حضرت زهرا(س) اولین و بزرگترین مدافع ولایت بود

مراسم پرفیض و معنوی عزاداری شهادت حضرت فاطمه ی زهرا (س) با حضور آیت اله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، حمیدی، سرپرست دانشگاه، استادان، کارکنان و دانشجویان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مسجد امام رضا (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

 به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم پرشور و معنوی آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) در سخنانی با اشاره به آیات و روایات، دین اسلام، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) را شایسته ترین دین و انسان ها در دنیا و آخرت دانست و گفت: حضرت فاطمه (س) سید النساء العالمین یعنی بزرگ ترین زن در عالم و آخرت محسوب می شوند و از مقدرات خداوند بزرگ، گسترش دین اسلام و مذهب تشیع در همه عالم است.

وی در ادامه با اشاره به چگونگی شهادت حضرت زهرا (س)، ایشان را اولین و بزرگ ترین مدافع ولایت برشمرد و اظهار داشت: در واقعه ی شهادت ایشان، حفظ و دفاع از جایگاه ولایت و تبعیت از حضرت علی (ع) به عنوان جانشین برحق پیامبر (ص) و مظلومیت اهل بیت (ع) به خوبی نمایان است.

آیت الله عابدینی سپس با گرامی داشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید فخری زاده و آیت الله مصباح یزدی، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی با مجاهدت و نثار خون خود در جهت حفظ آرمان های اهل بیت(ع) و به خصوص حضرت فاطمه (س) حرکت کرد، هم چنین آیت الهی مصباح یزدی با تربیت شاگردان بسیار به عنوان مجاهد عرصه جنگ فرهنگی شناخته می شود.

وی در پایان گفت: امروزه طلبه های ایرانی با تربیت در حوزه های علمیه و یادگیری زبان های مختلف به عنوان سفیران مذهب تشیع و انقلاب اسلامی در حال گسترش و صدور انقلاب اسلامی به جهانیان بوده و امثال شهید سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی با مجاهدت و تدبیر، نقشه های استکبار را نابود کردند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین صفی خانی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در سخنانی با تسلیت ایام فاطمیه(س) و گرامی داشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید فخری زاده و آیت الله مصباح یزدی و با تشکر از حضور امام جمعه قزوین در این دانشگاه، اظهار داشت: امیدواریم خداوند این عرض ارادت ها به اهل بیت (ع) را قبول کند. هم چنین از آیت اله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برای قبول دعوت و تشریف فرمایی شان به این محفل نورانی تقدیر و تشکر می کنم.

وی در ادامه با اشاره به فرازهایی از خطبه فدکیه حضرت زهرا (س)، گفت: ایشان در فرازهایی از این خطبه به اهمیت علم آموزی اشاره می کنند و می فرمایند:" پیرو علم باشید و به علم تمسک کنید، زیرا دانایان و آگاهان هستند که به خدا نزدیک ترند و از خدا تقوا دارند و دین خدا را یاری می کنند."

حجت الاسلام صفی خانی در پایان گفت: جا دارد از دکتر حمیدی برای حمایت از برنامه های فرهنگی و ارزشی در این دانشگاه تقدیر و تشکر کنم.

اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت اله عابدینی، نوحه خوانی و عزاداری از دیگر برنامه های این مراسم پرفیض و معنوی بود.

شایان ذکر است؛ این مراسم با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و هیات محبان اهل بیت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1087553

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =