شهید فخری زاده از سطح بالای دانش و ژرف‌اندیشی فلسفی برخوردار بود

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی، شهادت شهید محسن فخری زاده را تسلیت گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی( ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، شهادت دانشمند برجسته کشور شهید محسن فخری زاده را تسلیت گفت.

در پیام خسروپناه آمده است: آسمانی شدن برادر و دوست عزیزم دانشمند مجاهد فی سبیل الله شهید حاج محسن فخری زاده را به مقام معظم رهبری و خانواده محترمشان و دوستان و همکاران و شاگردانش و مردم شهید پرور ایران تسلیت عرض می کنم.

حاج محسن انسانی فکور، عالم، خلیق، صبور، متین، متواضع، پارسا و دارای منش عرفانی بود که عمر شریفش را در جبهه های جنگ و فعالیتهای علمی و هسته ای و موشکی و تولید کیت کرونا و واکسن و نوآوری های دیگر و نیز جهاد با نفس گذراند.

وی معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و استاد فیزیک هسته ای دانشگاه امام حسین علیه السلام و جزو پنج ایرانی لیست پانصد نفره قدرتمندترین افراد جهان در نشریه فارن پالیسی و دانشمند ارشد وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح بود که امروز ملکوتی شد.

شهید فخری زاده که با نام محسنی معروف بود، پدر برنامه هسته ای ایران در رسانه های غربی شناخته می شد.

موساد بارها پس از شناسایی وی از طریق سازمان های بین المللی، نقشه ترور او را کشیده و ناکام مانده بود و با دستیابی به امور هسته ای ایران، موقعیت فکری و مدیریتی حاج محسن برای صهیونیست‌ها آشکارتر شد و در نهایت امروز او را به شهادت رساندند.

این مسکین، سالها توفیق همنشینی با این شهید بزرگوار را داشت و مباحثه هایی درباره فلسفه فیزیک در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع برگزار گردید. وی با تبیین مباحث فلسفه فیزیک از دیدگاه متفکران غربی و اسلامی و وجوه اشتراک و افتراق ماده فلسفی و ماده فیزیکی روشنگری می کرد.

حاج محسن عزیز دانشمند نظریه پرداز و معتقد بود: فیزیک معاصر در حد مرزی علم حرکت می کند و آزمایش نشان می دهد که گاهی ذره با اثرش هست و گاهی ذره نیست ولی اثرش هست و لذا باید از فیزیک ذرات و ارتباط ذره با ذره به فیزیک امواج شیفت داد. ذرات می توانند از طریق امواج تبادل اطلاعات کنند.

شهید حاج محسن در کنار برجستگی انکارناپذیر در حوزه‌های دانش فیزیک و مهندسی هسته‌ای و فناوری‌های دفاعی و مدیریت کارآمد و مجاهدانه در عرصه‌ی اجرایی، از سطح بالای دانش و ژرف‌اندیشی فلسفی برخوردار بود و به حکمت متعالیه هم از ابعاد عقلانی و هم از ابعاد عرفانی عشق و ایمان داشتند.

شهادت این جهادگر عرصه علم و فناوری برای ما ضایعه ای جبران ناپذیر و برای خودش تعالی ملکوتی به شمار می آید.

دردمندانه می گویم چرا موساد در این سالها توانست تک تک مجاهدان علمی کشور را ترور کنند و سپس متولیان به عرض تسلیت بسنده کنند.

هنوز داغ شهادت حاج قاسم در دلمان هست که خبر شهادت حاج محسن را شنیدیم.

امیدوارم هر چه زودتر انتقام سختی در قبال شهادت این شهید بزرگوار گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
      0 0
      ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان اگر انتقام در سطحی که برای طرح مقابل قابل درک باشد، گرفته نشود؛ باب ترور و جنایت باز می‌ماند.