دانش‌آموزان امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده را از دست ندهند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: دانش آموزان نباید امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده را از دست بدهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در مراسم تجلیل از پژوهشگران و مقام‌آوران جشنواره‌های نانو و ابن‌سینا که با حضور مدیر ناحیه یک آموزش و پرورش، رئیس مشارکت‌های مردمی ناحیه، خانواده‌های دانش‌آموزان پژوهشگر و جمعی از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی(سما) برگزار شد، اظهار کرد گفت: اگر قرار است که این کشور نه تنها 11 برابر متوسط رشد علم در چهان، بلکه چندین برابر حرکت کند و اگر قرار است از پایین‌ترین رتبه‌های علمی قبل از انقلاب به رتبه‌های تک رقمی برسیم، باید قدرشناس شما دانش‌آموزان فرهیخته باشیم.

وی با بیان فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، به دانش‌آموزان توصیه کرد: امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده را از دست ندهید، قدر خود را بدانید و با توکل به خدا به سوی آینده خیز بردارید.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی نیز با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید گفت: در آموزه‌های دینی ما بر سلطه‌ناپذیری مسلمانان از سوی کفار تاکید و بیش از 300 مرتبه انسان به تفکر، تعقل و تذکر دعوت شده و امروز بر همه ماست برای لبیک گفتن به دستورات این کتاب آسمانی که چراغ راه است، جهاد علمی کنیم.

خزاعی خاطرنشان کرد: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نیز با هدف قطع وابستگی و سلطه بیگانگان و ابرقدرت‌ها شکل گرفته و در حال حاضر ما با تحقیق و پژوهشی که ثمره آن تولید علم باشد، می‌توانیم کشور را به این هدف برسانیم.

مدیر ناحیه یک آموزش و پرورش هم با اشاره به نقش زنانی همچون حضرت خدیجه و حضرت زینب(س) در تاریخ اسلام گفت: پس از گذر از برهه‌ای از تاریخ که نقش زنان کم‌رنگ شده بود، بحمدالله امروز دختران ما می‌توانند در تمامی عرصه‌های رقابتی شرکت کنند و اصل دین مبین اسلام بر همین است.

امیری پاک ضمن یاد و خاطره مجاهدت‌های سردار شهید سلیمانی و شهدای هسته‌ای تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم داغ از دست دادن این شهدای سرافراز را با تربیت دانش‌آموزان متعهد و فرهیخته التیام دهیم.

گفتنی است دانش‌آموزان دختر دبیرستانی کرمان در سال تحصیلی جاری موفق به کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌های بین المللی ابن سینا، سراسری نانو و فرهیختگان سینا شدند؛ همچنین دبیرستان دخترانه کرمان از میان 900 مدرسه سما در سراسر کشور مقام ششم ارزیابی پژوهشی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =