حمایت از سراهای نوآوری در طرح جهش تولید دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی

عاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح جهش تولید دانش بنیان مجلس شورای اسلامی از گسترش شرکت های دانش بنیان در سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کرده و به رفع موانع موجود برای فعالیت آنها کمک می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی و سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس از سوی مجلس شورای اسلامی با عنوان روز مجلس نام گذاری شده است، گفت این روز را به تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبریک گفته و امیدوارم مجلس انقلابی به عنوان بال قانونگذاری و نظارت با موفقیت حرکت کند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی اقدامات بسیار مثبتی شکل گرفته و در حال انجام است، گفت: اخیرا طرحی به نام جهش تولید و حمایت از شرکت های دانش بنیان در کمیسیون های صنایع، آموزش و بهداشت مجلس شورای اسلامی مطرح شده و بررسی های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این طرح حمایت از سراهای نوآوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در نظر گرفته شده است، گفت: حمایت از سراهای نوآوری، رفع موانع موجود برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و کمک به گسترش آنها از جمله مواردی است که در این طرح مطرح شده و بسیار حائز اهمیت است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه طرح جهش تولید دانش بنیان در کمیسون آموزش مجلس مطرح و مصوباتی داشته است، گفت: مقرر شده تا بزودی این طرح در صحن اصلی مجلس شورای اسلامی نیز مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

وی اد امه داد: در این طرح مصوب شده که وزارت علوم تحقیقات و فناوری مکلف شود تا به دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های غیر دولتی که حائز شرایط ایجاد پارک علم و فناوری هستند، مجوزهای لازم را ارائه کند. همچنین سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی مانند مراکز رشد و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به رسمیت شناخته خواهند شد.

حیدری خاطر نشان کرد: همچنین بر اساس این طرح در شورای برنامه ریزی استان ها علاوه بر نماینده وزارت علوم، نماینده رئیس سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی هر استان نیز شرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید دانش بنیان مجلس شورای اسلامی گام بسیار مثبتی برای جهش تولید علم در کشور از طریق دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با تمام توان خود از این پتانسیل استفاده کرده و در راه جهش تولید علم کشور تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =