دستاوردهای انقلاب اسلامی باید به درستی و با زبان روز برای جوانان بیان شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست کمیته دانشگاهیان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی بر نقش مهم نهاد دانشگاه در شکل‌گیری انقلاب اسلامی تاکید کرد و تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان به زبان خودشان را ضروری دانست

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، در نشست ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، غلامرضا غفاری با تاکید بر لزوم تبیین صحیح دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: وقتی حرکت عظیمی همچون پیروزی انقلاب اسلامی استمرار می‌یابد، ذهنیت این رویداد بزرگ باید به درستی در اذهان تبیین شود. این ایام فرصت مغتنمی است که تصویری صحیح از دستاوردهای انقلاب اسلامی در معرض دید همگان قرار گیرد و تفسیرهای صحیحی در این خصوص ایراد شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه خانواده بزرگ دانشگاه و دانشگاهیان به خوبی از عهده تبیین صحیح دستاوردهای انقلاب برمی‌آیند، گفت: دانشگاهیان می‌توانند مواردی از قبیل استقلال کشور، جمهوریت و دیگر آموزه‌هایی که در ۴۰ سال گذشته جزو ذخایر انقلاب انباشته شده و حتماً باید مورد توجه قرار گیرند، به خوبی تبیین کنند تا مورد استفاده همگان قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش مهم قشر جوان عنوان کرد: در تبیین انقلاب اسلامی با یک واقعه بزرگی مواجه هستیم که فراتر از مرزهای کشور گسترش یافته و پهنه وسیعی دارد، از طرفی هم با نسلی جوان و هوشمند مواجهیم و تبیین دستاوردهای انقلاب برای آن‌ها کارهای بسیار وسیع‌تر و گسترده‌تری را می‌طلبد که همفکری و برگزاری این جلسات به انجام این مساله کمک می‌کند.

غفاری با تاکید بر ضرورت دقت بیشتر در برگزاری آیین‌ها و مراسم مختلف دهه فجر افزود: دشمن از نقاط ضعف ما در برگزاری آیین‌ها سو استفاده می‌کند و این برنامه‌ها باید از قبل بررسی و آسیب‌شناسی شوند تا به بهترین نحو برگزار شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و آیینی در محیط‌های دانشگاهی بهتر صورت می‌گیرد، اظهار کرد: باید در اجرای تمامی برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی، سعی‌مان بر این باشد که باورپذیری نسبت به پیشرفت‌ها و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی به درستی مطرح و تبیین شوند و این دستاوردها برای نسل جدید هم باید با زبان خودشان عنوان شوند.

در ادامه حاضران دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و برنامه‌های سازمان‌های مربوطه خود را درخصوص اجرای برنامه های دهه فجر اعلام کردند و در پایان نشست مقرر شد با جمع‌بندی نظرات و دیدگاه‌های حاضران، برنامه مدونی برای حضور دانشگاهیان در برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی تدوین و ابلاغ شود.

نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی و بسیج دانشجویی در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =