نامزدی نتانیاهو و بن زاید برای صلح نوبل!

نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی و، ولی عهد ابوظبی که دستش به خون هزاران غیرنظامی یمنی آغشته است، از طرف یک برنده جایزه صلح نوبل برای دریافت این جایزه معرفی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد او و «محمد بن زاید»، ولی عهد ابوظبی از طرف «لرد دیوید تیمبل» که خود برنده جایزه صلح نوبل است، برای دریافت این جایزه نامزد شدند.

دفتر نتانیاهو افزود طبق قوانین کمیته جایزه نوبل نامزدی‌ای که از طرف یک دریافت کننده این جایزه انجام می‌شود، باید مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش «بلومبرگ»، تیمبل، وزیر اول پیشین ایرلند شمالی در سال ۱۹۹۸، به دلیل تلاش برای یافتن راه‌حلی صلح‌آمیز برای درگیری در ایرلند شمالی، برنده این جایزه شد.

بنابر این گزارش، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و، ولی عهد ابوظبی به دلیل توافق عادی‌سازی روابط از طرف این فرد برای دریافت جایزه معرفی شده‌اند.

 نامزدی نتانیاهو برای دریافت جایزه صلح نوبل در حالی است که رژیم اشغالگر اسرائیل در مقابل چشم جهانیان هر روز به ارعاب و کشتار فلسطینیانی اقدام می‌کند که به دنبال احقاق حقوق غصب شده هستند. باشگاه «الاسیر» ویژه امور اسرا در گزارشی که به مناسبت روز جهانی کودک در ۲۰ نوامبر (۳۰ آبان) منتشر کرد، از بازداشت بیش از ۴۰۰ کودک فلسطینی از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا پایان ماه اکتبر خبر داد.

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، باشگاه الاسیر اعلام کرد، بیشتر این ۴۰۰ فلسطینی زیر ۱۸ سال از قدس هستند و رژیم صهیونیستی هنوز ۱۷۰ کودک را در زندان‌های خود نگه داشته است.

طبق اعلام این نهاد، رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۷، هفت هزار کودک را بازداشت کرده و تعداد کل اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به ۴۵۰۰ نفر می‌رسد که در میان آن ۴۰ زن، ۱۷۰ کودک و ۳۷۰ بازداشتی بدون تفهیم اتهام وجود دارد.

دست حکام ابوظبی هم که با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به آرمان مردم فلسطین پشت کرده‌اند، به خون هزاران یمنی آغشته است که شش سال است زیر آتش سلاح‌های غربی ائتلاف تحت هدایت سعودی قرار دارند و در این مدت حدود ۱۱۲ هزار نفر از مردم این کشور کشته شده‌اند که ۱۲ هزار تن از آن‌ها از غیرنظامیان هستند و ۸۰ درصد جمعیت این کشور هم اکنون نیازمند کمک‌های فوری بشردوستانه است. طبق گزارش‌های سازمان ملل، کشور جنگ‌زده یمن بدترین بحران انسانی جهان را تجربه می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =