فعالیت‌های دانشجویی در سال‌های اخیر کمرنگ شده است/ تجربه مطالبه‌گری از مسئولان با حضور در تشکل‌های دانشجویی

دبیرسیاسی سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: دانشجویان با حضور در تشکل دانشجویی، با فضای کار تیمی و مدیریتی آشنا می‌شوند و موضوعاتی مهمی مانند عدالتخواهی و مطالبه‌گری از مسئولان را تجربه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدحسین امانی دبیرسیاسی سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، ظهر امروز در دومین نشست مجازی «تجربه‌دانشجویی» که به همت باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران برگزار شد، اظهارکرد: رشد و نمو در فضای تشکیلاتی، یکی از مهم‌ترین تجارب فعالیت در تشکل‌های دانشجویی محسوب می‌شود؛ دانشجویان با حضور در تشکل دانشجویی، با فضای کار تیمی و مدیریتی آشنا می‌شوند و موضوعاتی مهمی مانند عدالتخواهی و مطالبه‌گری از مسئولان را تجربه می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه مدل کوچکی از جامعه است؛ درواقع در دانشگاه از تمامی اقشار و تفکرها حضور دارند و لذا حضور در تشکل دانشجویی سبب می‌شود که دانشجویان فضای تعامل با افکار مختلف را تجربه و خود را برای مدیریت در عرصه‌های مختلف آماده کنند.

امانی تصریح کرد: اگر دانشجویان با برنامه ریزی در تشکل دانشجویی فعالیت داشته باشند، قطعا مسائل درسی و آموزشی آن‌ها تحت شعاع قرار نمی‌گیرد. البته ارزش افزوده فعالیت در تشکل‌های دانشجویی از جمله اجتماعی شدن، آرمان خواهی، حق طلبی و... سبب می‌شود که دانشجویان بتوانند تجربه خوبی را از فعالیت در تشکل‌های دانشجویی کسب کنند.

دبیرسیاسی سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب  گفت: رسالت دانشجو در وهله اول تحصیل است؛ درواقع دانشجویان در ابتدا باید به دنبال کسب علم باشند. پس از آن باید نسبت به حضور در یکی از تشکل‌های دانشجویی تحقیق کند که کدام یک از تشکل‌ها با طرز تفکر و خط و مشی آن‌ها همخوانی دارد.

وی با بیان این که امروز تشکل‌های دانشجویی در بدترین حالت طی۴۰ سال اخیر قرار دارند، تاکید کرد: فعالیت‌های دانشجویی به ویژه از سال ۹۶ به بعد بسیار کمرنگ شده است. این موضوع در دانشگاه آزاد  اسلامی نیز به مراتب بیشتر است چرا که مشکلات مالی باعث شده تا دانشجویان تمایلی چندانی برای حضور در تشکل‌های دانشجویی نداشته باشند. مسئولان باید نسبت به تغییر برخی ساختارها و بسترها برای ظهور و بروز تشکل‌های دانشجویی تلاش کنند.

امانی در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دستاوردی که تشکل جامعه اسلامی در طول دوران فعالیت بنده داشت، کسب رضایت دانشجویان بود؛ زیرا تمامی تصمیم گیری ها بر مبنای خواسته و نفع دانشجویان انجام می‌شد و پیگیری خواسته‌های دانشجویان در اولویت قرار داشت. خوشبختانه در آن دوره، بازخوردهای خوبی را از دانشجویان مذهبی و غیرمذهبی دریافت کردیم چرا که همواره پیگیر خواسته‌ها و مطالبات آن‌ها بودیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082298

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =