راه‌اندازی مرکز مشاوره امین با همکاری بهزیستی/ مسابقه‌ «دلنوشته رودررو با سردار دل‌ها» برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان، از راه‌اندازی مرکز مشاوره امین در این واحد خبر داد و گفت: این مرکز تقریبا مراحل پایانی را طی می‌کند به طوری که مکاتبات با مجموعه بهزیستی انجام شده است و پیش بینی می کنیم که ظرف یک ماه آینده مجوز لازم برای فعالیت مرکز مشاوره امین را دریافت کنیم.

حامد معصومی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: با توجه به همه‌گیری شیوع کرونا در کشور متاسفانه این موضوع مباحث آموزشی به ویژه فعالیت دانشگاه‌ها را تحت تاثیر قرار داده است و امروزه اکثر فعالیت‌ها در فضای مجازی انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: همزمان با این شرایط سعی کردیم با استفاده از فضای مجازی تهدیدهایی که دامن همه بخش‌ها را گرفته به نوعی به فرصت تبدیل کنیم تا بتوانیم استفاده حداکثری از فضای مجازی در حوزه‌ فرهنگی داشته باشیم.  

معصومی در خصوص جشنواره «از حماسه تا حماسه» گفت: به محض ابلاغ دستورالعمل این جشنواره جلسه شورای فرهنگی در این واحد دانشگاهی تشکیل و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به دلیل عدم حضور دانشجویان در دانشگاه معاونت حوزه فرهنگی تلاش کرد که اطلاع رسانی گسترده را در فضای مجازی انجام دهد. به همین منظور دانشجویان مستعد در این حوزه شناسایی شد و حدود ۱۵ کانال در فضای مجازی ایجاد شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان، اظهار کرد: هم‌اکنون نزدیک ۴۰ نفر از دانشجویان درگیر فعالیت در جشنواره «از حماسه تا حماسه» هستند.

وی گفت: صرفا بحث کمی در این قضیه مطرح نبوده بلکه رعایت دستورالعمل‌ها و موارد قید شده در رابطه با ایجاد انگیزش بین دانشجویان تأکید شده است، بنابراین بحث کیفی برای ما خیلی مهم است. برای همین دانشجویان صرفا به گذاشتن پست در کانال‌ها اکتفا نمی‌کنند بلکه تولید محتوا (کلیپ، دلنوشته و پادکست) را انجام می‌دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان، تأکید کرد: برای شهادت سردار سلیمانی برنامه ویژه‌ای در فضای مجازی برگزار خواهیم کرد. همچنین مسابقه‌ای تحت عنوان «دلنوشته رودررو با سردار دل‌ها»  برگزار خواهد شد.

معصومی درباره کرسی‌های آزاد اندیشی گفت: اتفاقا برگزاری کرسی آزاد اندیشی جزو مواردی است که به آن تأکید شده است و در این واحد دانشگاهی در تلاش هستیم که بخش علوم انسانی را فعال کنیم و در حوزه فنی و مهندسی فعالیت‌هایی انجام شده است. بنابراین در حوزه علوم انسانی مقرر شده بعد از ارزیابی موارد و مباحثی که مدنظر است در حوزه تخصصی کارگاهی را در این زمینه برگزار کنیم.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال دو کرسی در حوزه فنی و مهندسی و علوم انسانی برگزار شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان،  گفت: به طور یقین برگزاری کرسی آزاد اندیشی در معرفت افزایی دانشجویان تاثیر گذار است چرا که در این کرسی‌ها نظرات و دیدگاه‌های مختلف مطرح می‌شود و انتظارات جامعه علمی نیز از کرسی‌ها رصد می‌شود تا براساس موضوعات روز به آنها پرداخته شود. بنابراین کرسی‌های آزاد اندیشی در تفکرات و روحیه انقلاب دانشجویان تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: هم اکنون در بخش تشکل‌ها بسیج دانشجویی فعال است در واقع انعکاس نظرات و پیشنهادات دانشجویان در تصمیم‌سازی‌ها تأکید خاصی در واحد داریم و دقیقا از نقطه‌نظرات دانشجویان استفاده می‌کنیم و در تلاش هستیم که ارتباط مستقیم با دانشجویان را حفظ کنیم.

معصومی با اشاره به اینکه در این واحد دانشگاهی کانون هلال احمر و عفاف و حجاب، فعال است، گفت: در حال حاضر مسائل و مشکلات کانون‌ها برطرف و اساسنامه کانون‌ها نیزبه روزرسانی شده است و نسبت به زمانبندی جشنواره رشد نیز جلوتر هستیم. همچنین  کارگروه تخصصی یعنی دبیرخانه جشنواره رشد در این واحد دانشگاهی تشکیل شده و با ارزیابی فعالیت‌ کانون‌ها، کانون  هلال احمر  به عنوان کانون برتر شناخته شده است.

وی اضافه کرد: در جهت توسعه کانون‌ها پیش‌بینی می‌شود ظرف ۶ ماه آینده تعداد کانون‌ها به ۴ مورد افزایش یابد و با توجه به نسبت تعداد دانشجویان عدد مناسبی است و پیگیر «جشنواره قلم» نیز هستیم تا اولین نشریه را در فضای مجازی ثبت کنیم. همچنین تا پایان سال یک نشریه دانشجویی در این واحد دانشگاهی فعال خواهد شد.

معصومی از راه‌اندازی مرکز مشاوره امین در واحد گلپایگان خبر داد و گفت: این مرکز تقریبا مراحل پایانی را طی می‌کند به طوری که مکاتبات با مجموعه بهزیستی انجام شده است و پیش بینی می کنیم که ظرف یک ماه آینده مجوز لازم برای فعالیت مرکز مشاوره امین را دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی در جامعه از ارائه مشاوره به دانشجویان غافل نبودیم از مشاوران سطح شهرستان برای مشاوره تحصیلی و آموزشی استفاده کردیم. هم‌اکنون نیز در فضای مجازی اتاق مشاوره را تشکیل دادیم که این امکان وجود دارد که در بستر فضای مجازی مشاوره‌های لازم در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان، اضافه کرد: مهمترین مشکل در ارائه خدمات مجازی بحث اینترنت است متاسفانه دانشجویان هر چه از مرکز دور می شوند دسترسی به اینترنت برایشان سخت است. سعی کردیم که برای پشتیبانی کلاس‌های مجازی از ظرفیت استان بگیریم تا کلاس ها با کمترین ایراد برگزار شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ۱۰درصد دانشجویان با مشکل اینترنت مواجه هستند. در این واحد دانشگاهی تجربه برگزاری امتحانات در فضای مجازی را در نیمسال گذشته داشتیم به طوری که ۹۵درصد دانشجویان حضور داشتند و ۵درصد در امتحانات مجازی حاضر نشدند. نگرانی از این بابت نداریم و تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =