تقابل گل محمدی با یار قدیمی

شاگردان یحیی گل محمدی در سومین هفته لیگ برتر باید به مصاف نفت مسجدسلیمان بروند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، امیرکریمی؛ مسجد سلیمانی ها که خود را شهر اولین ها در فوتبال می نامند در حالی در هفته سوم لیگ برتر به مصاف پرسپولیس خواهند رفت که پرسپولیس به ادامه روند امتیازگیری و برد خود بیش از پیش احتیاج دارند و اتفاقا نفتی ها هم می خواهند در مسجد سلیمان یقه این تیم را بگیرند تا هم خودی نشان داده و خط و نشانی برای دیگر تیم ها بکشند و در راستا و امتداد سال خوب فصل پیش قدم بردارند. شاید بتوان این جدال را تقابل شاگرد و استاد نیز نامید، جاییکه گل محمدی و حسینی با شناخت کافی از تفکرات یکدیگر تیم های خود را آرایش خواهند داد و همچنین نکته جالب توجه تر اینکه تا لحظه نوشتن این مطلب هردو مربی محروم از همراهی تیم خود هستند و باید از روی سکوها بازی را تماشا کنند.

دست یحیی رو می شود؟
نفت مسجد سلیمان در حالی به مصاف پرسپولیس در هفته سوم مسابقات خواهد رفت که سال قبل با مهدی تارتار رکوردهای جالبی را به جا گذاشت، یک نیم فصل بدون شکست و اتفاقا شکست دادن پرسپولیس در تهران با مربیگری کالدرون.
پربیراه هست که اطلاق عنوان بهترین تیم شهرستانی به این تیم با آن بضاعت مادی و انسانی کار درستی می باشد، اما حالا بعد از مهدی تارتار که قاعدتا بر اساس اصول مدیریتی باید حفظ می شد تا شاهکار فصل قبل خود را این فصل تکمیل کند، مجتبی حسینی به عنوان سرمربی این تیم برگزیده شده ، مربی که سال پیش در مس کرمان سال موفقی  را پشت سر گذاشت هرچند در روز آخر نتوانست مس کرمان را لیگ برتری کند.

در مورد مجتبی حسینی این نکته حائز اهمیت دارد که او را یک تئوریسین و تاکتیسین بین مربیان ایرانی می داند اما شاید در قامت نفر اول هرگز آن کاریزمای واقعی را نداشته بلکه به عنوان نفر دوم روی نیمکت شاید جزو سه نفر اول ایران باشد. او همان کسی هست که سالها در کنار گل محمدی بود و اتفاقا در اولین حضور یحیی روی نیمکت پرسپولیس او را همراهی می کرد و بعد ها از او جدا شد و راه سرمربیگری پیش گرفت، این موضوع از این جهت بارز و قابل بررسی می باشد که حسینی کاملا به تفکرات گل مخمدی و کادر همراهش آشناست و راه های ضربه زدن به تیم های تحت رهبری او را به خوبی می داند و چون خود او هم اعتقاد زیادی به تحلیل و آنالیز در فوتبال دارد پس فوتبالی تاکتیکی را از تیم او در باز ی با پرسپولیس انتظار می رود. ضمن اینکه اگر نفت مسجد سلیمان گل بزند اولین تیمی خواهد بود که در لیگ امسال دروازه سرخپوشان پایتخت را فتح کرده و حتی اگر در جریان بازی این اتفاق بیفتد اولین تیمی می باشد که در جریان بازی در نه بازی قبلی چه آسیایی چه داخلی به پرسپولیس گل زده هست، پس نفتی های مسجد سلیمان باز هم بدنبال آمارسازی هم می توانند باشند.

نفتی های مسجد سلیمان که از بازی های دو هفته پیش اندوخته دو امتیازی را دارند قطعا در اندیشه برد پرسپولیس با تفکرات سر مربی خودشان هستند و شاید آنها برای کل لیگ با حسینی بجنگند چرا که دست گل محمدی هم در این بازی امکان دارد توسط آنها برای کل لیگ رو شود.

تقابل اندیشه ها
از پرسپولیس و گل محمدی هم بر اساس داشته های پرسپولیس انتظاری جز برد نمی رود، آنها اگر شرایط اقلیمی و چمن بگذارد قاعدتا باید فوتبال خودشان را بازی کنند، و صد البته اینکه گل محمدی هم داشته های فنی حسینی را خوب می شناسد و برای ضربه زدن به نفت قطعا راهکارهایی را در پیش خواهد گرفت.
گل محمدی با شوت دقایق آخر خود در بازی با دیگر نفت خوزستان در آزادی که موجبات اخراج او را پیش آورد، نشان داد که چه فشاری روی کادر فنی اینگونه تیم ها وارد می شود و متحمل می شود،فرقی نمی کند در هر حال این بار روانی در این تیم ها وجود دارد حتی اگر شما این تیم را فینالیست آسیا کرده باشید و حتی اگر مانند گل محمدی ذاتا شخصی آرام و بی سر و صدا باشد.
پس اگر این بازی را  من حیث المجموع تقابل اندیشه های دو مربی آشنا با ایده های یکدیگر بدانیم راه اشتباهی نرفته ایم .
پرسپولیس در هر صورت هنوز مشکل گلزنی دارد، در باکس داخل جریمه هنوز قاتلی برای این تیم وجود ندارد،از اکثر نفوذها و کات بک ها بهره نمی بردو اگرچه خوب حمله می کند و هرچقدر کم گل می خورد به همان مقدار فعلا سخت گل می زند، یحیی و کادرش خوب می دانند که حداقل با این زمان کم باقیمانده تا فینال آسیا باید این نقیصه ها را برطرف کنند و به نوعی با این بازی ها علاوه بر در نظر گرفتن اگر اماهای  مسائل لیگ داخلی نا خودآگاه در حال مشق فوتبال برای فینال آسیا می کنند.

زبان آمار
برای نفت مسجد سلیمان اگر گلی در بازی با پرسپولیس زده شود دقیقا یعنی در حین بازی در تعداد نه بازی اعم از آسیایی و داخلی اولین تیم خواهد بود که درجریان بازی به ثمر رسانده اند و این خود انگیزه های نفتی ها را بالا می برد اگرچه گلی حتی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانند باز هم به عنوان اولین تیم داخلی در لیگ امسال دروازه پرسپولیس را گشوده اند.
اما پرسپولیس هم که فقط دو گل آن هم از روی نقطه پنالتی در نه بازی دریافت کرده و در لیگ داخلی بدون گل خورده فعلا پیش می رود آماری که قطعا آنها بدنبال ارتقای آن در ادامه هستند  و برای حفظ و ارتقای روحیه خود تمایل به صیانت از این موضوع دارند و قطعا می دانند که بردهای اقتصادی هم تا یک جایی به مذاق هواداران آنها خوش خواهد آمد پس به دنبال بالا رفتن گل زده در بازی برای تیم خود خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =