پمپئو: منشاء کرونا می تواند فعالیت های آزمایشگاهی چین باشد!

وزیر خارجه آمریکا باز هم بدون ارائه هیچ گونه مدرکی و در حالیکه دولت پکن در حال همکاری با بازرسان سازمان بهداشت جهانی است، ادعاهایی غیرعلمی را درباره منشاء ویروس کرونا مطرح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، در واپسین روزهای حضور خود در این جایگاه، باز هم بدون ارائه هرگونه شواهدی، مدعی شد که ممکن است منشاء پیدایش کرونا، با فعالیت های آزمایشگاهی چین مرتبط باشد.

در حالیکه دولت پکن، اوایل هفته گذشته، دسترسی بازرسان سازمان بهداشت جهانی به ووهان را- شهری که همه گیری از آنجا آغاز شد- فراهم کرد؛ پمپئو مدعی شد دولت واشنگتن دلایلی دارد که باور کند برخی از محققان آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان، پیش از اعلام رسمی نخستین موارد ابتلا به کووید ۱۹، به آن مبتلا بوده اند.

وی حتی از این هم پیشتر رفته و مدعی شد که آزمایشگاه ویروس شناسی شهر ووهان، با وزارت دفاع چین همکاری دارد.

پمپئو همچنین چین را به عدم ارائه اسناد و مدارکی متهم کرد که می تواند به محافظت از جهان در برابر کرونا یا بیماری های مشابه منجر شود.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که دولت پکن می گوید اینکه همه گیری از یکی از شهرهای چین آغاز شده به معنای آن نیست که منشاء پیدایش ویروس هم چین بوده است.

پیشتر در پاسخ به اتهامات مشابه، وزارت خارجه چین گفته بود: پمپئو بارها چنین اظهار نظرهایی کرده ولی هرگز مدرکی ارایه نکرده است زیرا اصلاً سندی در اختیار ندارد. اما آنچه دنیا می داند این است که آمریکا در جریان جنگ کره از تسلیحات میکروبی استفاده کرد و چنین کاری را در جنگ ویتنام هم انجام داده است. آمریکا در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق آزمایشگاه های میکروبی تاسیس کرده اما در مورد عملکرد، نحوه استفاده و امنیت این آزمایشگاه ها سکوت می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =