برنامه‌های مکمل تحصیلی برای دانش‌آموزان کنکوری ارائه می‌شود/ تشکیل گروه‌های مجازی کوچک برای آموزش تخصصی

مدیر دبیرستان دخترانه سمای۲ تهران گفت: برای دانش‌آموزان کنکوری برنامه مکمل تحصیلی را تدارک دیده‌ایم تا علاوه بر فراگیری مطالب درسی روزانه، برای آزمون سراسری نیز آمادگی کافی داشته باشند.

مهناز سادات فرزانه مدیر دبیرستان دخترانه سمای۲ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های آموزشی دبیرستان برای امتحانات نیمسال اول تحصیلی اظهارکرد: درحال حاضر ۱۰۰درصد فعالیت‌های آموزشی مدرسه به صورت مجازی انجام می‌شود؛ در کنار این موضوع نیز فرآیند نظارت و پیگیری وضعیت تحصیلی دانش آموزان باتوجه به نبود آن‎‌ها در مدرسه بیشتر شده است.

وی افزود: عوامل اجرایی و کادر مدرسه به صورت مستمر در مدرسه حضور دارند و وضعیت کلاس‌های مجازی دانش آموزان را پیگیری می‌کنند؛ همچنین برای کلیه پایه‌های تحصیلی، برنامه مکمل تحصیلی را تدارک دیده‌ایم تا دانش آموزان علاوه بر فراگیری مطالب درسی روزانه، برای آزمون سراسری نیز آمادگی کافی را داشته باشند.

فرزانه ادامه داد: درحال حاضر دانش آموزان کنکوری در قالب گروه‌های کوچک در مدرسه حضور پیدا کرده‌اند تا وضعیت آن‌ها در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار بگیرد. در زمینه مشاوره تحصیلی نیز به دنبال ارائه آموزش مهارت‌های خاص در قالب کارگاه‌های آموزشی هستیم؛ این کارگاه‌های آموزشی هر دو هفته یک بار برگزار خواهد شد و مشاوران حاضر در آن وضعیت دانش آموزان را به صورت مستمر مورد بررسی قرار می‌دهند.

مدیر دبیرستان دخترانه سمای۲ تهران اضافه کرد: علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی، به صورت مستقیم با دانش آموزان و والدین ارتباط برقرار خواهیم کرد تا به دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها در زمینه مسائل تحصیلی رسیدگی کنیم. همچنین ارتباط مستقیم و تنگانگ با دبیران همچنان ادامه دارد و فعالیت دانش آموزان به صورت دقیق، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد؛ زیرا درحال حاضر، فرآیند پیگیری و چگونگی نظارت بر عملکرد دانش آموزان، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان این که دبیران حاضر در دبیرستان جزو استادان به نام و مطرح در حوزه کنکور هستند، تصریح کرد: این دبیران سالیان متمادی است که در مدرسه فعالیت دارند و در زمینه مسائل آموزشی، صاحب سبک محسوب می‌شوند. به همین دلیل برای انجام تخصصی فرآیند آموزش، دانش آموزان کلاس گروه بندی می‌شوند تا بخشی فعالیت‌های آموزشی آن‌ها بر میزان تلاششان منطبق شود و دانش آموزان در سطوح مختلف، خوراک آموزشی ویژه خودشان را دریافت کنند.

فرزانه با اشاره انجام فعالیت‌های پژوهشی و آزمایشگاهی گفت: بیشتر فعالیت‌های پژوهشی در پایه‌های دهم و یازهم انجام می‌شود چرا که دانش آموزان پایه دوازدهم بیشتر بر مسئله کنکور متمرکز هستند. البته باتوجه به شرایط کرونا و نبود دانش آموزان، اندکی فعالیت‌های پژوهشی با چالش مواجه شده است؛ با این وجود اما چند تن از دانش آموزان توانستند جشنواره سینا با موفقیت ظاهر شوند. فعالیت‌های آزمایشگاهی نیز همچنان به صورت مجازی از سوی مربیان آزمایشگاه تداوم دارد و از خلاقیت و نوآوری دانش آموزان استفاده خواهیم کرد.

مدیر دبیرستان دخترانه سمای۲ تهران در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت در شرایط مجازی به دلیل این که پدیده‌ای جدید و نو محسوب می‌شود، دارای سختی‌ها و چالش‌های متفاوتی است؛ درواقع این تفاوت سبب شده تا سختی فعالیت‌های آموزشی در مدارس افزایش داشته باشد به طوری که هرکدام از اعضای کادر مدرسه، دو برابر نسبت به سال گذشته مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =