سند الزامات مقابله با نشر اخبار خلاف واقع در فضای مجازی تصویب شد

شورای عالی فضای مجازی به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، سند الزامات پیشگیری و مقابله با نشر اطلاعات، اخبار و محتوای خلاف واقع در فضای مجازی را تصویب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، شورای عالی فضای مجازی در جلسه امروز به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، سند الزامات پیشگیری و مقابله با نشر اطلاعات، اخبار و محتوای خلاف واقع در فضای مجازی را تصویب کرد.

طبق این سند، قوه قضاییه به منظور فراهم آمدن زمینه‌های موثر پیشگیری از جرایم ظرف مدت سه ماه اقدامات لازم برای مقابله با نشر اطلاعات، اخبار و محتوای خلاف واقع در فضای مجازی را انجام می‌دهد.

مقرر شد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با همکاری سازمان صدا و سیما نسبت به پیاده‌سازی نظام اعتبارسنجی و رتبه‌بندی، اقدامات لازم را اتخاذ و همچنین اعطای سالیانه نشان کیفیت نشر به درگاه‌ها و سکوهای نشر را طراحی نماید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با استفاده از ظرفیت نهادهای مدنی و رسانه‌ها و واسطه‌های برنامه‌های کاربردی آگاهی رسانی، باید اقدامات لازم را در مورد راستی آزمایی اطلاعات و اخبار خلاف واقع منتشر شده از طریق ایجاد سکوی مرجع به عمل آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =