منع ورود خارجی ها تاثیر منفی بر لیگ ما دارد

محسن نصر کارشناس فوتبال، با تاکید بر اینکه منع ورود خارجی ها تاثیر منفی بر لیگ ما دارد، گفت: ما در لیگ گذشته بازیکنان خارجی با کیفیت کم نداشتیم و آقای گل لیگ گذشته هم یک بازیکن خارجی بوده است.

محسن نصر کارشناس فوتبال، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص لیگ امسال تا هفته دوم اظهار داشت: بازی های لیگ برتر به دلیل دیر شروع شدن و حضور مربیان جوان و تازه کار در برخی تیم های لیگ برتر تا این هفته از کیفیت لازم برخوردار نبوده و این اتفاق به دلیل شرایط بیماری کرونا قابل حدس بود.
محسن نصر در پاسخ به سوال که کدام تیم ها را مدعی قهرمانی لیگ امسال میداند، عنوان کرد: تیم های استقلال و پرسپولیس و فولاد را می توان مدعی اصلی قهرمانی دانست و همچنین تیم های سپاهان و تراکتور و گل گهر سیرجان را با توجه به پتانسیل بالایی که دارند می توان به عنوان مدعی کسب سهمیه آسیایی دانست.
وی افزود: تیم گل گهر سیرجان با توجه به خرید هایی که داشته و سرمربی گری امیر قلعه نویی شانس زیادی برای کسب سهمیه آسیایی دارد. ولی قهرمانی این تیم دور از ذهن است.
محسن نصر درباره ضعف تیم ها گفت: بزرگترین نقطه ضعف تیم ها عدم هماهنگی و ناتوانی در حفظ توپ است که هرچه از لیگ بگذرد و تیم ها هماهنگ تر شوند مربیان می توانند این ضعف را برطرف کنند.
وی درباره کیفیت قضاوت های این فصل عنوان کرد: قضاوت های داوران این فصل تعقیر چندانی نکرده و همانند گذشته است. و داوری ها اشکالاتی دارند که طبیعی است. وی افزود: این اشکالات هم به دلیل عدم وجود کمک داوران ویدیویی (var) است. سیستمی که در اکثر کشور ها وجود دارد ولی لیگ ما متاسفانه از این امکانات برخوردار نیست.
محسن نصر در مورد هماهنگی و برنامه ریزی لیگ امسال گفت: اینکه برنامه بازی ها هر دوهفته به تیم ها ابلاغ می شود، می تواند به تیم هایی که برنامه ریزی آنها فصلی است آسیب بزند. ولی برای تیم هایی که بازی به بازی برنامه ریزی می کنند می تواند کمک کننده باشد. وی در ادامه گفت: اینگونه برنامه ریزی به دلیل شرایط کرونا است و باید منتظر باشیم و ببینیم که در آینده شرایط کرونا در کشور ما چگونه خواهد بود تا بر اساس آن برنامه ریزی کنیم.
محسن نصر درمورد مربیان جوان لیگ امسال عنوان کرد: مخالف مربی گری آنها در تیم های بزرگ هستم ، زیرا آنها از تجربه خاصی برخوردار نیستند و فقط به دلیل اینکه بازیکنان بزرگی بودند به آنها تیم داده شده است. من این تیم ها را مدعی قهرمانی نمی دانم و معتقدم باید مربیان اول با دستیاری کسب تجربه کنند و بعد پا به عرصه سرمربی گری بگذارند و در تیم های بزرگ مربی گری کنند. 
وی درباره تاثیر قانون منع ورود خارجی ها تصریح کرد: این قانون قطعا روی لیگ ما تاثیر منفی می گذارد. ما در لیگ گذشته بازیکنان خارجی با کیفیت کم نداشتیم و آقای گل لیگ گذشته هم یک بازیکن خارجی بوده است. در مجموع بازیکنان خارجی به دلیل انگیزه ای که دارند و حواشی کمتری دارند می توانند به تیم ها کمک کنند. و شرایط تیم هایی که با بازیکنان خارجی خودشان تمدید کرده اند گویای این قضیه است. 
محسن نصر درباره حواشی به وجود آمده درباره دعوت نشدن برخی بازیکنان با کیفیت به تیم ملی گفت: هر مربی ای سبک و نوع بازی خود را دارد و باید به آن احترام گذاشت.  وی همچنین افزود: این حواشی می تواند درمورد دعوت نشدن هر بازیکنی به وجود بیاید. بعضی اوقات مربیان تیم ملی به دلیل حواشی ای که دعوت شدن یک بازیکن به تیم ملی ایجاد کند از دعوت آن بازیکن اجتناب می کنند. در هر صورت این بازیکنان سلیقه مربی تیم ملی هستند و باید به آن احترام گذاشت.

-حسین شفقتی

کد خبر: 1081785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدرضا اسلامپسند DE ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      سلام خدمت فرد فرد و یکایک فوتبالدوستان و ورزشکاران و مربیان شایان و با تجربه همچون استاد نامدار گیلان ، بزرگ خاندان نصر مربی برگزیده استان مان ! جایی بس افتخار است که شهر رشت و استان گیلان ازهمچنین مربیان وفادار و تحصیلکرده چون مهندس نصر مربیه با سابقه و بی نظیر برخوردار هستند ! بنده بنوبه خود صمیمانه از زحمات و کوششهای فراوان وطن دوستانه جناب مربی محترم اقای محسن نصر ، کمال تشکر و ارزوی پیشرفت و موفقیت بسمت اهداف والا را برایشان از درگاه ایزد منان خواستارم ! باشد که شاهد بلند پروازیهای ایشان بوده باشیم ! امین