حس استقلال‌طلبی دانشجویان را باید با آرمان‌های انقلاب اسلامی گره زد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان، گفت: اساس انقلاب مبتنی بر اهداف و آرمان‌ها و شعارهای کهنه نشدنی والایی از قبیل استقلال، آزادی و سایر ارزش‌های انسانی بوده است؛ اگر دانشجویان حس استقلال طلبی خود را با آرمان‌های انقلاب اسلامی گره بزنند، قطعاً شاهد به بار نشستن اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خواهیم بود.

مجتبی فیضی واحد معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: دانشجویان در درجه اول باید به وظیفه شناسی خودشان در حیطه علم و تقوا و گسترش آگاهی‌های لازم جهت تهذیب نفس و تقویت توانمندی‌های فکری، بینشی و علمی خود بپردازند.

فیضی افزود: در صحنه‌های اجتماعی به ویژه موضوعات عدالت‌طلبانه و مطالبه‌گری منصفانه، دشمن شناسی و مشارکت در برنامه‌های جهادی، همت و تلاش منسجم همه جانبه در فضای حقیقی و مجازی را وجهه همت خود قرار داده و تمام نیرو و توان خود را در مبارزه با جهالت، کج اندیشی و رشد علمی صرف کنند.

وی تصریح کرد: دانشجویان فعال و خلاق می‌توانند در عرصه‌های مختلف اقتصادی تولید محور، مشارکت در امور اقتصاد دانش‌بنیان و طرح‌های نوآورانه به فعالیت‌های اقتصادی در کارگاه‌های کوچک روی آورده و به ارائه اندیشه‌های تحول‌زای اقتصادی در چهارچوب سیاست‌های اقتصادی معرفی شده توسط مقام معظم رهبری با نگاه به توانمندی‌های داخلی و امید به آینده درخشان بپردازند.

فیضی ادامه داد: همچنین خودباوری و نصب العین قرار دادن شعار "ما می‌توانیم" به پیشرفت‌های شگرفی نایل شوند همانگونه که تجربه پیشرفت‌های کنونی در برخی بخش‌های مربوط به مرزهای دانش در حدود دو دهه اخیر گویای این حقیقت است. نمونه این باور به توانمندی جوانان را می‌توان در میانگین سنی دانشمندان کشورمان در حدود یک دهه قبل که زیر سی سال بود و البته اکنون به حدود ۴۰ سال رسیده است، مشاهده کرد.

وی افزود: دانشمندان هسته‌ای کشور در میان رقیبان خود در سایر کشورها، جوانترین دانشمندان را تشکیل می‌دادند که در یک زمان به سن زیر ۳۰ سال رسیده بود و کسی باور نمی‌کرد که این جوانان بتوانند تحولات فوق‌العاده علمی و تکنولوژیکی را در حوزه مسائل هسته‌ای رقم بزنند. شاهد سخن چرخش مواضع دشمنان ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای پس از مشاهده عینی غنی سازی اورانیوم و مشاهده توانمندی‌های دانشمندان جوان کشور از لحن تهدیدآمیز به لحن تعاملی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان، تصریح کرد: مهمترین وظیفه جوانان به لحاظ فردی خودشناسی و خودسازی و به لحاظ اجتماعی در دوران تثبیت نظام جمهوری اسلامی تقویت خودباوری و امید به آینده و خود اتکایی از طریق فعالیت‌های جهادی و مولد اقتصادی در جهت به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی این کشور با سرعت هرچه تمام تر است.

وی ادامه داد: در عین حال از کید و مکر دشمنان نباید غافل بود و با یک چشم به افق آینده و با چشم دیگر به مراقبت از مرزهای تشخیص میان حق و باطل و فعالیت‌های دشمن و افزایش بصیرت و معرفت افزایی پرداخت.

فیضی تأکید کرد: استقلال طلبی از خصوصیات دوران جوانی و به ویژه دوران دانشجویی است. اگر دانشجویان بتوانند در این دوران با حضور فعال و با مشارکت اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی حس استقلال طلبی خود را با محوریت خود اتکائی و عدم وابستگی در جهت اهداف و رسالت دانشجوی انقلابی پیش ببرند می‌توانند منشاء تحولات و رشد و تعالی جامعه باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان، خاطرنشان کرد: اساس انقلاب ما مبتنی بر اهداف و آرمان‌ها و شعارهای کهنه نشدنی والایی از قبیل استقلال، آزادی، عزتمندی، عدم دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور، کرامت و و سایر ارزش‌های انسانی بوده است و اگر دانشجویان در دوران جوانی حس استقلال طلبی خود را با آرمان‌های انقلاب اسلامی در این زمینه گره بزنند، قطعاً شاهد شکوفایی و به بار نشستن اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی که در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز متجلی شده است خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =