افول قدرت آمریکا قابل پیش‌بینی بود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین گفت: رهبر انقلاب افول قدرت سیاسی و بین‌المللی آمریکا را پیش بینی کرده بودند.

 به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تظاهرات خیابانی ممتد آمریکا در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور و ابعاد مختلف آن در کانون توجه جهان قرار گرفته است. درگیر شدن شهرهای مختلف آمریکا و برگزاری تجمعات اعتراضی و حمله به کاخ سفید عملاً این کشور را فلج کرده است.

سجاد شاهسوند در گفت‌وگو با ایسکانیوز  درباره تحولات و آشوب‌های خیابانی آمریکا بیان کرد: در حال حاضر مسائل مرتبط با آمریکا را از 2 جنبه وضعیت سیاسی فعلی آمریکا و تحولات سیاسی  و تبادل قدرت در این کشور در حال انجام شده است.

 وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته رهبر انقلاب افول سیاسی و قدرت بین‌المللی آمریکا را پیش بینی کرده بودند، گفت: در چند سال اخیر آمریکا و برخی کشورهای غربی بارها از فتنه‌ها و فتنه گران داخلی حمایت کردند و آن دوران رهبری مرتبا تاکید داشتند که این ایجاد آشوب‌ها، در نهایت به خود آمریکا نیز رخنه خواهد کرد. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین با تاکید بر جعلی بودن حقوق بشر از نوع آمریکایی مطرح کرد: آمریکا بارها ایران را در مجامع بین‌المللی متهم می‌کرد که حقوق بشر را رعایت نمی‌کند اما در حال حاضر شورش‌های شهری در ایالات‌های مختلف آمریکا و برخورد خشونت آمیز پلیس با مردم معترض حاکی از رعایت نکردن  حقوق بشر توسط مدعیان آن دارد.

وی با اشاره به اینکه به قدرت رسیدن احزاب مختلف در آمریکا هیچ تفاوتی برای ایران نخواهد داشت، گفت: سیاست‌های ایران مقابل ظالم و استکبار جهانی یکسان بوده و مشکلات و معضلات اقتصادی کشو ر با تلاش و جهاد انقلابی قابل حل  است، در نتیجه اینکه کدام یک از احزاب جمهوری خواه یا دموکرات در آمریکا در راس قدرت قرار داشته باشند برای ایران تفاوتی نخواهد داشت.

شاهسوند ادامه داد: اگر دولت جوان حزب الهی مد نظر مقام معظم رهبری در کشور تشکیل شود، دیگر تغییر رئیس جمهور آمریکا و ادامه مذاکرات به هیچ عنوان برای دولتمردان و مسئولان اهمیتی نخواهد داشت. اقتصاد مقاومتی جایگزین سیاست‌های مبتنی بر مذاکره می‌شود. 

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از اقتصاد وابسته به خارج عنوان کرد: نظام سیاسی و اقتصادی آمریکا بسیار شکننده است و آینده نزدیک بحرانی‌تر نیز خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد هر کشوری که اقتصاد درون زا و متکی بر داخل نداشته باشد به راحتی با هر اتفاق سیاس متززل خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس آمریکا بارها رفتار خشونت آمیزی با مردم در وقایع جنبش وال استریت، اعتراضات نسبت به کشته شدن جورج فلوید و رخ دادن تقلب در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور داشته است. حقوق بشر برای آمریکا تنها ابزاری برای محکوم کردن کشورهای منطقه یا جهان سوم  و وضع تحریم‌های اقتصادی و سیاسی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087669

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =