ادامه تقابل دولت و مجلس شرایط کشور را بحرانی‌تر می‌کند

دبیر سازمان اسلامی دانشجویان(اتحادیه دوم) دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تقابل بین قوه مجریه و قوه مقننه وضعیت کشور را بحرانی‌تر کرده و منافع ملی را به خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تعامل و تفاهم بین قوای 3 گانه کشور می‌تواند عامل مهمی در پیشبرد اهداف کشور باشد. پیرامون عملکرد مجلس شورای اسلامی و دولت نسبت به یکدیگر تحلیل‌ها و نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی از کارشناسان اعتقاد دارند دولت در چند ماه باقی مانده باید برای انجام وظایف خود در قبال مردم بیشتر تلاش کند و برخی دیگر معتقدند نمایندگان مجلس باید با دولت مدارای بیشتری داشته باشند.  

حسن بکتاشی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به تقابل بین عملکرد دولت دوازدهم و مجلس یازدهم شورای اسلامی بیان کرد: در سال‌های اخیر اختلاف عقیده و رویکرد همواره در قوای 3‌گانه کشور وجود داشته است و موضوع جدیدی نیست. 

 وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط کشور با وجود تحریم‌های آمریکا، ویروس کرونا، اقتصاد و سیاست بین‌الملل بحرانی یا شبه بحرانی بوده و نسبت به سال‌های گذشته بیشتر آسیب‌پذیر است. در چنین شرایطی اختلاف نظر یا تصفیه حساب‌های سیاسی بین مسئولان و سران قوای 3 گانه کشور در نهایت به نفع منافع ملی و مردم نخواهد بود.

دبیر سازمان اسلامی دانشجویان(اتحادیه دوم) دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تقابل بین قوه مجریه و قوه مقننه وضعیت کشور را بحرانی‌تر می‌کند، گفت: نمایندگان مجلس نباید در موضع تقابل با دولت قرار گیرند بلکه باید ضمن مدارا کردن با دولت دوازدهم، مسئولان را در ریل خدمت گذاری به مردم نگه دارند.

وی مطرح کرد: دولت دوازدهم در چند ماه باقی مانده از مسئولیت خود به دنبال بهبود بخشیدن به شرایط و اوضاع کشور اما از طریق نادرست است؛ یعنی قصد دارد به صورت مقطعی شرایط را مناسب کند ولی انبوهی از بدهی را برای دولت آینده یعنی سیزدهم به ارث بگذارد.

بکتاشی اختلافات سیاسی را عامل تضعیف جایگاه کشور در عرصه بین‌الملل دانست و گفت: اگر مسئولان کشور درگیر بازی‌های سیاسی، جناحی و فراجناحی شوند قطعا نمی‌توانند تمرکز و  توان لازم را برای حفظ اقتدار کشور در حوزه بین‌الملل به ویژه منطقه داشته باشند. 

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید راهکار خود را برای کنترل دولت ارائه کنند، گفت: جریان دانشجویی از نمایندگان مجلس درخواست دارند تا دولت را وادار به فعالیت برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم کند.

وی اضافه کرد: نظارت و کنترل دولت توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید به صورت تخریب و از موضع رادیکالی و سیاسی باشد چرا که در چنین شرایطی زمین بازی برای ورود دشمنان انقلاب با هدف نفوذ و ایجاد اغتشاش فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =