اطلاعات مقامات سوئدی در خصوص وضعیت «احمدرضا جلالی» ناقص و غلط است

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به توئیت وزیر خارجه سوئد پس از گفت‌وگوی تلفنی‌اش با ظریف گفت: اطلاعات مقامات سوئدی در خصوص وضعیت «جلالی» که به خاطر جرایم امنیتی در زندان است، ناقص و غلط است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه‌شنبه) در اظهاراتی با اشاره به توئیت خانم «آنه لینده» وزیر خارجه سوئد که امشب پس از تماس تلفنی وزرای امور خارجه دو کشور منتشر شد، عنوان کرد: متاسفانه اطلاعات مقامات سوئدی در خصوص وضعیت آقای احمدرضا جلالی که به خاطر جرایم امنیتی در زندان به سر می‌برد، ناقص و غلط است.

وی افزود: همانطور که ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو برای خانم لینده توضیح داد، قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران مستقل بوده و هرگونه دخالت در صدور یا اجرای احکام قضایی مردود و غیرقابل پذیرش است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم «آنه لینده» وزیر خارجه سوئد عصر امروز (سه‌شنبه) در تماسی تلفنی، آخرین تحولات بین‌المللی، موضوعات مربوط به برجام، روابط دوجانبه و کنسولی بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

ظریف در این تماس با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی و غیرعادلانه ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، از ناتوانی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات خود در برجام انتقاد کرد و به وزیر امور خارجه سوئد توصیه کرد که استقلال و حاکمیت خود را قربانی سیاست‌های زورگویانه و ظالمانه آمریکا نکنند.

احمدرضا جلالی که به عنوان محقق در سوئد فعال بوده است در سال ۱۳۹۵ به اتهام ارتباط با سرویس‌های جاسوسی خارجی از جمله موساد و انتقال اطلاعات محرمانه برنامه هسته‌ای ایران، بازداشت شد.

یکی از اتهامات جلالی یکی وی اعلام نشانی و برخی مشخصات سی نفر از افراد شاخص پروژه‌های تحقیقاتی، نظامی و هسته‌ای از جمله شهیدان مجید شهریاری و مسعود علی‌محمدی به افسران اطلاعاتی موساد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =