تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری دوره چهل و هفتم آغاز شد

فرصت داوطلبان برای شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت و انتخاب رشته جدید چهل و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، مرحله تکمیل ظرفیت چهل و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی برای آن دسته از داوطلبان این دوره از آزمون که در مرحله اصلی مجاز به انتخاب رشته محل بوده و در اعلام نتایج مردود اعلام شده اند یا به هر دلیل موفق به انجام انتخاب رشته نشده بودند اجرا می شود.

زمان انتخاب رشته محل در مرحله تکمیل ظرفیت از امروز یکشنبه ۵ بهمن آغاز شده است و داوطلبان تا روز چهارشنبه ۱۱ بهمن فرصت دارند با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir  نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

ظرفیت پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری ۶۵۸ نفر است و داوطلبان می توانند رشته های مورد نظر در دانشگاه های علوم پزشکی را انتخاب کنند.

براساس رای صادره در نود و یکمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی تاریخ ۱۹ آبان ۹۸ داوطلبان با توجه به نمره و حدنصاب مرحله اصلی هر رشته محل، مجاز به انتخاب آن رشته محل هستند.

به بیان دیگر هر داوطلب در فرم انتخاب رشته محل خود قادر است تنها رشته محل هایی را مشاهده کند که نمره حد نصاب لازم آنها را کسب کرده باشد. کسب حد نصاب لازم در هر رشته محل به منزله پذیرش نهایی نیست و پذیرش نهایی براساس قوانین و مقررات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته محل است.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته محل های مربوط به سهمیه مناطق محروم هستند، در صورت علاقمندی به انتخاب رشته محل های مذکور باید بر اساس جدول شماره ۳ صفحات ۱۴ تا ۷۰ دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل نیاز دانشگاه های علوم پزشکی در هر رشته جهت سپردن تعهد به مناطق محروم استان های محل استقرار آن دانشگاه ها اقدام به انتخاب رشته محل کنند.

داوطلبانی که با استفاده از سهمیه استعداد درخشان (استریت معدل) در چهل و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی شرکت کرده اند، چنانچه تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ فارغ التحصیل شده باشند مجاز به انتخاب رشته محل هستند و در غیر اینصورت شرکت ایشان در این مرحله تکمیل ظرفیت تخلف محسوب شده و براساس قوانین با آنها برخورد خواهد شد.

داوطلبانی که در مرحله اصلی پذیرش این دوره از آزمون در یکی از رشته محل ها قبول شده اند و با عدم ثبت نام یا انصراف رشته محل را ترک کرده باشند، حق شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت را ندارند.

مطابق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی منصرفین از ثبت نام به هر دلیل، از شرکت و پذیرش در آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی سال آینده (دوره ۱۸) محروم خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =