پذیرش دانشجو در کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی محدود شد

شورای تحول و ارتقای علوم انسانی مصوب کرد که پذیرش دانشجو برای مقطع ارشد رشته روانشناسی بالینی، فقط از بین فارغ‌التحصیلان رشته روانشناسی باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ جلسه ۱۹۰ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در ادامه جلسه موضوع بررسی «سرفصل دوره کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی» در دستور کار قرار گرفت و گزارشی در این زمینه ارائه ارائه شد و سپس بررسی جزئیات این سرفصل آموزشی و برنامه درسی در دستور کار قرار گرفت و شرایط پذیرش دانشجو و عناوین دروس رشته روانشناسی بالینی تشریح شد. پس از ارائه این گزارش کلیات سرفصل آموزشی و برنامه درسی رشته روانشناسی بالینی در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسید.

در ادامه حداد عادل اظهار کرد: وزارت علوم اجازه می‌دهد از غیر رشته روانشناسی هم در آزمون ارشد، شرکت کنند و بعد از پذیرش در آزمون، تعدادی دروس جبرانی بگذرانند تا بتوانند خود را با رشته جدید تطبیق دهند، بنابراین این مسئله باید مورد توجه کارگروه قرار گیرد.

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با تاکید بر اینکه گذراندن دوره کارورزی در این رشته ضروری است، گفت: در پذیرش دانشجو در این رشته ما دانشگاه‌های خوب را معیار قرار می‌دهیم، که توانایی برگزاری دوره کارورزی را داشته باشند.

در ادامه جلسه بعد از ارائه نظرات اعضا مصوب شد، رشته روانشناسی بالینی به دلیل وجود دوره کارورزی دو سال و نیمه باشد. در پایان این جلسه برنامه درسی رشته روانشناسی بالینی به تصویب رسید و مقرر شد که منطبق با مباحث ارائه شده در این جلسه، اصلاحات ذیل از سوی کارگروه روانشناسی اعمال شود.

مورد اول اینکه، درس پیشنهادی  کاظمینی مبنی بر اضافه شدن 2 واحد به دروس اصلی موکول به توافق کارگروه روانشناسی با معاونت ارتباط با حوزه شد، با ذکر این نکته که نتیجه حاصل شده مورد تأیید شورای تحول است.
همچنین، کارگروه روانشناسی در خصوص تعداد واحدهای درسی، باید خط قرمز وزارت علوم مبنی بر گذراندن ۳۲ واحد درسی در دوره ارشد را رعایت کند.

در پایان جلسه ۱۹۰ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، با رأی مثبت اعضا مصوب شد، پذیرش دانشجو برای مقطع ارشد رشته روانشناسی بالینی، فقط از بین فارغ التحصیلان رشته روانشناسی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =