دیدار دانشگاهیان واحد بوشهر با خانواده اولین شهید مدافع حرم استان

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور بر مزار نخستین شهید مدافع حرم استان بوشهر از خانواده وی تجلیل کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به مناسبت یوم‌الله ۹ دی و سالروز شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور در محل گلزار شهدای روستای «باشی» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجدید میثاق با امام شهدا با خانواده معزز شهید محمد احمدی‌جوان، نخستین شهید مدافع حرم استان بوشهر دیدار و از خانواده‌ شهید تجلیل و دلجویی کردند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قاضی‌زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این مراسم مطرح کرد: موضوع امروز جهان اسلام، دفاع از حوزه اسلام و کشورهای اسلامی است.

وی افزود: در برهه‌ای از زمان، ایران اسلامی به‌دلیل وجود توطئه‌ و دسیسه‌های داخلی در درون کشور از ارزش‌های دینی و الهی در شهرها و استان‌های خود دفاع می‌کرد؛ اما پس از تثبیت انقلاب اسلامی با واهمه‌ای که در دل دشمنان ایجاد شد، عداوت با ایران اسلامی به مرزهای ایران و کشورهای همسایه کشانده شد که نتیجه آن بر همگان آشکار است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: امروز صلابت و استواری ایران اسلامی به حدی رسیده است که نه تنها هیچ کشوری جرئت اقدام علیه این مرز و بوم را نداشته؛ بلکه جان برکفان سپاه اسلام، دفاع از اسلام را از هزاران کیلومتر دورتر از کشور و از مرزهای فلسطین و لبنان و در دل دوزخیان عالم، رژیم صهیونیستی و داعش انجام داده‌اند که این نشان از بالندگی و اقتدار ایران اسلامی است.

قاضی‌زاده مطرح کرد: جریان ۹ دی نشان‌دهنده این است که مردم ایران اسلامی به درجه‌ای از بینش رسیده‌اند که اگر احساس کنند دشمن درصدد توطئه ضد اسلام و انقلاب است و یا حتی بالاتر از آن، دریابند که عناصری از داخل کشور که سابقه خدمت و التزام به این نظام را داشته است؛ اما اکنون راه کج را در پیش گرفته و منحرف شده‌اند و با خودباختگی با دشمنان همراه و هم‌مسیر شده‌اند با هوشمندی آنان را کنار زده و مسیری جز حمایت از مقام ولایت و اسلام ناب محمدی را برنمی‌گزینند.

به گزارش ایسکانیوز، شهید محمد احمدی‌جوان متولد سال ۱۳۶۹ در روستای باشی از توابع بخش دلوار تنگستان و عضو تیپ پیاده سپاه امام صادق(ع) بود که داوطلبانه برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) به سوریه رفت و پس از مجروح شدن در سوریه، هنگامی که در یکی از بیمارستان‌های تهران در حال مداوا بود، شهید شد.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید آمده است: خدایا تو را سپاس که مرا در دین حقت و مذهب زیبای تشیع قرار دادی، تو را سپاس که مرا در پیروی از پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت یاری نمودی. خدایا من امروز به سوی تو قدم برمی‌دارم برای دفاع از مذهبی که به آن از صمیم قلب اعتقاد دارم خوشحال و شکرگزارم که به من نعمت جهاد در راه خودت عطا نمودی تا با یاد و نام تو بتوانم در راه دفاع از حرم شریف خطبه‌خوان کربلا و سه ساله مولایم حسین(ع) با قلبی راسخ گام بردارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085798

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =