آسیب شناسی به سبک فوتبال

بسیاری از مردم، زندگی بشر را به فوتبال تشبیه کرده اند. "کوتاه، زودگذر اما تاثیر گذار" دقایقی که آبستن حوادث ریز و درشت است و لحظاتی که می تواند سرنوشت را دگرگون نماید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حسن صانعی پور؛ بسیاری از مردم، زندگی بشر را به فوتبال تشبیه کرده اند. "کوتاه، زودگذر اما تاثیر گذار" دقایقی که آبستن حوادث ریز و درشت است و لحظاتی که می‌تواند سرنوشت را دگرگون نماید.

کارت زرد هشدار
 یک بازیکن در طول نود دقیقه مجاز است یک بار با کارت زرد مجازات شود. کارت هشدار دهنده ای که نمایانگر تندی‌ها و کج رفتاری و آسیب رسانی هاست. معمولا آدمی با کردار خود منشا معضلاتی برای خود و جامعه می شود. انحراف از قانون و روی آوردن به خشونت ها، مواردی است که می‌شود مصداق آن را در روزمرگی های انسانی مشاهده کرد. جوامع پیشرفته به رسم قانون مداری، شنوایی، بینایی و حتی بویایی بهتری نسبت به جوامع توسعه نیافته و یا کمتر توسعه یافته دارند. آنان به پدیده ها و شرایط بهتر نگریسته و صدای عدل و عدالت را بهتر می‌شنوند. این جماعت حتی بوی خوب زیستن را نیز تحت هر وضعیت و معیشتی خوب احساس کرده و آرمان گرایی را در  آسمان‌ها دنبال نمی‌کنند.

کارت قرمز اخراج

خروج از تعادل یعنی مسخ و بی خود شدن از  فلسفه بودن."من و ما" بسیار زود از مدار خارج می‌شویم. به قولی نپخته از کوره در می‌رویم و قبل از آنکه به هدف برسیم در تله آفساید حریف رخ می‌بازیم. چپ و راست و عمق مدارمان نامیزان است و هرگز بلد نیستیم تغییر تاکتیک بدهیم. در این شرایط اگر توسط داور اخراج نشویم بی شک در پایان زندگی سقوط خواهیم کرد.

آسیب شناسی به سبک فوتبال

فوتبال سبک خوب بودن است. بر اساس قانون فوتبال هر تاکتیکی، فقط قابلیت یک بار اجرا را دارد و نمی شود از تاکتیک حریف کپی برداری کرد. قانون فوتبال به ما یاد می‌دهد؛ هر آنکس که بیشتر تلاش کند بیشتر امتیاز می گیرد. در فوتبال نمی‌شود خارج از مستطیل به امتیاز برسی و چنانچه به بیراهه بزنی دچار محرومیت خواهی شد. آسیب شناسی به سبک فوتبال به ما خواهد آموخت، دنیا و هر آنچه در آن است تابع شرایطی است که بدان قدرت، سرعت و دقت می گویند؛ انسان قدرتمند، برای حفظ خود به دانش متوسل می شود و به بازی زندگی سرعتی مطمئن می دهد. او در مورد رفتار خود دقیق بوده و بدرستی می داند برای رسیدن به هدف، باید تمرکز داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =