اختصاص ۶ نمره ارزشیابی درس تربیت‌بدنی به طرح کوچ در امتحانات

معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اختصاص ۶ نمره ارزشیابی درس تربیت‌بدنی به طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (طرح کوچ) در نوبت اول خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌ معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش  در اطلاعیه‌ای  در اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان «کوچ»، در خصوص چگونگی اختصاص ۶ نمره از درس تربیت‌بدنی به این طرح در ارزشیابی نوبت اول دانش‌آموزان اعلام کرد: با فرارسیدن ارزشیابی نوبت اول، مقتضی است طبق دستورالعمل ارسالی «اجرا و ارزشیابی درس تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی در شرایط کرونا» به ادارات آموزش‌وپرورش استان‌های کشور، ۶ نمره از درس تربیت‌بدنی در سه حیطه مهارت‌های ورزشی، آمادگی جسمانی و موضوعات دانشی به اجرای طرح کوچ اختصاص یابد.

بر این اساس در حیطه مهارت‌های ورزشی طرح کوچ، با توجه به پوشه کاری دانش‌آموز و مشاهده رفتار توسط والدین ۲ نمره، در حیطه آمادگی جسمانی طرح، انجام تکالیف حرکتی آمادگی جسمانی، با توجه به پوشه کاری دانش‌آموز و مشاهده رفتار توسط والدین ۲ نمره و در بخش موضوعات دانشی با توجه به پروژه‌های دانشی و آزمون‌های آنلاین معلم ساخته طرح کوچ ۲ نمره و بنابراین درمجموع ۶ نمره از درس تربیت‌بدنی به این موضوع مهم در طرح کنترل وزن و چاقی اختصاص یابد.

 بر اساس آخرین آمارهای مسوولان وزارت آموزش و پرورش از سنجش دانش‌آموزان، ۲۱.۲ درصد دانش آموزان و ۱۴ درصد نوآموزان دارای اضافه وزن و چاقی هستند. بنابراین به منظور حفظ سلامت دانش آموزان باید کنترل وزن در دوره پیش دبستانی از سوی آموزش و پرورش و همچنین خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به دنبال این موضوع، وزارت آموزش و پرورش بسته محتوای علمی برای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان تدوین کرد و این پروژه را با یاری معلمان، دبیران، مدیران مدارس، مراقبان، دبیران تربیت بدنی و روسای مناطق و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها کلید زد.

بر اساس طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان قرار است از ۳ آبان تا ۳۰ بهمن ماه برنامه هایی در زمینه راهنمایی، حمایت و مشاوره کنترل تغذیه و افزایش تحرک بدنی، برای دانش آموزان اجرایی شود. همچنین از دوم تا هشتم اسفند انجام امور مربوط به غربالگری و ارزیابی ثانویه دانش آموزان نیز برنامه ریزی شده است.

وزارت آموزش و پرورش در طرح کوچ با مشارکت معلمان، خانواده ها و دستگاه های عضو ائتلاف اجرای این طرح به ویژه وزارت بهداشت و رسانه ملی، ضمن کنترل وزن و BMI دانش آموزان، با مداخله و ارایه برنامه های لازم، دانش آموزان را در تناسب وزن و افزایش تحرک و شادابی یاری می کند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1083450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =