شهید سلیمانی، قهرمانی متعلق به همه ملت‌های جهان است

سفیر ایران در مسکو گفت: شهید سلیمانی قهرمانی متعلق به همه ملت‌های جهان است و اگر رشادت‌های این شهید بزرگوار نبود، مشخص نبود که امروز وضعیت منطقه به چه شکل بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ وبینار بین‌المللی «نقش سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم بین‌الملل» در آستانه نخستین سالگرد ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی روز گذشته (سه‌شنبه) با حضور مقامات و اندیشمندان ایران، روسیه و سوریه برگزار شد.

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در این نشست با اشاره به خصایص ویژه و والای اخلاقی و مجاهدت‌های سردار مبارزه با تروریسم شهید قاسم سلیمانی و مبارزه صادقانه وی با تروریست‌ها در منطقه، خدمت بی تکلف وی به مردم و بندگی بی ریا در برابر خدا را دلیل اصلی تبدیل شدن وی به یک قهرمان برشمرد و اظهار داشت: سردار سلیمانی نه تنها یک قهرمان ملی، بلکه قهرمانی متعلق به تمامی ملت‌های جهان است.

سفیر ایران با اشاره به مبارزات شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق و یادآوری این مطلب که آمریکایی‌ها و متحدان آنها علیرغم ادعاهای خود حتی یک روستا را در منطقه از دست تروریست‌ها نجات ندادند، تاکید کرد: اگر رشادت‌های این شهید بزرگوار نبود، مشخص نبود که امروز وضعیت منطقه به چه شکل بود. 

جلالی با اشاره با کارنامه درخشان ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم و افراطی گرایی در سوریه، سردار شهید سلیمانی را مبتکر این همکاری مشترک در این کشور خواند.

«لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته بین‌الملل مجلس دومای روسیه نیز در این وبینار با اشاره به ترور ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی گفت: ژنرال قاسم سلیمانی تمام عمر خود را فدای آرمان‌های انقلاب اسلامی و نام خود را با کلمات زرین در ایران و جهان حک کرد.

وی افزود: روسیه این ترور ناجوانمردانه را از همان لحظه نخست محکوم کرد، چرا که معتقدیم ژنرال سلیمانی شناخته شده‌ترین شخصیت مبارزه با تروریسم بین‌الملل در عرصه منطقه و جهان بود.
اسلوتسکی با اشاره به ضرورت پیگیری حقوقی و قضایی این اقدام تروریستی مغایر با قواعد بین‌المللی گفت: این وظیفه یک کشور مستقل است که چنین اقدام ناجوانمردانه‌ای را تا رسیدن به سرانجام کامل پیگیری کند.

«قاضی زاده هاشمی» نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی هم دیگر سخنران این وبینار بود و در این نشست با اشاره به فضائل اخلاقی و دیدگاه شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد که آن چیزی که نام و یاد این شهید بزرگوار را ماندگار می‌کند، مکتبی بودن وی و آن چیزی که او را یک انسان کامل کرد، جهان وطنی بودنش بود.

وی افزود: نگاه شهید سردار سلیمانی بر مبنای آموزه‌های اسلامی دفاع وی از هر مظلومی در سراسر جهان در برابر ظلم بود و او این امر را احساس وظیفه خود می‌دانست و در این مسیر برای او ملیت، جنسیت، قومیت، دین و مذهب اهمیت نداشت و نمونه‌های بارز آثار این دیدگاه در هر جایی که حضور داشت به وفور دیده شده است.
«الکساندر دوگین» فیلسوف و نظریه پرداز شهیر روس در این نشست ضمن اشاره به رشادت‌های این شهید والامقام و با اشاره به تعریف فرهنگ شهادت در مکتب اسلام و کلیسای ارتدکس روسیه، زندگی پربرکت و شهادت وی در مسیر ایمان و خدمت به خدا را مسیری الهی که باعث غبطه است، برشمرد.
حجت الاسلام «شیرازی» نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله نیز در این وبینار با اشاره به فضائل اخلاقی سردار حاج قاسم سلیمانی و تلاش‌های شبانه روزی وی در مسیر دفاع از مردم بی پناه منطقه و عدم توجه او به دین و ملیت مردم مظلوم و بی پناه در کشورهای منطقه اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی عاشق خدا، مردم، کشورش و خانواده‌اش بود اما زندگی خود و عشق به خانواده‌اش را فدای عشق به خدا، مردم و کشورش کرد.
«ریاض حداد» سفیر جمهوری عربی سوریه نیز که به نمایندگی از سوریه در این نشست شرکت کرده بود با اشاره به مجاهدت‌های شهید سلیمانی در سوریه و عراق اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی با خطرناک‌ترین تهدید که تروریسم تکفیری و حامیان آن برای منطقه ما ایجاد کرده بودند، مبارزه می‌کرد.
سفیر سوریه تاکید کرد: دست مکاری که سردار سلیمانی را به شهادت رساند، همان دست پلیدی است که به گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی که در عراق و سوریه و کل منطقه فعال هستند، کمک می‌کند تا هرج و مرج کنند.
حداد افزود: آمریکایی‌ها از آنجایی که نگران پیروزی‌های محور مقاومت بر گروه‌های تروریستی بودند و چون حاج قاسم را دارای نقش کلیدی در این پیروزی‌ها می‌دانستند، دست به ترور وی زدند.
«سرگئی بابورین» سیاستمدار برجسته و رئیس مرکز توسعه معنوی قدس، «ولادیمیر یوسیف» مدیر انستیتو همگرایی اورآسیا، و «یوگنی گانچاروف» از افسران نظامی روسی در جنگ سوریه از دیگر سخنرانان روس این نشست مجازی بودند.

کد خبر: 1085939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =