مصوبه سهمیه بهیاران در کنکور سراسری ابلاغ شد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه سهمیه بهیاران در کنکور سراسری را ابلاغ کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه سهمیه بهیاران که در جلسه ۱۴۰ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مورخ ۱۸ آذر ۹۹ به تصویب رسید را ابلاغ کرد.

این مصوبه بنا به درخواست وزارت بهداشت و به منظور تسهیل پذیرش و ادامه تحصیل دارندگان دیپلم بهیاری و برقراری عدالت آموزشی، تصویب و به وزارتین بهداشت و علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان سنجش، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ابلاغ شده است.

بر اساس این مصوبه، به مدت ۵ سال حداکثر ۵ درصد از ظرفیت هر یک از رشته‌محل‌های پرستاری به بهیاران واجد شرایط و دارای حداقل ۳ سال سابقه کار مورد تأیید وزارت بهداشت، اختصاص یافته است.

همچنین بر اساس مصوبه مذکور، حد نصاب نمره لازم برای پذیرش داوطلبان در هریک از کد رشته‌محل‌های پرستاری، کسب حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در پذیرش آزاد آن کد رشته‌محل خواهد بود.

در بخشی از این مصوبه بیان شده است: به منظور تسهیل پذیرش و ادامه تحصیل دارندگان دیپلم بهیاری و برقراری عدالت آموزشی در رقابت با سایر داوطلبان آزمون ورودی دانشگاه‌ها، اختصاص حداکثر ۵ % از ظرفیت هریک از رشته‌محل‌های پرستاری به بهیاران واجد شرایط، دارای حداقل سه سال سابقه کار مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مدت ۵ سال در جلسه ۱۴۰ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مورخ ۱۸ آذر ۹۹ و بنا به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به تصویب رسید.

در بخش  دیگری از این مصوبه آمده است: حد نصاب نمره لازم برای پذیرش داوطلبان در هریک از کد رشته‌محل‌های پرستاری، کسب حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده در پذیرش آزاد آن کد رشته‌محل خواهد بود. تبصره ۱‌- دستورالعمل اجرایی لازم توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو به تصویب خواهد رسید. تبصره ۲‌- در صورت وقوع تغییرات اساسی مرتبط قبل از اتمام ۵ سال، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است پیشنهادات لازم را به منظور بررسی و بازنگری در مصوبه به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گزارش کنید.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1087885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =