ایران با برگزاری رزمایش پهپادی قابلیت بازدارندگی خود را نشان داد

یک وبگاه تحلیلی در زمینه برگزاری رزمایش پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران نوشت، این رزمایش موفقیت ایران در ایجاد قابلیت بازدارندگی و مقابله با هرگونه تهدید از سوی دشمنان را نشان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، یک وبگاه تحلیلی در گزارشی با پرداختن به برگزاری اخیر رزمایش پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران نوشت، ایران موفقیت خود در ایجاد قابلیت بازدارندگی با وجود تحریم‌های آمریکا را نشان داد.

 وبگاه «میدل ایست پالتیکس» در بخشی از این گزارش نوشت، ارتش جمهوری اسلامی ایران  یک رزمایش دو روزه‌ای  را در  منطقه عمومی سمنان، در مرکز ایران برگزار کرد. در این رزمایش صدها پهپاد ساخت ایران با پرواز بیش از دو هزار کیلومتر به اهداف از قبل تعیین شده با موشک‌های مختلف حمله کردند. پهپادهای ایران از جمله نمونه‌های انتحاری با موشک‌های سطح به هوا و هوا به هوا به اهداف مختلف زمینی و دریایی حمله کردند.

این وبگاه نوشت، این رزمایش میزان موفقیت ایران در ایجاد قابلیت بازدارندگی را با توجه به فشار تحریم‌های سنگین آمریکا و مقابله با هرگونه تهدید از سوی دشمنان این کشور نشان داد.

هفته گذشته ارتش جمهوری اسلامی ایران نخستین رزمایش بزرگ پهپادی را با حضور نیروهای چهارگانه خود در منطقه عمومی سمنان و مناطق مرزی کشور برگزار کرد که از حیث تخصصی بودن رزمایش و نوع عملیات‌های پهپادی، حاوی نکات و ویژگی‌های قابل توجهی بود.

در بخشی از این رزمایش که توسط یگان‌های پهپادی از نیروهای چهارگانه ارتش برگزار شده بود، تعداد بسیار زیادی شامل صدها فروند پهپاد از انواع مهاجر، انواع ابابیل، کمان-۱۲، آرش، کیان، پلیکان، سیمرغ، صاعقه، حازم، یسیر و ... بعنوان بخشی از توان پهپادی ارتش بر روی باند پروازی قرار گرفته بود.

خبرگزاری «رویترز» نیز چندی قبل در گزارشی نوشت که ایران انواع پهپادهای بومی را چند روز بعد از برگزاری مراسم سالگرد شهادت نظامی ارشد خود (سردار شهید قاسم سلیمانی) به وسلیه حمله پهپادی آمریکا به عراق،   در یک رزمایش به نمایش گذاشت.  

این خبرگزاری نوشت که ایران و نیروهای حامی این کشور در منطقه در سال‌های اخیر در مناطق مختلف منطقه رو به استفاده از پهپادها آورده اند.

 به نوشته رویترز، یک مقام دولت آمریکا نیز چندی قبل گفت که فراتر از بحث تجسسی، پهپادهای ایران قابلیت حمل مهمات را دارند و می‌توانند حملات انتحاری بر روی اهداف انجام دهند. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/

کد خبر: 1087071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =