قایدی به دنبال ثبت رکورد/ ترابی دوباره در جمع سرخپوشان/ میزبانی عربستان چالش جدید تیم های ایرانی

با بسته خبری فوتبال ایران با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار فوتبال داخلی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال داخلی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

غیبت موسوی مقابل تراکتورسازی

استقلال در حالی امروز در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر به مصاف تراکتور می‌رود که در این مسابقه حساس با یک تغییر اجباری نسبت به هشت دیدار اخیرش وارد زمین خواهد شد و مدافع راست خود را دراختیار ندارد.

سید احمد موسوی که از هفته سوم به ترکیب استقلال اضافه شد و در هشت دیدار پیاپی در ترکیب آبی‌های پایتخت بود، امروز به دلیل مصدومیت جزو فهرست تیمش برابر تراکتور حضور ندارد.
موسوی که در نیم‌فصل لیگ نوزدهم بازیکن تراکتور بود و از این تیم به گل‌گهر رفت و سپس راهی استقلال شد، امروز به علت آسیب دیدگی از ناحیه ساق پا در جمع شاگردان محمود فکری حضور ندارد و آبی‌ها را در سفر به تبریز همراهی نکرده است.

مدافع راست استقلال که با درخشش در ترکیب تیمش توانسته جایگاه ثابتی به دست بیاورد، با وجود مصدومیت در دربی به میدان رفت ولی بخاطر تشدید آسیب دیدگی تعویض شد و از ابتدای نیمه دوم جای خود را به شیخ دیاباته داد و در روزهای اخیر هم به درمان و فیزیوتراپی پرداخت.

زوج مطهری - قایدی مورد علاقه فکری

اگر محمود فکری تصمیم به بازی با سیستم ۱-۳-۲-۴ بگیرد امیر ارسلان مطهری در نوک بازی خواهد کرد و مهدی قایدی هم به عنوان وینگر چپ یا بازیکن پست ۱۰ بازی خواهد کرد. در گذشته بیشتر شاهد بازی مهدی قایدی و شیخ دیاباته در کنار هم بودیم؛ اتفاقی که موجب شد شیخ آقای گل و مهدی قایدی بهترین پاسور لیگ برتر البته در کنار میلاد جهانی شود. اما واقعیت این است که چشم پوشی از بازی های خوب امیر ارسلان مطهری برای محمود فکری سخت است. به خصوص که این بازیکن در نوک خط حمله دوندگی بی امانی دارد و خط دفاعی حریف را درگیر می کند و در کار دفاع تیمی به استقلال کمک می کند در حالی که مهدی قایدی به خاطر ظرافت های بدنی که دارد نمی تواند این کار را به خوبی امیر ارسلان انجام دهد.

شیخ دیاباته به نظر می رسد به عنوان بازیکن تعویضی فرصت حضور در میدان را پیدا خواهد کرد اما اگر این بار قرار به حضور او در میدان باشد باید یکی از بین مهدی قایدی و امیر ارسلان مطهری تعویض شود که به نظر می رسد این بازیکن امیر ارسلان مطهری باشد به این خاطر که مهدی قایدی و شیخ دیاباته زوج بهتری نشان داده اند.

شیخ دیاباته به تازگی از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده و طبیعی است محمود فکری او را رفته رفته به ترکیب تیم اضافه کند؛ او در دربی به دنبال راهکار برای استفاده از هر سه مهاجم در ترکیب بود که این موجب شد استقلال میانه میدان را از دست بدهد و آسیب شدیدی ببیند. با این حال محمود فکری در صحبتی که با استقلالی ها داشته تاکید کرده مهم تاثیرگذاری اشان در نتیجه استقلال مهم است نه دقایق بازی.

میزبانی عربستان چالش جدید تیم های ایرانی

در فصلی که گذشت بعد از شیوع ویروس کرونا قطر میزبانی بازی های غرب و شرق و در نهایت بازی نهایی را برعهده گرفت اما حالا  نواف الآسیویه خبرنگار عربستانی مدعی شده کنفدراسیون فوتبال آسیا به عربستان پیشنهاد داده میزبانی بازی های گروه غرب آسیا را برعهده بگیرد و قطر میزبانی بازی های شرق آسیا را برعهده داشته باشد.

عربستان در کنار ایران یکی از کشورهای نامزد برای بر عهده گرفتن میزبانی جام ملت های ۲۰۲۷ است و کنفدراسیون فوتبال آسیا بر این عقیده است برعهده گرفتن میزبانی بازی های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۱ یک آزمایش خوب برای عربستانی ها به منظور میزبانی جام ملت ها در سال ۲۰۲۷ خواهد بود و در نهایت آنها را به این جمع بندی خواهد رساند که می توانند برگزار کننده بازی ها در سال ۲۰۲۷ باشند یا نه. کنفدراسیون فوتبال آسیا به تازگی با انتشار بیانیه ای از قطر به خاطر میزبانی بازی های لیگ قهرمانان آسیا تشکر کرد و اذعان داشت با کمک قطری ها پرونده بازی ها در سال ۲۰۲۰ به خوبی بسته شد. بازی نهایی در دوحه با حضور تیم های پرسپولیس و اولسان بسته شد که تیم کره ای با نتیجه دو بر یک پیروز شد و بر جام بوسه زد.

در صورتی که ادعای خبرنگار عربستانی صحت داشته باشد این یک چالش جدی برای تیم های ایرانی خواهد بود به این خاطر که در سال های اخیر بازی تیم های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث برگزار می شد. البته این چالش از سوی تیم های عربستانی ایجاد شد که اعلام کردند برای بازی با تیم های ایرانی به ایران سفر نخواهند کرد. در صورتی که عربستان میزبان بازی های لیگ قهرمانان در غرب آسیا شود بدون شک کنفدراسیون فوتبال آسیا حتما راهکاری برای رفع این مشکل خواهد اندیشید.

فاضلی: از استقلال پیشنهاد ندارم

این مربی جوان پیش از اینکه سرمربی نساجی شود بیشتر در کنار محمود فکری کار می کرد. او در این باره می گوید: این خبر غیر واقعی است. من پیشنهادی از باشگاه استقلال ندارم و صحبتی با من نشده است و بنابراین حضورم در این تیم خبری است که از سوی برخی رسانه ها مطرح شده است نه من. واقعیت این است که با باشگاه نساجی قرارداد دارم و در روزهای آینده در این خصوص قرار است با باشگاه نشستی داشته باشم. بعد از روشن شدن وضعیتم در مورد آینده تصمیم گیری خواهم کرد اما ترجیحم این است که به عنوان سرمربی به کار ادامه دهم. برای محمود فکری و استقلال هم آرزوی موفقیت می کنم.

جدایی علی دفتری به دلیل عدم ارسال مدارک مربیگری اش از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا خبری بود که در روزهای گذشته از سوی رسانه ها مطرح شده بود که این با جدایی وحید فاضلی از نساجی توام شد و به همین بهانه برخی رسانه ها البته بیشتر فضای مجازی خبر از حضور دوباره این مربی جوان در کنار محمود فکری دادند که سرمربی فصل گذشته نساجی این خبر را رد می کند و می گوید صحبتی از سوی باشگاه استقلال به او نشده است.

وحید فاضلی در پایان هفته یازدهم لیگ برتر از هدایت تیم نساجی کنار گذاشته شد و جای خود را به مجید جلالی داد.

قایدی به دنبال ثبت رکورد

استقلال و تراکتور در دیداری فوق العاده حساس  که برای هر دو تیم حیاتی است، به مصاف هم می روند. استقلال در صورت پیروزی با ۲۲ امتیاز به صدر جدول باز می گردد و تراکتور نیز در صورتی که برنده دیدار فردا باشد، می تواند هم امتیاز با استقلال و سپاهان، یه رده سوم صعود کند.

اما در بازی فردا، مهدی قایدی یکی از امیدهای استقلال برای گلزنی در برابر حریف تبریزی است. او که در لیگ بیستم تا پایان هفته هفتم در امر گلزنی ناکام مانده بود و باعث نگرانی هواداران تیمش نیز شده بود، در بازی با گل گهر سیرجان پایش به گلزنی باز شد و طلسم عدم گلزنی در لیگ جدید را شکست.

قایدی ۲۲ ساله در بازی بعدی با آلومینیوم نیز موفق به گلزنی شد و در دیدار هفته گذشته و در شهرآورد بزرگ تهران، در دقیقه ۹۳ موفق به گشودن دروازه پرسپولیس شد تا بتواند در ۳ دیدار متوالی برای استقلال گلزنی کرده باشد.

نکته جالب اینکه قایدی در لیگ قبل نیز دوبار و در دو مقطع مختلف، موفق شده بود در سه دیدار متوالی برای استقلال گلزنی کند ولی در بازی چهارم روند گلزنی هایش قطع شد و نتوانست به رکورد گلزنی در چهار بازی به صورت پشت سر هم دست یابد.

باشوی کوچک در لیگ نوزدهم و در زمان حضور آندره آ استراماچونی در استقلال، طی هفته های دهم تا دوازدهم در سه دیدار متوالی موفق به باز کردن دروازه تیم های صنعت نفت، نساجی مازندران و سپاهان اصفهان شد ولی در گام چهارم کم آورد و در دیدار مقابل شهرخودرو در امر گلزنی ناکام ماند تا نتواند در چهارمین بازی متوالی برای استقلال گلزنی کند.

ترابی دوباره در جمع سرخپوشان

مهدی ترابی بعد از نیم فصل حضور در العربی قطر، اکنون در آستانه پایان همکاری با این باشگاه قرار دارد و این موضوع باعث شد تا شایعات حول بازگشت احتمالی این بازیکن تکنیکی به پرسپولیس داغ شود.

ترابی که به عنوان یک انتقال ویژه و جذاب از سایپا به پرسپولیس پیوسته بود، بعد از یک و نیم فصل حضور با پیراهن شماره ۹ سرخپوشان و دستیابی به موفقیت بزرگ با این تیم، در ادامه بعد از پایان فصل نوزدهم راهی لیگ ستارگان قطر و تیم العربی شد. با این حال ترابی در العربی علیرغم نمایش تکنیکی و گلزنی موفق شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و این موضوع باعث شده تا شایعات حول جدایی‌اش از العربی از سوی رسانه‌های قطری داغ شود.

چندی پیش و بعد از اینکه این شایعات قوت گرفته بود، ابراهیم شکوری در توضیح این اقدام باشگاه برای جذب ترابی اینطور توضیح داده بود: ترابی تمایل به بازگشت دارد و کادرفنی هم موافق است. درصورت توافقات مالی پرسپولیس با باشگاه قطری، این موضوع در نیم فصل جدی‌تر پیگیری می‌شود اما صحبت در مورد نقل و انتقالات، یک روز قبل بازی‌ها صحیح نیست.

موضوع مهم اما یک رقیب اروپایی در مسیر این انتقال است؛ ترابی که با سودای طی مسیر مهدی طارمی از قطر به فوتبال اروپا راهی دوحه شده بود، در شرایط کنونی نیز با یک پیشنهاد اروپایی مواجه است که شاید مسیر بازگشت وی به تهران را با مشکل مواجه کند. وینگر تکنیکی سابق پرسپولیس اکنون در دو راهی بزرگی است که یک سمت آن فوتبال اروپا و تیمی نه چندان مطرح اما باز شدن مسیر موفقیت در اروپا قرار دارد و سمت دیگر آن بازگشت به پرسپولیس و تلاش دوباره برای ایجاد شرایط یک انتقال مناسب قرار دارد. شرایط مالی مناسب‌تر از سوی تیم اروپایی خواهان این بازیکن نیز دیگر مانع احتمالی برای بازگشت وی به پیراهن شماره ۹ تصور می‌شود و باید دید در این شرایط او و باشگاه به توافقی دست خواهند یافت.

حضور ستاره‌های تراکتور مقابل استقلال

تراکتور در دیداری بسیار حساس میزبان استقلال خواهد بود. این تیم بر اساس اعلام رسانه رسمی اش، غایب بزرگی برای این دیدار ندارد و اشکان دژاگه هم پس از مداوا در آلمان در تمرینات حضور دارد. این می تواند یک فرصت مناسبت برای کادر فنی تراکتور باشد چرا که آنها می توانند به صورت همزمان از هر سه ستاره خود در ترکیب اصلی استفاده کنند.
 
از آغاز فصل و طی ده هفته اخیر، تنها در دو بازی شاهد حضور همزمان اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی در ترکیب اصلی تراکتور بودیم. در هفته دوم مقابل نساجی، علیرضا منصوریان هر سه بازیکن را در ترکیب اولیه خود قرار داد و از آنها تا پایان بازی استفاده کرد. در هفته سوم هم هر سه بازیکن فیکس بودند اما شجاعی و دژاگه در نیمه دوم تعویض شدند.

 بعد از هفته سوم دیگر هیچ گاه شاهد حضور همزمان سه ستاره تراکتور در ترکیب اصلی نبوده ایم. تا پیش از مصدومیت دژاگه در بازی هفته نهم مقابل شهرخودرو، شاهد حضور او و حاج صفی در ترکیب اصلی سرخ پوشان بودیم. بعد از مصدومیت اشکان، در هفته دهم، مسعود شجاعی به همراه احسان در ترکیب اصلی حضور یافت. حال پس از بهبود مصدومیت دژاگه، تراکتوری ها می توانند در بازی حساس مقابل استقلال از وجود همزمان سه ستاره باتجربه خود بهره ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =