نظام رتبه‌بندی ملی برای دانشگاه‌های کشور وجود ندارد

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور بر اساس نظام رتبه‌بندی ملی، گفت: در حال حاضر نظام رتبه‌بندی ملی برای دانشگاه‌های کشور وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه ۲۶۱ هیئت عالی جذب اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با بیان اینکه موضوع هم‌ترازی دانشگاه‌ها به لحاظ حقوقی و حق‌الناس حائز اهمیت است، اظهار کرد: هم‌ترازی دانشگاه‌ها باید در هیئت‌های اجرایی و مرکزی جذب با توجه به قوانین بررسی شود.

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور بر اساس نظام رتبه‌بندی ملی، افزود: در حال حاضر نظام رتبه‌بندی ملی برای دانشگاه‌های کشور وجود ندارد.

دکتر طهرانچی ادامه داد: تا زمانی که نظام رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌ها در کشور انجام نشود، موضوع هم‌ترازی دانشگاه‌ها و رعایت حقوق مردم در این مورد اجرا نخواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ضریب معدل و ضریب تأثیر برای همه دانشگاه‌ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به‌صورت رشته‌به‌رشته توسط سازمان سنجش آموزش کشور تهیه شده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۲۷۶ واحد در دانشگاه آزاد اسلامی از تدوین نظام رتبه‌بندی ۲۶ گانه برای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =