کسی دولت را تضعیف کند،طرفدارآمریکاست/ترامپ از زندگی سرنگون می‌شود

رئیس‌جمهور با تأکید بر تروریسم دولتی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، گفت: «ترامپ» نه از حکومت بلکه از زندگی در هفته‌های آینده سرنگون می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (پنج شنبه) در مراسم بهره برداری از ۲۵ طرح آب و برق، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی، گفت: نام و یاد همچنین راه و مکتب سردار سلیمانی که همان مکتب امام (ره) و مکتب رهبر معظم انقلاب بود، ان‌شاءالله همیشه ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: حتماً دشمن از کار غلط و نادرستی که انجام داد و از این ترور وحشیانه ضرر کرد و مطمئن باشد مردم و جوانان ایران و منطقه مقاوم‌تر و با امید بیشتر در مسیر مقاومت و استقلال منطقه ایستادگی می‌کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه مردم فهمیده‌اند تا روزی که آمریکایی‌ها در این منطقه هستند، این منطقه روی خوش کامل و مطلوب را نخواهد دید، تصریح کرد: ملت‌های منطقه ان‌شاءالله روزی پای این جنایتکاران و متجاوزین را قطع خواهند کرد.

روحانی تاکید کرد: سردار سلیمانی در چیزی که می‌فهمید که وظیفه ملی و دینی و انقلابی اش هست، در اجرای آن تردید نمی‌کرد و این خیلی مهم است. ما وقتی چیزی را می‌فهمیم به عنوان وظیفه ما است و باید برای کشور و ملت و منطقه‌مان انجام دهیم، نباید تردید کنیم و از مردم و قدرت‌های جهانی بترسیم.

وی با بیان اینکه باید قدم بگذاریم و حرکت کنیم، افزود: این عدم تردید و تصمیم قاطع از نعمت‌هایی است که خداوند به انسان‌های خالص خود عنایت می‌کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه سردار سلیمانی واقعاً اعتماد به نفس داشت، اظهار داشت: طرح‌های بسیار مهم و خطرناکی بود اما او کاملاً اعتماد به نفس داشت و پای کار بود.

روحانی گفت: شهید سلیمانی را ندیدم که از زین و از رکاب پایین بیایید. از روزی که او را در جبهه‌های جنگ در سال‌های اولیه دهه ۶۰ دیدم، همیشه بر روی رکاب بود و همیشه موفق و پیروز صحنه و میدان بود و موفقیت‌های بسیار بزرگ و باور نکردنی به دست آورد.

وی با بیان اینکه خیلی وقت‌ها من او [شهید سلیمانی] را می‌دیدم و با هم جلسه داشتیم و او روزه داشت، گفت: آدم مخلصی بود و با همه وجود تلاش می‌کرد و اخلاص یکی از مسائل بسیار مهمی است که ما را به همه چیز می‌رساند.

رئیس جمهور تاکید کرد: «سلیمانی» به همه منطقه و مسلمان‌ها در منطقه عزت را هدیه کرد و در بسیاری از مواقع ذلت را برای دشمنان این منطقه به رخشان کشید؛ با دستان پر برکتش هم برای مسلمان‌ها از عزت آفرید و هم برای مشرکین و دشمن ذلت خلق کرد.

روحانی همچنین با تأکید بر تروریسم دولتی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، تصریح کرد: ترامپ نه از حکومت بلکه از زندگی در هفته‌های آینده سرنگون می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در میدان جنگ هستیم و با آمریکا می‌جنگیم، از این رو اگر کسی دولت را تضعیف کرد؛ چه بخواهد و چه نخواهد طرفدار و حامی آمریکاست و هر کس در این شرایط به بخش توسعه کشور، بخش خصوصی، بازرگانان، واردکنندگان، صادرکنندگان و آنهایی که در حوزه کشاورزی، خدمات و صنعت تلاش می‌کنند، ضربه بزند، از آمریکا حمایت کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید دولت را تقویت کنیم، تصریح کرد: هر کس دولت را تضعیف کرد و گفت من ضد آمریکا هستم دروغ شاخدار گفته است. هر کس ضد آمریکاست باید در شرایط جنگ اقتصادی که دولت در میدان جنگ است و به تعبیر رهبر انقلاب، فرمانده این جنگ رئیس جمهور است به دولت و شخص رئیس جمهور کمک کند.

روحانی با بیان اینکه امروز، روزی است که برای توسعه کشور باید همدیگر را یاری کنیم و امروز روز وحدت است، اظهار داشت: هر کس وحدت را بشکند و اختلاف بیندازد، طرفدار آمریکاست.

وی اضافه کرد: امروز همه با وحدت، ایثار، یکپارچگی، در صحنه بودن و با حمایت دولت باید بتوانیم از این جنگ خارج شویم و ان‌شاءالله با پیروزی خارج می‌شویم و خدا ما را یاری خواهد کرد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به شیوع کرونا در کشور، گفت: کرونا ویروس خطرناکی است بنابراین همه ما باید با این ویروس مبارزه کنیم و کادر درمان در خط مقدم هستند و باید آنها را یاری کنیم و همه مردم پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

روحانی تاکید کرد: از مردم سپاسگزارم که در این ۲ ماه اخیر تلاش و همراهی کردند و ما توانستیم کشور را از آن بحران به شرایط نسبتاً قابل قبول بیاوریم. البته هنوز باید کار کنیم و این راه را باید ادامه دهیم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه باید تجمع‌ها را کنار بگذاریم، اظهار داشت: اکنون زمان تجمع نیست، زمانی است که باید فاصله گذاری را مراعات کنیم و از خداوند هم استمداد بطلبیم تا ان‌شاء الله از این مشکل هم عبور کنیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با با بیان اینکه روزی که دولت کار خود را آغاز کرد ما ۱۴۴ سد در کشور داشتیم، گفت: امیدواریم روزی که خداحافظی می‌کنیم ۲۰۱ سد به یادگار می‌گذاریم.

روحانی افزود: ۵۷ سد انشاالله در این هشت سال به افتتاح می‌رسد که امروز چهل و هشتمین آن افتتاح شد و باید بقیه را تا پایان دولت تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه شبکه آبیاری، دولت در این ۸ سال، ۳۳۳ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مرحله یک و دو که مربوط به وزارت نیرو است را احداث کرد و این رقم بسیار بزرگی در تاریخ ایران است، اظهار داشت: همچنین ۵۶ تصفیه خانه آب شهری و ۱۰۱ تصفیه خانه فاضلاب تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد.

رئیس جمهور تاکید کرد: قدم‌های بسیار خوبی هم در مسیر تأمین آب و برق مردم برداشته شده از این رو از وزارت نیرو، شرکت‌های خصوصی و مهندسان جوان کشور قدردانی می‌کنم.

روحانی با بیان اینکه سد «کانی سیب» برای ما بسیار مهم است، اظهار داشت: هم به دلیل آثاری که برای منطقه و محیط زیست دارد و هم برای دریاچه ارومیه که یکی از وعده‌های اولیه دولت یازدهم بود به مردم آذربایجان غربی و شرقی و کل منطقه شمال غرب.

وی اضافه کرد: زندگی مردم شمال غرب کشور وابسته به دریاچه ارومیه است بنابراین یا باید دریاچه را رها می‌کردیم که در سال ۹۶ به طور کلی خشک می‌شد و در سال ۹۷ کاملاً خشک می‌شد و هیچکس در آذربایجان غربی و تبریز نمی‌توانست زندگی کند و مجبور به مهاجرت می‌شدند.

رئیس جمهور با بیان اینکه کاری که دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه محیط زیست انجام داد کاری تاریخی بود، اعلام کرد: انشاالله اوایل سال آینده شاهد احیای دریاچه ارومیه باشیم و آن را جشن بگیریم.

روحانی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اتمام تونل ۳۵/۵ کیلومتری این طرح باشیم بخش سد کرم آباد که زمین‌های زیادی یعنی ۸۴۰۰ هکتار را تحت پوشش قرار می‌دهد امیدوارم بخش کشاورزی کانال‌های سه و چهار را نیز سریع تکمیل کند و به وزیر جهاد کشاورزی خواهم گفت که ادامه این طرح سریع دنبال شود تا کشاورزان از این طرح حداکثر بهره را ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =