تشکیلات خودگردان عامل عادی سازی روابط اعراب با تل آویو است

یک عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین با امضای وافق اسلو موجب شد تا راه برای اعراب جهت عادی سازی روابط با تل آویو گشوده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از فلسطین الیوم، «محمد الهندی» عضو جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین از سیاست‌های تشکیلات خودگردان در قبال رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین در واقع عامل عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی است. این تشکیلات با امضای توافقنامه اسلو راه را بر اعراب جهت عادی سازی روابط با تل آویو گشود.

الهندی در ادامه یادآور شد: علیرغم اینکه برخی کشورهای عربی به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آوردند اما دیدیم که تشکیلات خودگردان ضمن نادیده گرفتن این تحولات به ازسرگیری روابط امنیتی با تل آویو روی آورد.

پیشتر هم جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین بیانیه‌ای را در خصوص تمایل تشکیلات خودگردان فلسطین برای ورود به مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی، صادر کرد. این جبهه در بیانیه خود آورده است: بهتر است که تشکیلات خودگردان فلسطین در حال حاضر از شکست سیاست سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی عبرت گرفته و به فکر تقویت وحدت ملی باشد.

تشکیلات خودگردان فلسطین اخیراً روابط و همکاری‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی را از سر گرفته است؛ اقدامی که اعتراض گروه‌های مقاومت را به دنبال داشت. در همین ارتباط، جنبش حماس تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای از سرگیری همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. در بیانیه حماس آمده است که تشکیلات خودگردان با این اقدام تمام نتایج اجماع تاریخی دبیران کل گروه‌های فلسطینی را زیر پا گذاشت.

جنبش حماس این اقدام تشکیلات خودگردان را به مثابه خنجری به تلاش‌های ملی برای ایجاد شراکت ملی-راهبردی جهت مقابله با طرح موسوم به معامله قرن خواند. در عین حال، جنبش جهاد اسلامی نیز برقراری روابط مجدد بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را کودتا علیه تمام تلاش‌ها برای شراکت ملی و هم پیمان شدن با دشمن برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =