رونالدو یک قدم تا بهترین گلزن تاریخ/ موضع راموس در رابطه با جدایی از رئال/ درخواست پوچتینو برای جذب 2 بازیکن تاتنهام

با بسته اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال جهان، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

رونالدو، یک قدم تا بهترین گلزن تاریخ
کریستیانو رونالدو با دو گلی که مقابل اودینزه به ثمر رساند در جدول رکورد مجموع گلهای ملی و باشگاهی موفق شد از پله عبور کرده و دومین گلزن برتر دنیا لقب بگیرد.
یوونتوس در خانه خود به مصاف اودینزه رفت و موفق شد حریفش را 4-1 شکست دهد. دو گل یوونتوس توسط کریستیانو رونالدو به ثمر رسید تا او بتواند به رکوردی خارق العاده دست یابد. سی آر سون حالا دومین گلزن برتر دنیا با احتساب مجموع گلهای ملی و باشگاهی است.
کریستیانو در بازی دیشب گلهای هفتصد و پنجاه و هفتم و هفتصد و پنجاه و هشتم دوران فوتبال خود را به ثمر رساند. او به این ترتیب از رکورد 757 گل پله اسطوره برزیلی عبور کرده و در رتبه دوم فهرست بهترین گلزنان تاریخ قرار گرفت. او حالا با نفر اول این فهرست ژوف بیکان که 759 گل به نامش ثبت شده تنها یک گل فاصله دارد و در آستانه تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ فوتبال است.
رکورد رونالدو به این معنی است که او تا این لحظه به طور میانگین در هر فصل برای باشگاه و تیم ملی کشورش در مجموع 42 گل به ثمر رسانده است. لیونل مسی در این فهرست با 742 گل پشت سر رونالدو قرار دارد و بیش از 30 گل کمتر از او زده است. البته این در حالی است که مسی در مجموع 200 بازی کمتر از رونالدو انجام داده است.
پله اسطوره برزیلی که رونالدو دیشب موفق به عبور از رکورد او شد در فاصله سالهای 1956 تا 1977 برای باشگاه‌هایش سانتوس برزیل و نیویورک کاسموس آمریکا و تیم ملی‌اش برزیل 757 گل به ثمر رسانده بود. پله مدتها در رتبه دوم جدول بهترین گلزنان تاریخ ایستاده بود تا اینکه رونالدو دیشب موفق شد با اختلاف یک گل از او عبور کند. کریستیانو حالا با صدر فهرست یعنی جوزف بیکان تنها یک گل فاصله دارد.
رونالدو این شانس را دارد که روز چهارشنبه در بازی مهم یوونتوس و آث میلان در ایتالیا با گلزنی به رکورد جوزف بیکان رسیده و حتی از آن عبور کند.
از این 758 گل کریستیانو رونالدو تعداد 656 گل برای باشگاه های او زده شده و بقیه در تیم ملی پرتغال به ثمر رسیده است. فوتبال باشگاهی رونالدو از سال 2002 با حضور او در اسپورتینگ لیسبون آغاز شده و تا امروز ادامه دارد هر چند بخش اعظم گلهای باشگاهی او با پیراهن رئال مادرید زده شده است. او با پیراهن رئال مادرید 438 بازی انجام داده و 450 گل برای این تیم به ثمر رسانده است.

موضع راموس در رابطه با جدایی از رئال
وب سایت گل مدعی شد راموس با وجود دریافت پیشنهاد از برخی تیم ها همچنان منتظر توافق برای تمدید قرارداد با رئال مادرید است.
با آغاز سال جدید میلادی و شروع نقل و انتقالات ژانویه، کاپیتان رئال مادرید یعنی سرخیو راموس می‌تواند با هر تیم دیگری وارد مذاکره شده و از جمع کهکشانی‌ها جدا شود. سرخیو راموس در مجموع 666 بازی در ترکیب رئال مادرید انجام داده و 100 گل برای این تیم به ثمر رسانده که به عنوان یک مدافع آماری خیره کننده محسوب می‌شود. همچنین با وجود نزدیک شدن به سن 35 سالگی او همچنان یک بازیکن بدون جایگزین در ترکیب تیم زین الدین زیدان که به حساب می آید.
با این حال وضعیت ال کاپیتانو به عنوان اسطوره باشگاه رئال مادرید مدتهاست که با ابهام روبرو است. طی روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی در رابطه با تمدید قرارداد این بازیکن با رئالی‌ها شنیده شده است اما حالا وبسایت معتبر گل مدعی شده که راموس با وجود دریافت پیشنهاد از تیم هایی نظیر منچستریونایتد و تاتنهام، همچنان در انتظار توافق رئال مادرید و نهایتاً ماندگار شدن در این تیم است.

واکنش تیاگو به اخراج غیرمنتظره توماس توخل
کاپیتان سابق پی اس جی معتقد است اخراج توماس توخل نتیجه یک کار برنامه ریزی نشده بود.
با وجود شکست پاری سن ژرمن در دیدار فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ، این تیم در رقابت‌های داخلی موفق به کسب سه گانه شد اما نهایتاً چند روز پیش توماس توخل در اتفاقی غیرمنتظره از هدایت تیم فرانسوی برکنار شد و جای خود را به مائوریسیو پوچتینو داد.
 سرمربی آلمانی به فاصله تنها شش ماه تا پایان قراردادش و به دلیل اختلاف با مسئولان باشگاه اخراج شد. او پس از آخرین بازی سال 2020 پی اس جی خبر برکناری اش را در یک تماس تلفنی کوتاه دریافت کرد.
تیاگو سیلوا مدافع برزیلی سابق پی اس جی که تابستان امسال با پایان قراردادش راهی چلسی شد، درباره اخراج توخل گفت:« این یک تصمیم بسیار سخت اما قابل پیش بینی بود و من اصلا شوکه نشدم. به نظرم لئوناردو مدیر ورزشی باشگاه به تنهایی این تصمیم را گرفت. او بود که توخل را اخراج کرد. نمی دانم که این تصمیم درست بود یا نه اما اطمینان دارم که این اخراج حداقل برای این زمان از فصل برنامه ریزی نشده بود. باید دید که تیم با مربی جدید چه نتایجی به دست خواهد آورد.»
تیاگو درباره پوچتینو گفت:« او با تاتنهام نتایج درخشانی به دست آورد. به نظرم پوچتینو انگیزه لازم را دارد. او به خوبی با شرایط باشگاه آشنا است چرا که سابقه بازی کردن در تیم را دارد. پاری سن ژرمن بازیکنان بزرگی در اختیار دارد و می تواند با هر مربی موفق باشد. من همچنان از طرفداران و دوستداران این تیم هستم.»

درخواست پوچتینو برای جذب 2 بازیکن تاتنهام
مائوریسیو پوچتینو دو روز پیش رسما به عنوان سرمربی جدید پی اس جی منصوب شد. توماس توخل پس از اختلاف با سران باشگاه شغل خود را از دست داد و از همان ابتدا پوچتینو را نخستین گزینه جانشینی او می دانستند. اتفاقی که در نهایت رخ داد.
سرمربی آرژانتینی اکنون هدایت تیمی باکیفیت با بازیکنان بزرگ و تعیین کننده را عهده دار خواهد بود ولی او خواهان جذب دو بازیکن جدید شده است. یکی ممکن است همین زمستان عملی شود و دیگری تابستان بعد.
طبق ادعای لوپاریزین، پوچتینو درخواست جذب دو بازیکن سابق خود را داده است و هر دو برای تاتنهام بازی می کنند. اولی دله آلی است که هفته هاست با ژوزه مورینیو در تنش بوده و به ندرت در ترکیب تاتنهام قرار می گیرد. او زیر نظر پوچتینو از تعیین کننده ترین بازیکنان تیمش محسوب می شد. آلی بدون شک مشتاق همکاری دوباره با پوچتینو در همین زمستان است.
دومین بازیکن هوگو لوریس است. گلر ملی پوش فرانسوی تاتنهام که پوچتینو دوست دارد او را تابستان بعد در پی اس جی داشته باشد. جالب اینکه باشگاه پاریسی تابستان سال گذشته کیلور ناواس را از رئال به خدمت گرفت و گلر کاستاریکایی نشان داده است که دروازه بانی قابل اعتماد برای پاریسی هاست ولی با این وجود پوچتینو به لوریس اعتقاد بیشتری دارد.

معرفی تیم سال نشریه اکیپ؛ رونالدو هست ولی مسی نه
در چهارمین روز سال جدید میلادی نشریه اکیپ اقدام به معرفی تیم منتخب سال 2020 کرد. در این تیم نام لیونل مسی دیده نمی شود که البته چندان هم عجیب نبود. مسی فصل خوبی را با بارسا پشت سر نگذاشت و تنها موفق به کسب عنوان آقای گلی لالیگا شد. او با بارسا در هر سه جام لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان ناکام ماند و در سوپرکاپ اسپانیا نیز ره به جایی نبرد.
در عوض نام کریستیانو رونالدو در این فهرست دیده می شود. هیچ بازیکنی در سال میلادی 2020 بیشتر از کریستیانو گلزنی نکرد. او با یوونتوس موفق شد قهرمان سری آ شود. در تیم منتخب اکیپ، نام 5 بازیکن بایرن مونیخ دیده می شود. مانوئل نویر، یاشوا کیمیش، آلفونسو دیویس، تیاگو آلکانتارا که اکنون برای لیورپول بازی می کند و روبرت لواندوفسکی.
بایرن فصل گذشته فاتح 5 جام از جمله لیگ قهرمانان شد و روبرت لواندوفسکی توانست آقای گلی این رقابت ها را کسب کند. او پیش از این به عنوان بهترین بازیکن سال یوفا و فیفا نیز برگزیده شده بود. در تیم منتخب اکیپ نام سرخیو راموس هم دیده می شود. کاپیتان رئال تنها نماینده لالیگاست. راموس فصل قبل 10 گل برای رئال به ثمر رساند تا گلزن ترین مدافع 5 لیگ معتبر اروپا لقب بگیرد. او با رئال برنده لالیگا و سوپرکاپ اسپانیا شد.
در خط دفاع، راموس و دیویس را ویرژیل فن دایک ستاره هلندی لیورپول همراهی می کنند. در خط هافبک نیز نام کوین دی بروینه ستاره منچسترسیتی دیده می شود. در تیم اکیپ نیمار هم حضور دارد. ستاره برزیلی نقش مهمی در فینالیست شدن پی اس جی در لیگ قهرمانان داشت و در فوتبال فرانسه هم برنده همه جام ها شد.

این فصل منچستر یونایتد شگفت انگیز است
حالا دیگر فقط تفاضل گل است که بین لیورپول و شیاطین سرخ فاصله انداخته است و منچستر سیتی هم با قدرت در حال برگشتن به رقابت‌ است. نویل در ماه‌های گذشته فکر می‌کرد که لیورپول، تاتنهام و چلسی رقابت قهرمانی را ادامه خواهند داد، ولی اکنون نظرش را تغییر داده است. چرا که یونایتد و سیتی سرعتشان را زیاد کرده‌اند.
گری نویل در این باره گفت: "منچستر یونایتد ناگهان قدرت گرفت. یادم است که چهار هفته پیش، من، روی کین و میکا ریچاردز می‌گفتیم که چلسی، لیورپول و تاتنهام خیلی جلوتر از دو تیم‌ شهر منچستر هستند. ولی حالا می‌بینیم که سیتی دارد خودش را می‌رساند و یونایتد هم با لیورپول هم امتیاز است.
اسطوره یونایتد در ادامه گفت: "اگر پنج هفته پیش می‌گفتید که منچستر با لیورپول در صدر جدول قرار می‌گیرد، می‌گفتم که چنین چیزی غیرممکن است. اما حالا این اتفاق افتاده و نشان می‌دهد که این فصل چقدر غیرقابل پیش‌بینی است."
لیورپول حالا فشار را روی خود حس می‌کند و امشب هم بازی مهمی پیش روی خود دارد. اگر پیروز شوند کمی فشارها را کم می‌کنند، ولی اگر شکست بخورند، همه تیم‌ها را برای رسیدن به آنها در این فصل امیدوار می‌کنند.

مورینیو بلای دله آلی را سر من هم آورده بود
ژوزه مورینیو در دومین فصل حضورش در تاتنهام با یکی از ستاره های بزرگ این باشگاه یعنی دله آلی به مشکل خورده و این بازیکن ملی پوش در صدد ترک تاتنهام است.
آلی زمان در حضور مائوریسیو پوچتینو همراه با هری کین، از مهمترین بازیکنان تیم بود ولی زیر نظر مورینیو جایگاهش را کاملا از دست داده و با مربی پرتغالی همواره در تنش بوده است.
جیمی فلوید هاسلبینک ستاره هلندی که بین سال های 2000 تا 2004 برای چلسی 70 گل به ثمر رساند نیز زمانی شرایط مشابه دله آلی را داشت. فصل 05-2004 بود که مورینیو پس از موفقیت با پورتو به چلسی آمد و با ورودش هاسلبینک مجبور به ترک باشگاه شد. هاسلبینک در این رابطه گفت:« مورینیو از من به عنوان یک نمونه استفاده کرد تا دیگران متوجه شوند با چه مربی ای طرف هستند. او می خواست ثابت کند که توان بیرون کردن هر ستاره بزرگی را دارد. من بهترین گلزن وقت چلسی بودم در حالی که هرنان کرسپو و آدریان موتو هم در چلسی بودند.
مورینیو اما می خواست نشان دهد چه کسی رئیس است و از من برای اثبات این قضیه استفاده کرد. او همان فصل چلسی را قهرمان کرد ولی من هم می توانستم عضوی از آن تیم باشم. مورینیو همیشه همینطور است و حالا همان بلا را سر دله آلی می آورد. البته نمی توان به او ایراد گرفت چون او یک برنده سریالی است و همه جا موفق می شود. تاتنهام با مورینیو همه چیز برای کسب موفقیت دارد و امسال بهترین فرصت برای این مهم است.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1086583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =