بر تن ژنرال

هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران پس از بازی های فیفا دی و دوستانه تیم ملی از سرگرفته شد. مسابقات این هفته در چهار روز متوالی پیگیری شد. هفته ای که صدرنشینی گل گهر سیرجان در بین حواشی بی پایان بازی استقلال و فولاد گم شد. تراکتور از شکست گریخت و سپاهان اولین 3 امتیاز خود را با محرم نویدکیا دشت کرد.

رامین  خادمیانی

تساوی با درخشش تازه واردها

نساجی مازندران و تراکتورسازی تبریز بازی اول هفته دوم را برگزار کردند. بازی که دقایق حساس کمی نداشت در نیمه اول با تساوی بدون گل به اتمام رسید. در نیمه دوم اما شرایط عوض شد و توپ ربایی بازیکن نساجی و پاس رو به عقب این بازیکن به ایوب کلانتری با شوت روی پای بازیکن جدید نساجی همراه شد تا نساجی به کسب دومین برد خود امیدوار شود اما تراکتورسازی که نمی خواست دست خالی به تبریز برگردد فشار خود را بیشتر کرد و توانست گل مساوی را به ثمر برساند گلی که به زعم بسیاری از کارشناسان داوری مشکوک به آفساید بود ولی باعث شد منص.ریان و شاگردانش دومین امتیاز خود را به دست بیاورند.

اولین پیروزی محرم در سپاهان

سپاهان اصفهان در هفته دوم میزبان آلومینیوم اراک بود. تیمی که پس از پشت سر گذاشتن حواشی بسیار و رفت و برگشت رسول خطیبی به اصفهان آمد. سپاهان با کادر فنی و بازیکنان جوان خود توانست با 1 گل آلومینیوم تازه لیگ برتری شده را شکست دهد. گل سپاهان که حرف و حدیث زیادی داشت واکنش سرمربی تیم اراکی را به دنبال داشت و ایشان پای علی دایی را وسط کشید که "علی دایی حرف حق را درباره مسائل داوری می‌گفت. ما این همه در طول هفته زحمت می‌کشیم، اما یک کمک داور یا داور می‌آیند و تمام زحمات تیم ما را خراب می‌کنند." قهرمان فصل گذشته لیگ آزادگان هنوز نیامده رکورد زد و در دو هفته متوالی دومین کارت قرمز را نیز دریافت کرد تا همه چیز به آینده موکول شود.

سلطان تساوی در شهر اولین ها

نفت مسجد سلیمان و سایپا کرج بازی دوم خود در لیگ برتر را مقابل هم انجام دادند. دو تیم که از بازی قبل خود تنها یک امتیاز گرفته بودند نمیخواستند که این بازی هم امتیاز از دست دهند به ویژه نفت که بازی در زمین این تیم برگزار می شد. بازی در نیمه اول که به آرامی پیش میرفت در دقایق آخر با گل ساسان حسینی پیش افتاد تا برنده به رختکن بروند. نیمه دوم با حملات سایپا شروع شد و در همان ابتدای کار حسین مالکی گل تساوی را برای سایپا به ثمر رساند تا سیزدهمین تساوی ابراهیم صادقی در طی 35 بازی مربیگیری اش با سایپا بدست آید و از این حیث رکورددار شود. در نهایت این بازی پایاپای با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید.

صدرنشینی کادوی تولد قلعه

دربی کرمان بین تیم های مس رفسنجان و گل گهر سیرجان به میزبانی رفسنجان برگزار شد. عوامل تیم مس قبل از شروع بازی برای امیر قلعه نویی جشن تولد مختصری گرفتند. بازی با هیجان و سرعت قابل قبولی شروع شد اما بدون اتفاق خاصی نیمه اول به پایان رسید. نیمه دوم اما با حملات دامنه دار گل گهر آغاز شد و خیلی زود این تیم به گل رسید اما با اعلام داور مردود شد. آبی پوشان سیرجانی سخت به دنبال سه امتیاز بازی بودند و منشا فرشته نجات گل گهر شد و در 15 دقیقه دبل کرد. در ادامه کار مسی ها نتوانستند نتیجه را عوض یا اختلاف را کم کنند تا گل گهری ها حداکثر امتیاز را از دو بازی خود بگیرند و در صدر جدول رقابت ها لانه گزینند.

دوئل سرمربیان جوان لیگ

تبریز میزبان بازی ماشین سازی تبریز و ذوب آهن اصفهان بود. بازی که مهدی بیاتلو سرمربی ماشین سازی غایب سرشناس آن بود. سریعترین اخراج تاریخ لیگ در همان آغاز بازی رخ داد. وحید محمدزاده مدافع ذوبی ها پس از ارسال پاس بلند بازیکنان ماشین سازی برای مهاجمشان، بهمن سالاری را سرنگون کرد و از زمین بازی اخراج شد. بازی که تحت تأثیر این اخراج بود تا اواخر بازی اتفاق خاصی رخ نداد تا اینکه در دقیقه 80 ماشین سازان با گل بابایی جلو افتادند اما ذوبی ها به زعم خودشان دومین هفته بود که از اشتباهات داوری ضربه میدیدند در اواخر بازی گل تساوی را به ثمر رساند تا تک امتیاز بازی خارج از خانه را گرفته باشند.

فوتبال در رینگ بوکس

فولاد خوزستان و استقلال تهران خیلی زود و در هفته دوم لیگ بیستم به هم رسیدند. تقابل شماره 6 های سابق استقلال که از قبل از بازی و مصاحبه نکونام و همچنین بیانیه تیم استقلال تهران علیه داوری خیلی زود وارد حاشیه شد. بازی کم رمق دو تیم که بیشتر در میانه های میدان و با اشتباهات بازیکنان دو تیم پیگیری می شد درنیمه اول بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم و در دقیقه 62  بازی داور خطای بازیکن فولاد روی قایدی را پنالتی تشخیص داد که وریا غفوری اولین گل استقلال و دومین گل خود در لیگ را به ثمر رساند. دیری نگذشت که خطای فرشید باقری پشت محوطه جریمه موقعیت خوبی به تیم حریف داد که فرشاد احمدزاده قدر سانتر استادانه پاتوسی را شناخت و گل مساوی را برای فولاد زد. دقیقه 82 بازی بود که با ضربه آبشک به مطهری حواشی به اوج خود رسید و بازیکنان و کادر فنی دو تیم از خجالت هم درآمدند. پس از پایان درگیری ها و در دقایق آخر بازی داور به نفع فولاد ها اعلام پنالتی کرد که با ضربه پریرا به گل تبدیل شد. در نهایت بازی با برتری دو بر یک به نفع فولادی ها به پایان رسید ولی حواشی و جدال و جنگ لفظی دو تیم با بیانیه های مختلفی همراه بود که هر روز گوشه ای از آن از طرف دو تیم و هوادارانشان آشکار می شود.

3 امتیاز بارانی

  پرسپولیس تهران و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی مقابل هم صف آرایی کردند. قرمزپوشان که در بازی گذشته خود به تساوی رسیده بودند نمیخواستند که در این بازی هم امتیاز از دست بدهند. در دقابق پایانی نیمه اول بود که کنعانی زادگان مدافع پیش تاخته تیم تهرانی در محوطه جریمه توسط مدافع حریف سرنگون شد و داور اعلام پنالتی کرد. نعمتی پنالتی را تبدیل به گل کرد تا شاگردان گل محمدی با پیروزی به رختکن بروند. خط دفاعی پرسپولیس روز بدون اشتباهی را سپری کرد و تیم صنعت نفت هم یارای حملات گسترده را نداشت تا بازی در هوای بارانی تهران به نفع سرخ پوشان به پایان برسد و اولین برد پرسپولیسی ها در لیگ بیستم رقم بخورد. تنهاترین حاشیه این بازی در ثانیه های آخر بازی رخ داد که یحیی گل محمدی به دلیل اعتراض شدیدش و شوت کردن توپ از زمین بازی اخراج شد تا هفته بعد تیمش را از روی سکوها رهبری کند.

بازی که دو روز طول کشید

آخرین بازی هفته دوم تقابل دو تیم پیکان و شهرخودرو بود. پیکان که هفته پیش بازی برده را با باخت عوض کرد میزبان بازی بود و شهرخودرو با مربی جوان خود که به عنوان سرپرست بر روی نیمکت می نشیند با اندوخته سه امتیازی پا به میدان گذاشت. نصف نیمه اول این بازی به دلیل بارش شدید باران و مساعد نبودن شرایط زمین بازی در یک روز و ادامه بازی در روز دیگر برگزار شد. دقیقه 50 بازی بود که فراهانی دروازه بان شهرخودرو پنالتی اعلام شده برای پیکانی ها را مهار کرد ولی اندکی بعد بازیکن جوان آبی پوشان آرش قادری گل برتری را برای پیکان زد. بازی با همان تک گل به اتمام رسید اما اواخر بازی به دلیل درگیری دو تیم به جنجال کشیده شد. دروازه بان پیکان در دقایق پایانی به دلیل مصدومیت بازی را متوقف کرد که با اعتراض سرمربی حریف روبرو شد. بعد از سوت پایان بازی هم حمیداوی مالک شهرخودرو با حضور در محوطه بازی جنجال آفرین شد که واکنش ناظر بازی را به دنبال داشت. در نهایت با دخالت عوامل بازی و نیروی انتظامی قائله ختم به خیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =