برخی رأی‌های دیوان عدالت اداری به دانشگاه آسیب وارد می‌کند

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: برخی از رأی‌های دیوان عدالت اداری به دانشگاه آسیب وارد می‌کند از این رو قرار شده در مواردی که ورود محتوایی به آئین‌نامه‌های علمی شده با دیوان مذاکره صورت گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، جلسه ١۴٢ ستاد نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

 علی اکبر حقدوست با اشاره به جلسه اخیر وزارت بهداشت با دیوان عدالت اداری پیرامون رأی‌های دیوان عدالت اداری در مباحث علمی و تخصصی، اظهار کرد: در این جلسه، دیوان عدالت اداری بر عدم ورود این دیوان در مباحث محتوایی و همچنین رعایت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه تأکید شد که دیوان عدالت اداری بر رسیدگی شکلی به آئین نامه‌ها تأکید دارد و در مباحث محتوایی ورود نخواهد داشت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه برخی از رأی‌های دیوان عدالت اداری آسیب به دانشگاه و علم وارد می‌کند، افزود: مقرر شده است طی جلسه دیگری با دیوان عدالت اداری مواردی که این دیوان ورود محتوایی به مصوبات و آئین‌نامه‌های علمی و دانشگاهی را داشته بررسی شود.

منصور کبگانیان نیز، ضمن انتقاد از رأی جدید دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف شرط چاپ مقاله برای دفاع از رساله دکتری، بیان کرد: به گفته دیوان عدالت اداری «ماده ۱۹ آئین نامه آموزشی دوره دکتری تخصصی دانشجویان مصوب ۱۳۹۴ مغایر با اصول انعطاف، پویایی رقابت و نوآوری علمی است»، که ما با این رأی مخالف هستیم چرا که این مصوبه دیوان عدالت اداری از مصادیق ورود به محتوای علمی بوده و در تضاد با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

دبیر ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه مراجع قضائی صرفاً می‌توانند در تغییر شکلی برخی آئین نامه‌ها ورود کنند، تصریح کرد: ضرورت دارد قوه قضائیه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه جامع علمی کشور این موضوع را پیگیری کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =