مشکلات مالی دانشگاه آزاد اسلامی برطرف خواهد شد

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به زودی مشکلات مالی دانشگاه آزاد اسلامی برطرف خواهد شد و این مسائل نباید مانع انجام فعالیت‌های فرهنگی شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد مهدی فداکار صبح امروز در نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تقویت نگاه فرهنگی در بخش‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ وجود برخی مشکلات مالی در دانشگاه نباید منجر به تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی شود و معاونان فرهنگی باید با حوزه مالی هماهنگی بیشتری داشته باشند. البته به زودی این مشکلات مالی دانشگاه برطرف خواهد شد.

وی افزود: سهم پرداختی نیز باید افزایش پیدا کند و معاونان فرهنگی نقطه نظرات خود را در این زمینه مطرح کنند؛ البته دانشجویان نباید درگیر مسائل مالی شوند و کارپردازان دانشگاه باید هزینه های مرتبط با برنامه های فرهنگی‌را بپردازند.

فداکار تصریح کرد: کارپردازان واحدها علاوه بر کارپردازی تمامی امور دانشگاه، وظیفه کارپردازی امور فرهنگی را نیز برعهده دارند و معاونان فرهنگی نباید خود را درگیر این ‌مسائل کنند. 

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معاونان فرهنگی صرفا باید برنامه های فرهنگی را رسیدگی و اجرا کنند و هزینه‌های آن را به کار پرداز بسپارند. پیگیری هزینه هتل، بلیط هواپیما، چاپ پوستر، برگزاری مراسم  بر عهده کار پردازان و نه معاونان فرهنگی است.

وی با اشاره به بازنگری چارت سازمانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: بازنگری ساختار و اصلاح چارت سازمانی به زودی اعمال خواهد شد و تقسیم بندی‌های جدیدی برای واحدها ارائه می‌شود. البته جزئ یات این مسئله هنوز نهایی نشده اما به زودی اعلام خواهد شد. چارت و ساختار سازمانی هر معاونت، الزامات خود را دارد و متناسب با آن، ساختار مورد نیاز در رده بندی ۶ گانه دیده خواهد شد.

فداکار در پایان خاطرنشان کرد: معاونان فرهنگ نباید در واحدها به دنبال کاسبی بروند اما حتما باید درآمدزایی داشته باشند؛ واحدها می توانند از طریق فعالیت‌های فرهنگی از جمله اجاره دادن زمین‌های ورزشی و یا حمایت مالی یک اسپانسر از یک رویداد فرهنگی، درآمدزایی داشته باشند. در واقع دانشگاه آزاد اسلامی باید به فعالیت‍‌های اقتصادی نیز با رویکرد فرهنگی نگاه کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =