سردار سلیمانی متخصص مدیریت بحران بود/ حضور ایران در منطقه تکلیف است

رئیس دفتر عقیدتی، سیاسی و فرماندهی معظم کل قوا گفت: سردار قاسم سلیمانی با قدرت توانستند بحران‌های موجود در سوریه و عراق را مدیریت کند. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی سعیدی در پنجمین اجلاس مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کشور که امروز ۹ دی‌ماه در محل سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد، گفت: مهمترین چالشی که نظام ما با آن مواجه است، مدیریت بوده که خمیر مایه اصلی برون رفت از مشکلات و نابسامانی‌هاست.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: حضرت امام خمینی(ره) یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های تاریخ را مدیریت کرد و اجازه نداد یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار بگیرد و این نشان‌دهنده مدیریت وی بود.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب امپراطوری رسانه‌ای تحت رهبری غرب تصمیم داشت حضرت امام(ره) را بایکوت کند اما ایشان با یک جمله و سخنرانی شرایط را مدیریت می‌کرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: مقام معظم رهبری در طول ۳ دهه مهمترین چالش‌ها را با تصمیمات مدیرانه خود برطرف کردند. در چند سال اخیر چندین جنگ برون مرزی  از جمله جنگ ۳۳ روزه و جنگ عراق  رخ داد که رهبر انقلاب با رویکرد مناسبی مواجهه با اینها را مدیریت  کردند.

وی افزود: قوه قضاییه یکی از نمونه‌هایی است که تغییر مدیریت حرکت جدیدی را ایجاد کرده است. در حالیکه سازمان بازرسی کشور همان سازمان قبلی است و نهادهای زیربط همان‌ها هستند اما تغییر مدیریت رویکرد جدیدی به وجود آورد.

سعیدی گفت: حاج قاسم نیز نمونه دیگری از این مدیریت‌ها بحران‌ها بود. وی متخصص در مدیریت بحران بودند و مسائل منطقه را حل و در شرایطی که همه چیز به مویی بند بود ایشان مسائل را برطرف می‌کردند.

رئیس دفتر عقیدتی، سیاسی و فرماندهی  معظم کل قوا با اشاره به عملکرد مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با گذشت مدت زمان کوتاه مجلس توانسته عملکرد مناسب و انقلابی داشته باشد. سردار قاسم سلیمانی با قدرت توانستند بحران‌های موجود در سوریه و عراق را مدیریت کند. 

وی ادامه داد:  سردار سلیمانی با مدیریت بحران عالی دمشق را به ۴۰ قسمت تقسیم کرد و با استراتژی خاص مرحله به مرحله دمشق را از دست داعش آزاد کرد.

سعیدی عنوان کرد: برخی افراد می‌گفتند چرا باید در منطقه و سطح بین الملل سرمایه‌گذاری کنیم. سردار سلیمانی تاکید داشتند حضور ایران در غرب آسیا  تکلیف ملی و امنیتی است.


رئیس دفتر عقیدتی، سیاسی و فرماندهی معظم کل قوا یاد آور شد: رژیم غاصب صهیونیست برای پیشرفت و فعالیت و خاورمیانه بزرگ سدی به نام حزب الله لبنان را در جلوی خود داشت. حاج قاسم نیز متوجه نقشه آمریکا برای نابودی حزب الله شده بود.

وی اضافه کرد: فشار دشمن بر انقلاب و مردم، ترویج فساد، آشفتگی اقتصادی و رها شدگی قیمت‌های کالاهای اساسی و نابسامانی فرهنگی حاصل سوء مدیرت در کشور است. مسئولان باید مدیریت بحران حاج قاسم را الگوی خود قرار دهند.

به گفته سعیدی، مقبولیت و مشروعیت با یکدیگر رابطه مستقیم دارند. مردم ما نجیب و صبور هستند ولی این دلیل بر کم کاری مسئولان نباید باشد.

رئیس دفتر عقیدتی، سیاسی و فرماندهی معظم کل قوا مطرح کرد: تفکر لیبرال غربی از مشکلات فعلی کشور است که از دوره دولت موقت و نهضت آزادی آغاز شد و در دوره کارگزارن به بعد ریشه زد و عمق پیدا کرد. 

وی افزود: در حال حاضر برخی دشمنان انقلاب به دنبال لیبرالیزه و سکولاریزه کردن نظام هستند. در نتیجه به دنبال توسعه سیاسی بین مردم بودند.

سعیدی گفت: ریشه تمام فتنه‌ها و چالش‌های کشور  همین لیبرال غربی است. جریان ابوالحسن بنی صدر  و حسین‌علی منتظری، حوادث کوی دانشگاه و فتنه ۸۸ از جمله ۳ فتنه بزرگ انقلاب بوده که در راستای لیبرال کردن انقلاب است.

رئیس دفتر عقیدتی، سیاسی و فرماندهی معظم کل قوا  با اشاره به مثلث قدرت، ثروت و نفوذ پیچیده عنوان کرد: کمتری انقلابی توانسته هیئت حاکم و طبقه حاکمه را ساقط کند،  اما امام خمینی(ره) توانست با قدرت و هنر خود توانست هر ۲ رو کنار بگذارد.

وی اضافه کرد:  قارون گرایی بعد از انقلاب  یکی از مشکلات اساسی نظام است که باعث شکاف اجتماعی می‌شود. آزادی اقتصادی توام با عدالت مد نظر انقلاب اسلامی است چرا که مالکیت باید وجود داشته باشد ولی تمرکز سرمایه نباید اتفاق بیافتد.

به گفته سعیدی، نفوذ ابعاد مختلفی دارد مانند نفوذ علمی که برخی از موسسات وارد ایران شده و با ارتباط گیری با دانشگاه‌های  برتر کشور به دنبال استحاله علمی کشور هستند.

رئیس دفتر عقیدتی، سیاسی و فرماندهی معظم کل قوا گفت: دونالد  ترامپ رئیس جمهور امریکا اعتقاد داشت  چهار عامل از انسجام ملی، قدرت منطقه‌ای، قدرت دفاعی و قدرت انرژی عامل قدرت ایران در جهان است که باید در این چهار محور ایران را تضعیف شود.

وی ادامه داد: آمریکا با راهبرد جدید به دنبال کشاندن ایران به نیز مذاکره و روی کار آوردن دولت غرب گرا است.

سعیدی بیان کرد: 2 قطبی‌ها مذاکره و معیشت و امنیت و اقتصاد از ترفندهای آمریکا برای ترغیب ایران برای ادامه مذاکرات هسته‌ای است.

رئیس دفتر عقیدتی، سیاسی و فرماندهی معظم کل قوا خاطر نشان کرد: القای ضرورت به مردم که بدون مذاکره نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد از مشکلات فعلی جامعه بوده و ایجاد زمینه سازی برای برجام ۲ و ۳ و پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ از چالش‌های بعدی کشور است.
انتهای پیام/

کد خبر: 1085822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =