دانشجویان در کنار آموزش باید یک مهارت معطوف به اشتغال را کسب کنند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا دانشجویان در کنار آموزش رسمی، از حیث فرهنگی و هنری نیز یک مهارت معطوف به اشتغال را کسب کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید فخری زاده گفت: برخلاف برخی کشورهای منطقه که هویت ملی خود را بر مبنای قومیت بنا نهادند در ایران اسلامی، مبنای هویت اسلام است و از اینرو کردها مانند سایر اقوام پاره تن ایرانند.

جهان‌بین افزود: کردها به لحاظ نژادی جزو اقوام آریایی محسوب می‌شوند. زبان کردی نیز در تقسیم‌بندی های زبانی یکی از شاخه‌های زبان‌های ایرانی است و با زبان فارسی و نیز زبان‌های محلی ایران شباهت زیادی دارد و اسطوره‌های کردی همان اسطوره‌های ملی ایران هستند. این درهم تنیدگی آنقدر بارز است که گرامیداشت نوروز به عنوان نماد هویت کردها در برخی کشورها به عنوان اقدامی سیاسی تلقی شده و با ممانعت روبرو می شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه استان کردستان یک استان فرهنگی است، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی، نوع نگاه به کردها مانند سایر اقوام نه یک نگاه امنیتی بلکه نگاه فرهنگی است. پنج هزار شهید انصار در کردستان حاکی از آن است که کردها بیش از هر کس دیگری به هویت اسلامی و ایرانی خود باور دارند و در دفاع از کیان جمهوری اسلامی از هیچ فداکاری دریغ نکردند.

وی با اشاره به لزوم عدالت در تخصیص سرانه فرهنگی خاطرنشان کرد: عدالت نیست که سرانه فرهنگی را به حداقلی از دانشجویان اختصاص داد و برنامه‌های پرهزینه با مخاطبان اندک و اثرگذاری کم، برگزار کرد. از اینرو باید به دنبال برنامه هایی با گستره وسیع و اثرگذاری عمیق باشیم.

جهان‌بین با اشاره به شعار «هر دانشجو یک مهارت» تأکید کرد: ان شاءلله زمینه ای فراهم می کنیم تا دانشجویان در کنار آموزش رسمی، از حیث فرهنگی هنری نیز یک مهارت معطوف به اشتغال را کسب کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه بحث خود با مهم دانستن منزلت و نیز علقه سازمانی در کنار معیشت افزود: همه ما باید برای خانواده استادان و کارکنان، برنامه‌های ویژه داشته باشیم و نیز از سهم آنان در رشد و اعتلای دانشگاه تقدیر کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082761

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =