صندوق پژوهش غیردولتی بازوی اصلی تامین مالی در حوزه فناوری است/ رکن اصلی اقتصاد مقاومتی توسعه دانش‌بنیان‌هاست

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی پس از اخذ مجوز از کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری به عنوان پنجاه و پنجمین صندوق در این حوزه ثبت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، عسکری غلامزاده رئیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه صندوق در روزنامه ثبت رسمی شده است گفت: صندوق پژوهش و فناوری با سرمایه ثبتی ۲۰ میلیارد تومان شروع به کار کرده است. از جمله اهداف این صندوق می توان به تامین مالی در حوزه فناوری و نوآوری در سطح ملی اشاره کرد. ماهیت صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ملی و سراسری است سایر صندوق های پژوهش و فناوری در یک حوزه و جغرافیای خاص به فعالیت می پردازند اما صندوق پژوهش و فناوری در سطح ملی ورود خواهد کرد و رویکرد آن حل مسالههای کلان کشور در بخش های گوناگون است. 

وی افزود: برای این رویکرد، ابزارهای مختلفی در دسترس است که از جمله می توان به ارائه تامین مالی در قالب تسهیلات، ارائه انواع ضمانت نامه ها برای قراردادها، مشارکت در پروژه های مدنی، مشارکت حقوقی در شرکت های نوپا برای حمایت از طرح های فناورانه اشاره کرد.

رئیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در بازه کوتاه زمانی، ارتباط خوبی میان صندوق و سایر بازیگران اکوسیستم دانش بنیان و فناوری شکل گرفته است. در این زمینه با سایر صندوق ها و شبکه بانکی برای ایجاد هم افزایی ارتباط خوبی برقرار کردیم. ظرفیت موجود در دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ مالی، بستر تحقیقاتی و دانشی بسیار بالاست. قصد داریم تا صندوق دانشگاه آزاد اسلامی صندوقی پیشرو و توانمند برای اقتصاد کشور باشد و با استفاده از این ظرفیت بالا شاهد حرکت های علمی و فناورانه قابل توجهی در سطح ملی باشیم. در دو سال اخیر تحولات بسیار خوبی در عرصه فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد روی داده است. این صندوق هم به عنوان بازوی اصلی تامین مالی در حوزه فناوری نقش ایفا خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: هدف ما این است که یک بنای بسیار قوی در حوزه فناوری ایجاد کنیم که با هم افزایی در کل کشور، بازیگران این اکوسیستم و ظرفیت های موجود در دانشگاه، یک کار جدی و واقعی در اقتصاد کلان کشور شاهد باشیم.  

غلام زاده در پایان گفت: نگاه صندوق به ظرفیت های درون دانشگاه است هرچند از ظرفیت های بیرونی هم غافل نخواهیم شد. در بخش بازیگران اکوسیستم فناوری و ارتباط با نهادهای بالادستی فناوری از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگزاران، پارک های علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان و خلاق، تجربه خوبی در صندوق دانشگاه آزاد وجود دارد. قطعا صندوق در آینده نقش بسیار کلیدی، موثر و واقعی در اکوسیستم دانش بنیان، اقتصادی و اشتغالزایی پایدار خواهد داشت. چون یکی از ارکان اقتصاد پایدار و مقاومتی اقتصاد دانش بینان است و این صندوق به عنوان یک نهاد مالی نقش موثری در این رابطه خواهد داشت.

خبرنگار: حمید انصاری

انتهای پیام /

کد خبر: 1087464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =